TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Nepakankamai išnaudojamas e. prekybos potencialas

2015 09 22 14:00
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Europos Komisijos paskelbtos 2015 m. ES vartotojų rinkų rezultatų suvestinės duomenimis, Europoje tarpvalstybinė e. prekyba tebėra nepakankamai išsivysčiusi rinka: 61 proc. vartotojų internetu mieliau perka savo šalyje nei iš kitos ES valstybės (38 proc), nors per paskutinius 10 metų vartotojų, perkančių prekes ar paslaugas internetu, dalis išaugo 2,5 karto – nuo 21 proc. 2004 m. iki 50 proc. 2014 m.

Pagrindiniai suvestinės rezultatai:

• Pirkdami iš kitų valstybių, vartotojai vis dar susiduria su problemomis. Daugiausia sunkumų kyla dėl pristatymo ir gaminių atitikties. 27 proc. vartotojų nurodė, kad labiausiai nerimauja dėl didelių pristatymo kainų, 24 proc. nerimą kelią didelės grąžinimo kainos, 23 proc. – ilgi pristatymo terminai. Be to, perkant iš kitų valstybių, vartotojams ir toliau taikomi apribojimai ar skirtingos kainos dėl jų gyvenamosios šalies. Šiais klausimais Europos vartotojų centrams pateikiama didžioji dalis skundų, susijusių su tarpvalstybine e. prekyba.

• Vartotojai ir mažmenininkai nepakankamai žino apie pagrindines vartotojų teises. Mažiausiai apie savo, kaip vartotojų, teises žino jaunimas. Lietuviai – vieni iš prasčiausiai savo, kaip vartotojų teises, žinančių ES piliečių (29 proc.), mažesnis rodiklis yra tik Graikijoje (25 proc.). Geriausiai savo teises žino čekai ir slovakai (56 proc.) ir danai (54 proc.).

• Alternatyvaus ginčų sprendimo plėtojimas padės veiksmingiau ginti vartotojų teises. Ketvirtis visų problemas patyrusių vartotojų neteikia skundo. Dauguma nesiėmusių veiksmų vartotojų taip elgėsi, nes manė, kad patirs sunkumų (mažai tikėtina sėkmė nagrinėjant skundą, informacijos trūkumas, procedūros trukmė). Labiausiai patenkinti skundų nagrinėjimu buvo tie vartotojai, kurie kreipėsi į alternatyvaus ginčų sprendimo įstaigas. Lietuvoje vartotojų pasitikėjimas žalos atlyginimo mechanizmais, tame tarpe ir alternatyvaus ginčų sprendimo mechanizmais, yra vienas žemiausių ES (trečias pagal nepasitikėjimą), o Lietuvos mažmenininkai yra antri ES pagal nepasitikėjimą alternatyviais ginčų sprendimo mechanizmais.

• Pasitikėjimas gaminių saugumu išlieka santykinai stabilus. Teigiama nuomonė būdinga didesniam skaičiui mažmenininkų nei vartotojų (69 % vartotojų ir 75 % mažmenininkų teigė, kad dauguma ne maisto gaminių yra saugūs). Apskritai pasitikėjimas produktų saugumu didesnis Šiaurės ir Vakarų Europos šalyse.

2015 m. gegužės mėnesį Europos Komisija paskelbė konkrečius bendrosios skaitmeninės rinkos sukūrimo veiksmus. Vienas iš šių veiksmų - iki metų pabaigos pateikti pasiūlymą, kaip palengvinti tarpvalstybinę e. prekybą. Šiame pasiūlyme bus numatytos suvienodintos ES taisyklės dėl sutarčių ir vartotojų apsaugos perkant internetu.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"