TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Nešildė, bet teks mokėti

2010 05 21 0:00
Vartotojai neretai abejoja, ar šilumos tiekėjai nemanipuliuoja apskaitos prietaisų rodmenimis, ar tinkamai paskirsto šilumą daugiabučiame name ir taiko tikslias jos kainas.
LŽ archyvo nuotrauka

Nors šildymo sezonas Lietuvoje baigėsi jau prieš pusantro mėnesio, šiomis vasariškomis dienomis iš šilumininkų gavę sąskaitas gyventojai nustemba - jie skolingi dešimtis litų už šilumą, kuri nešildė.

Šią savaitė LŽ redakcija sulaukė kelių skaitytojų skambučių. Žmonės guodėsi negaunantys iš šilumos tiekėjų logiškų atsakymų, kodėl vis dar turi mokėti už šildymo paslaugą, kai šildymo sezonas jau buvo pasibaigęs, arba kodėl už paskutinę šildymo sezono savaitę gauta sąskaita yra beveik tokio pat dydžio, kaip už pirmą šildymo sezono mėnesį praėjusį rudenį.

Bet kokiu atveju išrašytas sąskaitas gyventojai turi apmokėti, kitaip kaupsis skola. O už skaitiklių rodmenų patikimumą atsakingi specialistai guldo galvas - visi šilumos skaitikliai mūsų krašte rodo tiksliai.

Skaičiai bado akis

Savaitės pradžioje iš bendrovės "Kauno energija" gavęs sąskaitą už šildymą kaunietis Jonas (pavardė redakcijai žinoma) nustebo - Kauno mieste šildymo sezonas buvo baigtas balandžio 1-ąją, bet už balandžio mėnesį suteiktas šildymo paslaugas reikia sumokėti 30 litų.

"Kodėl turime mokėti, kai radiatoriai buvo šalti? Mūsų name yra 81 butas, nesunku apskaičiuoti, kiek žmonės sumokės šilumininkams už paslaugas, kurių negavo. Kai bandėme aiškintis priežastis, mums buvo pasakyta, esą tai mokestis už šilumą, suteiktą paskutinėmis kovo dienomis, nes neva balandžio mėnesį mokėjome ne už visas kovo dienas. Tačiau įtarimą kelia tai, kad šilumos tiekėjas tvirtina skaitiklio rodmenis nuskaitęs kovo 28-ąją, o butų ūkio atstovai - kovo 27-ąją, nors tai daryti jie turi kartu ir tą pačią mėnesio dieną", - dėstė vyras. Pasak kauniečio, faktai bado akis, nes niekas tiksliai nežino, kada nuskaityti rodmenys, o šildymo sezonui pasibaigus šildymo paslaugos jau nebuvo teikiamos, tačiau sąskaita išrašyta.

Šiluma butą vis tiek pasiekė

LŽ redakciją pasiekė žinia apie dar vieną panašų atvejį, tik šįkart Vilniaus mieste. Fabijoniškių mikrorajone naujos statybos daugiabutyje, kuriame įrengta reguliuojama šildymo sistema, gyvenanti Vilija kovo pirmą savaitę užsuko buto radiatorių termoreguliatorius, o laiptinėje įrengtame šilumos apskaitos įvade - šilumos tiekimo į savo būstą sklendę. "Ne kartą taisyti termoreguliatoriai veikė prastai, net juos visiškai užsukus radiatoriai šilo. Pavasarėjant namie darėsi per šilta, todėl užsukau ir sklendę laiptinėje. Tada radiatoriai iškart atvėso. Už kovo mėnesį sunaudotą šilumos kiekį teko mokėti 30 litų. Žinojau, kad tai vieną savaitę gauta šiluma ir kad už balandį jau nieko nemokėsiu už šildymą", - pasakojo gyventoja. Tačiau prieš kelias dienas gavusi sąskaitą iš šilumos tiekėjos "Baltermos" mergina teigė nė nepajutusi, kaip atsidūrė prie šilumos skaitiklio. "Kaip buvo užsukta, taip ir yra, tik rodmenys rodė tiek, kiek pažymėta sąskaitoje. Tiekėjos atstovai paaiškino, kad jei viskas buvo užsukta, gal skaitiklis blogai rodo. Tačiau jie visi esą neseniai patikrinti ir yra tinkami eksploatuoti. Įvertinus tai, kad balandžio mėnesį sunaudota vos 49 kilovatvalandės šilumos, už kurias reikia sumokėti 13 litų, tikėtina, jog šiluma po truputį prateka", - svarstė vilnietė. Pasak jos, tiekėjai pasiūlė pirmiausia apmokėti sąskaitą, nes priešingu atveju tai liks skola, o vėliau žadėjo patikrinti, ar skaitiklis rodo tiksliai. Tai esą bus galima padaryti tik prasidėjus kitam šildymo sezonui.

Kiti Vilniaus gyventojai, gaunantys sąskaitas už šilumos tiekimą iš bendrovės "Vilniaus energija", taip pat gūžčioja pečiais - kodėl už šildymą vos vieną balandžio savaitę (šildymo sezonas Vilniaus mieste baigtas balandžio 8 dieną) iš piniginės turi ištraukti iki šimto ir daugiau litų.

Vagia skaitikliai?

Bendrovės "Vilniaus energija" komercijos direktorius Rimantas Germanas LŽ aiškino, kad tokia situacija kartojasi kasmet ir nepasikeis tol, kol žmonės neuždirbs daugiau pinigų, kol daugiabučių šilumos izoliacija bus prasta ir brangiai kainuos kuras. "Tai, ką rodo namo įvadinis šilumos skaitiklis, nurodome ir sąskaitose - nei daugiau, nei mažiau. Jeigu turėtume galimybę patys reguliuoti šilumos kiekį namo viduje, galėtume tartis su gyventojais. Dabar tai daro ir rodmenis nurašo kitų įmonių atstovai. Nėra bendros namų ūkio tvarkymo sistemos. Kai rengiame gyventojų apklausas, paaiškėja, kad pusė mūsų klientų nežino, kas jiems tiekia šilumą", - žmonių abejingumą ir nenorą tvarkytis pabrėžia R.Germanas. Tačiau, pasak jo, jei kas nors nepatinka, visada būna kalti šilumininkai.

Lietuvos metrologijos inspekcijos viršininko pavaduotoja Natalija Bražunienė LŽ tikino, kad visi šilumos skaitikliai tikrinami kas dvejus metus ir tie, kurie šiuo metu eksploatuojami, yra patikimi. "Kai gauname gyventojų pranešimų arba skundų apie įtartinai rodančius skaitiklius, jie patikrinami laboratorijoje. Taip būna labai retai. Papildomų patikrinimų rezultatai mažai kada parodo, kad skaitiklis būna pažeistas", - aiškino N.Bražunienė. Pasak jos, kartais dėl papildomo skaitiklių patikrinimo kreipiasi ir patys šilumos tiekėjai.

Faktai

Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos (VKEKK) praėjusią savaitę paskelbtoje 2009 metų veiklos ataskaitoje teigiama, jog didėjant vartotojų domėjimuisi energetikos problemomis sulaukiama vis daugiau įvairaus pobūdžio gyventojų prašymų ir skundų. Pernai VKEKK jų gavo ir išnagrinėjo 343.

Daugiausia vartotojų skundų ir prašymų susiję su įmonių veikla šilumos ūkio sektoriuje. Per 2009 metus atsakyta į 226 vartotojų rašytinius skundus. Iš jų 75 pasitvirtino, 118 nepasitvirtino, 33 iš dalies pasitvirtino, o 3 nepriklausė institucijos kompetencijai.

Dažniausiai buvo klausiama dėl šilumos energijos ir karšto vandens kokybės, apskaitos tikslumo ir šilumos paskirstymo būdo. Vartotojai neretai prašo patikrinti, ar šilumos tiekėjai nemanipuliuoja apskaitos prietaisų rodmenimis, ar tinkamai paskirsto šilumą daugiabučiame name ir taiko tikslias jos kainas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"