TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Nemokamų prekių pristatymų duoklė - bankams

2012 10 16 7:44
LŽ archyvo nuotrauka/Nemokamas internetu įsigytų prekių atvežimas padeda verslui pritraukti nuolatinių pirkėjų.

Nors elektroninėje parduotuvėje pirktą daiktą nemokamai pristatančių pardavėjų daugėja, vis dar nemažai interneto prekybininkų visas išlaidų sąskaitas pateikia pirkėjams.

Perkantys prekes internetu žmonės neslepia - užsakydami pirkinį visada pasižiūri, nuo kokios pirkinių krepšelio sumos jis pristatomas nemokamai iki namų ar biuro durų. Mat kai už pristatymą tenka mokėti, mažos vertės prekės įsigijimo išlaidos labai padidėja.

Paprastai el. parduotuvės nurodo, kad prekes ar produktus atveš nemokamai jų užsakius, pavyzdžiui, už 79 litus arba net ne mažiau kaip 200 litų. Ne maisto prekių el. parduotuvės už pirkinio pristatymą prašo 8-10 litų, jei prekė ne sunkesnė nei 20 kilogramų.

Todėl pirkėjus vis dar stebina pasiūlymai 20 litų vertės nesiekiantį užsakymą nemokamai pristatyti iki namų durų. Tokių atvejų internete daugėja. Verslininkai skirtingai aiškina ir savo tikslus, ir papildomų išlaidų naštą.

Ekologišką kosmetiką internetu parduodančios parduotuvės Ecoland.lt vadovė Gintarė Ambrazė LŽ sakė, kad bet kuri siūloma prekė, kad ir 19 litų kainuojantis kosmetinis pieštukas, pirkėjui pristatomas nemokamai per kelias dienas. "Bet kurios prekės nemokamas pristatymas yra mūsų sąmoningas pasirinkimas siekiant išsiskirti iš kitų el. parduotuvių ir pamaloninti klientą. Pirkėjai tokį mūsų sprendimą priėmė labai palankiai, sulaukiame daug gerų atsiliepimų. Nemokamas kosmetikos prekių atvežimas padėjo pritraukti nuolatinių pirkėjų", - džiaugėsi ji.

Kitokių argumentų rado UAB "Danbalt International" el. komercijos vadovas Mantautas Biliauskas. Jis teigė, kad nemokamo pirkinių pristatymo paslaugą šios įmonės interneto batų parduotuvėje Danija.lt nutarta siūlyti, nes nenorėta konkuruoti su savo parduotuvėmis, veikiančiomis prekybos centruose. "Kadangi tų pačių batų kainas palikome vienodas, internetinės parduotuvės klientus nutarėme vilioti nemokamu pristatymu. Esame patenkinti nuo balandžio pradėtos el. prekybos pardavimu", - pasakojo vadovas.

Prekyba be triukų

UAB Imk.lt vadovas Jurgis Gylys tikino, kad įmonė jau ketverius metus el. parduotuvės pirkėjams bet kokios vertės prekes pristato nemokamai, nes nori būti sąžininga pirkėjams iš karto parodydama galutinę prekės kainą. "Nenorime rinkodaros triukais vilioti pirkėjų. Ir mes galėtume rodyti kuo mažesnę prekės kainą, o po to už pristatymą paprašyti 10 litų. Tai panašu į pigių skrydžių bilietų pirkimą, kai žmogus susižavėjęs bilieto kaina nusivilia, kai turi sumokėti papildomai. Įtraukdami pristatymo išlaidas į sąskaitą pirkėjui iš karto parodome tikrą prekės kainą", - aiškino jis.

UAB "Ogmina" vadovas Jonas Girijotas sakė, kad šiuo metu bendrovė uždaro interneto buities technikos parduotuvę Sohos.lt, nes investuoja į gerokai stambesnį el. parduotuvės projektą. Vadovas sutiko, kad perkant stambius pirkinius į jo kainą įtraukti pristatymo mokestį ir rodyti galutinę kainą sąžiningiau, tačiau, jo manymu, pardavėjas turi pasilikti galimybę prašyti mokesčio už smulkių prekių pristatymą iki pirkėjo durų.

"Jeigu televizoriaus laidas kainuoja 6 ar 8 litus, jį vežti klientui nemokamai nuostolinga. Tokiu atveju internetinė parduotuvė turėtų atsisakyti prekybos smulkiais daiktais, tačiau pirkėjui patogiau rinktis iš plataus, ne vien stambių prekių, asortimento. Taigi sakyti, kad mokestis už smulkių prekių atvežimą yra nesąžiningas, negalima", - aiškino J.Girijotas.

Lietuvos elektroninės prekybos asociacijos prezidentas ir UAB Pigu.lt vadovas Dainius Liulys pastebėjo, kad el. parduotuvėse pateikiamų prekių kainos dažniausiai nurodomos įskaičiuojant tik prekės kainą ir neteisinga manyti, kad galutinė suma yra įskaičiavus pristatymą. Mat pristatymas yra papildoma paslauga, kurią teikia ne interneto parduotuvės, o jos partneriai.

"Taip pat neteisinga manyti, kad iš karto neįtraukdamos į nurodomą prekės kainą pristatymo mokesčio bendrovės klaidina pirkėjus ar naudoja marketingo triukus prekėms atpiginti. Pristatymo paslaugas dažnai teikia keli tiekėjai ir jų kainos gali skirtis. Pigu.lt prekes kurjeris gali pristatyti į pirkėjo namus ar atvežti į artimiausią Lietuvos pašto skyrių. Abiejų šių paslaugų kaina skiriasi. Jeigu nenorite mokėti papildomo mokesčio, prekių atsiimti galite atvykti patys į vieną iš Pigu.lt prekių atsiėmimo punktų. Neteisinga būtų reikalauti pirkėjo susimokėti už pristatymą ir įtraukti tai į kainą, kai pristatymo jam visai nereikia", - nesutiko su kaltinimais dėl triukų D.Liulys.

Pigu.lt vadovas aiškino, kad transportavimo sąnaudos priklauso nuo prekės svorio: jeigu prekė smulki, sąnaudos bus mažesnės, jeigu ji sveria nemažai - didesnės. "Jei veži brangius kvepalus, jų transportavimas pigesnis, o jeigu šaldytuvą, jo vežimo sąnaudos yra didesnės negu mokėjimo", - pateikė pavyzdį D.Liulys.

Brangūs mokėjimai

Vis dėlto Imk.lt vadovas J.Gylys atskleidė, kad jo vadovaujama parduotuvė daugiau sąnaudų patiria ne logistikos srityje, o dėl banko pavedimų. Jis teigė, kad kartais vienos prekės pristatymo sąnaudos yra 2-3 kartus mažesnės negu kliento mokėjimas, atliktas tiesioginės automatinės sąsąjos su jo interneto banku būdu. Šis dar kitaip vadinamas mokėjimo įskiepiu.

"Pavyzdžiui, pirkėjas perka skalbyklę už 1000 litų, pasirenka tiesioginio mokėjimo sąsajos funkciją, internetinė sistema jam automatiškai užpildo visus banko pavedimo duomenis. Klientui toks atsiskaitymo būdas labai patogus, tačiau pardavėjas už tokį atsiskaitymą turi sumokėti 3 proc. nuo pirkinio sumos: nuo 1000 litų prekės - 30 litų. Štai kur didelės sąnaudos", - atvirai pasakojo J.Gylys.

Ecoland.lt parduotuvės vadovė G.Ambrazė aiškino, kad kosmetikos pirkėjai gali atsiskaityti grynaisiais pinigais, paprastu pavedimu ir pasirinkdami tiesioginę sąsają su interneto banku per sistemą Mokejimai.lt. "Be abejo, tiesioginės sąsajos mokėjimai galėtų būti pigesni, nes turime mokėti nustatytą procentą per mėnesį nuo tokiu būdu įplaukusių pinigų. Tačiau tai patogu klientui. Be to, pardavėjas pirkėjo sumokėtus pinigus mato jau po 15 minučių", - aiškino ji.

"Ogminos" vadovas sutiko, kad paprastas banko pavedimas, kurį atlikdamas pirkėjas turi pats užpildyti visus pavedimo rekvizitus, kainuoja pigiau negu automatinė mokėjimo sąsaja, tačiau J.Girijotas įsitikinęs, kad pardavėjas turi leisti klientui rinktis.

"Klientui abu atsiskaitymo variantai kainuoja vienodai, tačiau pardavėjas gali jį informuoti, kad atlikdamas paprastą mokėjimo pavedimą gali prekę įsigyti pigiau negu pasirinkęs tiesioginės sąsajos funkciją. Viskas turi būti skaidru, tuomet ir klientas nesijaus mulkinamas", - mano "Ogminos" vadovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"