TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Noras skristi stipresnis už brangių bilietų baimę

2006 07 10 0:00
Kol Vilniuje laukiama naujo Šengeno reikalavimus atitiksiančio keleivių terminalo, keliautojai priversti grūstis dabartiniame.
Irmanto Gelūno nuotrauka

Didėjantis keliautojų lėktuvais skaičius džiugina aviakompanijų vadovus, tačiau keleiviai turi susitaikyti su didelėmis bilietų kainomis, o oro uostai - su didesniu darbo krūviu

Automobilių grūstys prie oro uostų, spūstis keleivių terminaluose ir dideles kainas už bilietus pasiryžę mokėti keliautojai - regis, tokio norinčiųjų skristi lėktuvais antplūdžio Lietuva dar nebuvo regėjusi.

Tai rodo didžiausio Vilniaus oro uosto statistika: birželį buvo aptarnautas rekordinis keleivių skaičius per visą oro uosto istoriją - 156 tūkst., o uosto atstovai tikisi, kad liepos ir rugpjūčio mėnesiais rekordai vėl bus viršijami.

LŽ apklausti aviakompanijų vadovai džiaugiasi, kad vasara jiems yra geras laikas, nes lėktuvai skrenda pilni, o keleiviai per daug nesvarstydami perka brangesnius bilietus. Tačiau oro uosto administracijai norinčiųjų keliauti antplūdis šiuo metu yra bene didžiausias galvos skausmas - terminaluose nusidriekia eilės, personalas vos spėja aptarnauti keleivius, o į oro uostą vedančiose sostinės gatvėse baisi automobilių eismo spūstis.

Tvyro apgultis

Oro uosto atstovo Arūno Marcinkevičiaus teigimu, iš dalies tokia situacija susidarė dėl masiškų atostogų vasarą. Jis sakė, kad oro uostas kol kas sunkiai, tačiau susitvarko su žmonių antplūdžiu. Vis dėlto geriau išdėsčius reisus spūsčių būtų galima išvengti.

Jis aiškino, kad kompanijos, norėdamos pradėti skrydžius naujais reisais, pirmiausia tai derina su atsakingomis Briuselio institucijomis, kur valdomos visos Europos oro trasos. Tik susitvarkiusios oro koridorius, patvirtinusios skrydžių dažnį, laiką, kompanijos kreipiasi į oro uostą, prašydamos įterpti reisą.

"Kažkaip įterpiame. Dabar pikas yra nuo 6 iki 10 valandos ir nuo 18 iki 23 valandos. Vienu metu kartais aptarnaujami keturi lėktuvai", - pasakojo Marcinkevičius ir įspėjo keleivius, kad šie į sostinės oro uostą išsiruoštų gerokai anksčiau, nes gali turėti bėdų dėl siaubingų grūsčių S.Dariaus ir S.Girėno gatvėje. "Labai rimtai patariu turėti laiko rezervą, ypač vasarą", - sakė jis.

Keliauti brangu

Nors kai kurios oro bendrovės, norėdamos pritraukti daugiau keleivių, griebiasi rinkodaros triukų, jų atstovai tvirtina, kad apskritai vasarą aviakompanijos brangina bilietus, mat sezoninis keleivių antplūdis duoda didelį pelną.

Kadangi daug bilietų yra išpirkta anksčiau suplanavusiųjų keliones, šiuo metu pigių kelionių neverta tikėtis. Jei po poros savaičių norėtumėte skristi į Londoną, už bilietą tektų mokėti apie tūkstantį litų, nors ne sezono metu toks pat bilietas buvo perpus pigesnis. Tokiomis aplinkybėmis aviakompanijos bilietų kainų piginti net neketina.

"Kelionių bumą jaučiame ne vien mes, bet ir konkurentai. Neatsiliepiame į akcijas, jei konkurentai jas vykdo. Nežaidžiame to žaidimo, einame savo keliais ir vykdome savo strategiją. Dabar itin palankus laikas nesižvalgyti į varžovus", - aiškino "airBaltic" Lietuvos skyriaus generalinis direktorius Tadas Vizgirda.

Su "FlyLAL" vėliava veikiančių "Lietuvos avialinijų direktorius Arūnas Griškėnas pažymi, kad Lietuvos žmonės apskritai ėmė daugiau skraidyti.

"Aviacijos rinka plečiasi. Konkurencija tarp kompanijų verčia mažinti kainas. Be to, dėl geresnės ekonominės situacijos žmonės gali daugiau sau leisti. Aišku, keleivių srautams būdingas ir sezoniškumas", - teigė Griškėnas.

Britų salos - be konkurencijos

Tarp pačių populiariausių Lietuvoje reisų karaliauja skrydžiai į Londoną ir Dubliną. Po jų eina Oslas, Paryžius, Barselona, Milanas, Roma, Frankfurtas, Kopenhaga, Amsterdamas. Iš Palangos į 6 Vokietijos miestus skraidinančio "FlyLal" direktorius sakė, kad nemažai keliauninkų traukė į pasaulio futbolo čempionatą.

"Vasaros reisais pavadinčiau skrydžius į Barseloną, Milaną ir Romą. Žiemą dešimtuke jų nebūna", - pažymėjo internetinio tarpininko tarp keleivių ir aviakompanijų "Greitai.lt" direktorius Audrius Ramanauskas. Jis sakė pastebėjęs, kad gegužę, kai planuodami atostogas dauguma žmonių užsisakinėjo bilietus, šių pardavimas gerokai išaugo.

Pasak oro bendrovių vadovų, apie pusę visų klientų aviakompanijoms surenka turizmo agentūros, dažniausiai siūlančios daug paslaugų - bilietus, viešbučius ir suplanuotą laisvalaikį, o per internetą bilietus perka apie 40 proc. klientų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"