TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Neleidžia atsikratyti banko sąskaitos

2015 07 07 6:00
Bankas gali uždaryti sąskaitą gavęs kliento prašymą arba jeigu klientas sąskaita nesinaudoja mažiausiai vienus metus. LŽ archyvo nuotrauka

Uždaryti tuščią banko sąskaitą ne visada lengva – gali prireikti daugybės skambučių, raštų ir paklausimų bankui. Vienas alytiškis jau kelis mėnesius siekia atsisakyti sąskaitos SEB banke, tačiau jam niekaip nepavyksta.

Sutartį dėl sąskaitos su banku galima nutraukti bet kada. Tokią teisę suteikia Lietuvos įstatymai, o realybėje dėl to tenka kaip reikiant paplušėti. Kaip liudija Dariaus Grigaičio LŽ papasakota istorija, su banku susitarti kartais nepadeda ir antstolio raštai. Pats bankas kol kas nuo komentarų susilaiko.

Mėto kaip karštą bulvę

„Į SEB banką kreipiausi net 6 kartus ir atsakymai dėl sąskaitos uždarymo visokie, – pradeda pasakojimą pašnekovas. – Iš pradžių SEB atstovai sakė nueiti į filialą Alytuje, parašyti prašymą, paskui paklausus, kodėl neuždaro sąskaitos, sakė, kad negavo iš banko centro nurodymų. Po to vėl skambinau, vėl aiškintis pradėjo. Dar vėliau dėstė, kad dokumentai neatitinka reikalavimų, tada vėl rašiau prašymą dėl sąskaitos uždarymo, sakė, kad uždarys per 30 dienų, bet štai praėjo daugiau nei mėnuo, ir vėl sako, kad ji neuždaryta ir vėl laukti, nes kažkas ne taip.“

Iš D. Grigaičio LŽ pateiktų dokumentų matyti, kad antstolis Saulius Virbickas 2015 metų gegužės 20 dieną skolininkui leido uždaryti savo sąskaitą, esančią SEB banke, o atitinkamas antstolio raštas išsiųstas SEB banko Mokėjimų ir sąskaitų tvarkymo departamentui. Toks antstolio patvarkymas, kaip nurodoma, yra privalomas, jeigu niekas tokio patvarkymo neginčija teisme.

Galiausiai, kaip rodo paties banko atstovo patvirtintas dokumentas, gegužės 27 dieną alytiškis raštu kreipėsi į SEB banką ir paprašė nutraukti banko sąskaitos sutartį. Bankų įstatyme nurodyta, jog bankas privalo išnagrinėti rašytinius kliento prašymus ar skundus ir raštu jam atsakyti ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo jų gavimo dienos. Tokio atsakymo iš SEB D. Grigaitis tikina nesulaukęs.

Jis sako nežinąs, ką daryti toliau, nes porą mėnesių jo prašymą bankas mėto lyg karštą bulvę. Lietuvos bankas esą jam patarė rašyti skundą, tačiau įspėjo, kad procedūra gali užtrukti dar porą mėnesių, be to, Lietuvos banko sprendimai – tik rekomendacinio pobūdžio „Taigi nematau prasmės laukti du mėnesius. Nesuprantu, kodėl bankas taip elgiasi ir nieko nepaaiškina“, – suirzęs kalbėjo alytiškis.

Bankas komentuoti atsisakė

SEB banko atstovai, supažindinti su D. Grigaičio istorija, ją komentuoti atsisakė, o atsakymai LŽ buvo kur kas trumpesni nei dienraščio pateikti klausimai. „Konkretaus kliento situacijos komentuoti negalime dėl konfidencialumo įsipareigojimų, tačiau kalbant apskritai bankas gali uždaryti sąskaitą gavęs kliento prašymą arba jeigu klientas sąskaita nesinaudoja mažiausiai vienus metus“, - atsakyme nurodė SEB banko atstovas Arvydas Žilinskas. Ir dar paaiškino: „Jeigu klientas prašo uždaryti areštuotą sąskaitą, tai bankas ją uždaro, jeigu joje nėra areštuotų lėšų, kitaip sakant, jeigu sąskaita yra tuščia. Jeigu areštuotoje sąskaitoje lėšų yra, tai bankas gali uždaryti sąskaitą tik tokiu atveju, jeigu yra sąskaitą areštavusio antstolio ar kitos sąskaitą areštavusios institucijos (prokuratūros, teismo) sutikimas.“

Bankas nepateikė informacijos apie tai, kiek įprastai trunka tokia sąskaitos uždarymo procedūra, taip pat neatsakė, kodėl banko klientui D. Grigaičiui atsakymas per 30 dienų nebuvo pateiktas, nors tai numato įstatymas.

Turimos sąskaitos tvarkymas SEB banke, jeigu ji nėra susieta su mokėjimo kortele, klientui atsieina 0,29 euro per mėnesį, arba 3,48 euro per metus.

30 dienų terminas

Darius Andriukaitis, Lietuvos banko Priežiūros tarnybos atstovas, supažindintas su D. Grigaičio istorija, pabrėžė, jog informacijos apie situaciją susiklosčiusią tarp banko ir kliento, nepakanka, kad būtų galima daryti apibendrinimus. Tačiau jis priminė, kad Civilinis kodeksas suteikia teisę banko klientui bet kada nutraukti banko sąskaitos sutartį. O Mokėjimų įstatymas nustato, kad sutartyje tarp banko (mokėjimo paslaugų teikėjo) ir kliento gali būti nustatytas terminas, prieš kurį klientas turi pranešti apie sutarties nutraukimą.

„Šis terminas negali būti ilgesnis nei 30 dienų. Nepaisant to, reikėtų atkreipti dėmesį, kad įstatymai atskirais atvejais leidžia nustatyta tvarka riboti tam tikras asmenų civilines teises, kai to reikia viešajai tvarkai, geros moralės principams, žmonių sveikatai ir gyvybei, asmenų turtui, jų teisėms ir teisėtiems interesams apsaugoti (pvz., teismo sprendimo vykdymas, ikiteisminis tyrimas dėl galimos nusikalstamos veikos ir pan.). Tam tikrais atvejais gali būti ribojama ir banko teisė tokią informaciją teikti“, – komentavo LB atstovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"