TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Nepatenkinti, kad laimėjo konkursą

2012 07 11 8:04

Klaipėdos uostą gilinanti Nyderlandų kompanija dvejoja, ar pasirašyti dar vieną sutartį. Dėl, rodos, smulkmenos patys save apskundę teismui, rangovai kelia užsakovams nuostabą.

Liepos 9 dieną Klaipėdos apygardos teismas buvo pasirengęs atversti bylą dėl viešojo konkurso, kurio laimėtoju paskelbtas dalyvis teigė, kad jo pasiūlymas galimai neatitiko sąlygų.

Posėdyje buvo gautas prašymas padaryti trijų dienų pertrauką. Ieškinį pateikusios vienos stipriausių pasaulyje olandų kompanijos "Van Oord Dredging and Marine Contractors BV" atstovas patikino, kad į Klaipėdą trečiadienį iš Olandijos atvykęs įgaliotinis bandys tartis su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) ir stengsis nesutarimą užbaigti taikiai.

Žvelgiant iš šalies, nesuprantama, kas iš tiesų olandus stabdo pasirašyti sutartį dėl laimėto konkurso ir užsakomų darbų.

Išskirtinis atvejis

Kovo mėnesį KVJUD paskelbė akvatorijos gilinimo ir grunto siurbimo prie 142-143 krantinių pietinėje uosto dalyje, Malkų įlankoje, konkursą. Jo užduotis - už mažiausią kainą iškasti palyginti nedidelį kiekį, maždaug 108 tūkst. kubinių metrų grunto. Iš trijų dalyvių laimėtoja buvo paskelbta bendrovė "Van Oord", pasiūliusi mažiausią - 6,8 mln. litų - kainą. Tačiau vėliau olandai atsisakė savo laimėjimo.

Pagal konkurso sąlygas "Van Oord" buvo pateikusi 80 tūkst. litų vertės banko garantiją, kuri, sutarties nepasirašius ar ją nutraukus, atitektų KVJUD. Tačiau konkurso dalyvis su tokia sąlyga nesutiko ir kreipėsi į teismą.

Klaipėdos uosto vadovai jau kelis mėnesius gūžčioja pečiais ir sako, jog nesupranta tokio olandų elgesio. Esą tai labai retas, o uosto istorijoje - pirmas atvejis, kai konkurso laimėtojas prašo rezultatų neužskaityti. "Mes net kreipėmės į Viešųjų pirkimų tarnybą, ši atsakė, kad pagrindo nepasirašyti sutarties su "Van Oord" nėra", - anksčiau yra sakęs uosto generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.

Kompaniją "Van Oord" uostininkai nuolat giria už tai, kad ši sparčiai atlieka užduotį pagal kitą, istorinę, beveik 130 mln. litų vertės uosto kanalo tobulinimo sutartį, kuri pasirašyta šiemet pavasarį.

Moderni technika dirba ir naktimis, be jokio triukšmo, klaipėdiečiams nesukeldama diskomforto. Gegužę pateikta apmokėjimui darbų už 17 mln. litų, birželį - už 20 mln. litų, nors išgilinta už dar daugiau.

Kanalas bus tobulinamas ir kitąmet, tačiau baiminamasi, kad paprašius pasirašyti papildomo gilinimo, kurio prireiks dėl numatomo statyti suskystintų gamtinių dujų terminalo prie Kiaulės Nugaros salos 2013 metais, olandai gali nesutikti. Jų technika darbams skirtinguose uostuose visoje Europoje rezervuojama gerokai iš anksto. Arba gali užsiprašyti didesnę kainą, nei pasiūlė dabar, kuri vienuose baruose sudaro per 28 litus (su pridėtinės vertės mokesčiu), kituose - 25 litus už iškastą kubinį metrą grunto. Tokia kaina, iki 10 eurų, esą atitinka gilinimo kainų kituose uostuose lygį.

Kiti gilintų brangiau

Klaipėdos apygardos teismo teisėja Albina Pupeikienė sakė sutiksianti daryti dar vieną kelių dienų pertrauką, jeigu iki ketvirtadienio nepaaiškės, ar olandų ketinimai pasirašyti sutartį tvirti. Bylą sustabdžius ilgesniam laikui, būtų pažeisti nagrinėjimo terminai.

KVJUD teisininkas Vaidas Batūra tikisi, kad atvykęs "Van Oord" atstovas turės įgaliojimus gilinimo sutartį pasirašyti ir olandai ieškinį iš teismo atsiims. Tuomet būtų tariamasi dėl terminų.

Direkcijos noras vienas - kad suplanuoti darbai nebūtų vilkinami, nes vasara jau įpusėjo. Prie jų turi taikytis šiemet baigtų statyti krantinių rangovas. Investicijos į krantines siekia dešimtis milijonų litų.

Prie pratęstos konteinerių terminalo 143 krantinės jau suplanuota veikla, bet prie jos neįmanoma priplaukti. Pagal konkurso sąlygas, gilinimo darbai turi būti atlikti per 150 dienų.

Iš KVJUD pusės, pasak uosto atstovo, jokių nesutarimų nėra. "Olandai dvejoja, ar pasirašyti sutartį. Kartu jie nori išvengti atsakomybės, kad nereikėtų mokėti 80 tūkst. litų pagal banko garantiją dėl pasiūlymo galiojimo užtikrinimo. Bet atplėšus vokus sutarties sąlygų keisti jau negalima. Kompanija "Jozef Mobius" (antroji vieta) pateikė dvigubai brangesnį pasiūlymą, kuris siekia 14 mln. litų. Jeigu olandai sutiktų pasirašyti sutartį, tas garantijos klausimas savaime atkristų", - aiškino V.Batūra.

Klaipėdos uostas niekada neturėjo nuosavos gilinimo ar sąnašų siurbimo technikos, nors apie tokią būtinybę kalbama antrą dešimtmetį. Dabar sakoma, kad bus teikiama paraiška gauti lėšų iš 2014-2020 metų Europos Sąjungos finansavimo laikotarpio. Lietuvoje šiuo metu nė viena kompanija neturi modernių specializuotų laivų, galinčių užsakymą atlikti greitai ir pigiai. Skelbiamus konkursus sąnašoms uoste valyti dažnai laimi latviai, lenkai, rusai. Dugnui gilinti ar dideliam kiekiui smėlio išsiurbti pastaruoju metu samdomos  Vakarų kompanijos.

Šiemet Klaipėdos uoste dirba, ir jau ne pirmą kartą, danų hidrotechninių darbų įmonės "Rohde Nielsen" ir olandų "Van Oord" žemkasės, žemsiurbės ir gruntą plukdančios baržos. Tokių darbų įkainiai pastarąjį dešimtmetį svyruoja nuo 17 iki 70 litų už kubinį metrą.

Manoma, kad išgilinus uostą iki 14 metrų jis bus nuolat užnešamas smėliu iš marių ir jūros pusės, todėl be budinčios žemsiurbės užtikrinti sklandžią laivybą nepavyks.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"