TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Neleis brangiai skambinti

2010 04 27 0:00
Ryšio operatoriai, nesutinkantys teikti didesnio tarifo paslaugų, bando apsaugoti savo klientų kišenes nuo neribotų išlaidų.
LŽ archyvo nuotrauka

Toliau aštrėjant mobiliojo ryšio operatorių konkurencijai pagrindinis kovos ginklas tampa kaina. Todėl kai kurie operatoriai ryžtasi nutraukti paslaugų teikimą didesnio tarifo telefono numeriais, nes dėl jų patiriama daugiau žalos negu naudos.

Jau nuo šio savaitgalio vieno didžiausių mobiliojo ryšio operatorių klientai negalės dalyvauti per televiziją transliuojamose loterijose ir dar bent keliose telefoninėse loterijose, kai būdavo galima pirkti bilietus ir atsakinėti į klausimus. Šių loterijų mėgėjams teks naudotis kitų ryšio operatorių paslaugomis.

Nors paprastai pusė didesnio tarifo skambučio kainos atitenka ryšio teikėjui, neretai kliento, kuris jaučiasi apgautas ir apiplėštas, pasitikėjimas kainuoja daugiau. Todėl tuomet, kai žmogus negali telefonu įsigyti loterijos bilieto, parsisiųsti dienos horoskopo ar gauti kokios nors informacijos prenumeratos, nereikėtų piktintis. Ryšio operatoriai, nesutinkantys teikti didesnio tarifo paslaugų, bando apsaugoti savo klientų kišenes nuo neribotų išlaidų.

Sugriežtino paslaugos teikimą

Kaip LŽ informavo UAB TELE2 Pardavimų departamento direktorius Mindaugas Ubartas, nuo gegužės 1 dienos bendrovė nutraukia bendradarbiavimo sutartį su UAB "Žalgirio loto". "Įvertinę tai, kad ginčai su klientais dažniausiai kyla dėl didesnių tarifų skambučių ir SMS teikimo paslaugų, šiuo atveju mums naudingiau atsisakyti teikti šiam partneriui paslaugas. Žmogus, netikėtai gavęs didesnę sąskaitą, pirmiausia kaltina ryšio operatorių. Kai atliekame tyrimą, paaiškėja, jog tai įvyksta dėl paties žmogaus neatsargumo ir kompanijos, pavyzdžiui, loterijos, nesąžiningų veiksmų, apie kuriuos mes nežinome. O visi akmenys paprastai sukrenta į ryšio operatoriaus daržą", - dėsto M.Ubartas.

Pasak jo, tai pirmas atvejis, kai bendrovė atsisako teikti paslaugas loterijai, su kuria jau bendradarbiavo. Tuo metu atvejų, kai didesnio tarifo skambučių ir SMS teikimo paslaugos nebuvo suteiktos jų tik prašantiesiems yra buvę daugiau. "Nenorime prarasti kliento, jei kas nors nusprendė pasukčiauti", - sako pašnekovas.

Siekdami apsaugoti klientus ryšio operatoriai sugriežtino didesnio tarifo skambučių ir SMS teikimo paslaugų sąlygas - pareikalavo informuoti žmones apie galimus mokesčius taip, kad jiems būtų aišku, kada ir kiek reikės mokėti. Nuo Naujųjų metų tai padariusi bendrovė TELE2 jau pastebėjo, jog klientų skundų sumažėjo 50 kartų. Tiesa, šiek tiek sumenko ir didesnio tarifo paslaugų paklausa. Tai rodo, kad žmonės, aiškiai žinodami kainą, stengiasi be reikalo nesinaudoti didesnio tarifo skambučiais ir SMS.

Reikalauja galimybės atsisakyti

Bendrovės "Omnitel" ryšių su visuomene vadovė Daiva Selickaitė LŽ tvirtino, kad iš paslaugų teikėjų, kurie naudojasi "Omnitel" ryšiu, visada reikalaujama, jog būtų įdiegti aiškūs ir vartotojams suprantami paslaugos atsisakymo mechanizmai. "Šiuo metu populiariausios yra prenumeruojamos paslaugos, kai klientas už savaitinį mokestį gauna tam tikrą kiekį paslaugų. Priežastis galėtų būti ta, kad vartotojams, kurie aktyviai naudojasi prenumeruojamomis pramogomis ir parsisiunčia jų daug, vienos pramogos kaina gali būti visai nedidelė. Taip pat labai populiarus vadinamasis parkavimasis SMS žinute. Paslaugos trumpaisiais numeriais teikiamos tik kliento užsakymu. Tačiau svarbu, kad klientai, kurie naudojasi trumpaisiais numeriais užsisakydami įvairias pramogas, atidžiai perskaitytų paslaugos užsakymo ar registracijos sąlygas. Taip ateityje būtų išvengta nesusipratimų", - primena D.Selickaitė. Pasak "Omnitel" atstovės, jei pasitaiko nekorektiškų paslaugos teikimo atvejų ir gaunama apie juos pranešimų, ryšiu besinaudojantys paslaugų teikėjai iškart įspėjami, o kartais net nutraukiamas paslaugos teikimas tinkle.

Patys neblokuoja

Kaip LŽ informavo Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT), Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklės nustato, kad elektroninių ryšių paslaugų teikėjas privalo užtikrinti, jog šio teikėjo viešuoju telefono ryšio tinklu teikiant didesnio tarifo paslaugas būtų sudaryta galimybė vartotojui nemokamai blokuoti didesnio tarifo paslaugų gavimą. Taip įpareigojama, kad vartotojas, paskambinęs telefono ryšio numeriu, kuriuo teikiama didesnio tarifo paslauga, prieš suteikiant ją būtų informuotas apie didesnio tarifo paslaugą.

LŽ atliko nedidelį eksperimentą. Skambino į ryšio operatorių klientų aptarnavimo centrus ir teiravosi, kokios yra galimybės blokuoti informacinio bei pramoginio turinio paslaugų teikimą skambučiais ir SMS. "Omnitel" klientų aptarnavimo vadybininkas tegalėjo pasiūlyti užblokuoti visus išeinančius skambučius arba paieškoti blokavimo funkcijos pačiame telefono aparate. Operatoriaus "Bitė" atstovė informavo, kad kompanija teisiškai negali riboti kliento laisvės, todėl didesnio tarifo paslaugų ribojimo negali taikyti ir rekomendavo atidžiau žiūrėti įkainius prie nurodytų trumpųjų telefono numerių. TELE2 klientų aptarnavimo centre siūlė nustatyti, siekiant apsisaugoti, 50 litų kredito limitą. Tik bendrovė TEO savo klientams, užsisakiusiems tam tikrą paslaugos paketą, gali blokuoti didesnio tarifo paslaugų teikimą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"