TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Nuolaidų kadrilis pirkėjų nebežavi

2009 08 01 0:00
Žmonės perka ir vartoja vis mažiau, parduotuvių apyvarta krenta.
LŽ archyvo nuotrauka

Prekybininkai ilgai bandė pirkėjus prisivilioti siūlydami dideles daugelio prekių kainų nuolaidas, tačiau žmonės perka ir vartoja vis mažiau, parduotuvių apyvarta krenta, tad jos priverstos ieškoti naujų būdų priversti klientus atverti pinigines ar bent jau užsukti į prekybos centrus.

Pirkėjams viliotinį šokančios išpuoštos parduotuvių vitrinos kone kiekvieną savaitę rengia "paskutinius" išpardavimus ir siūlo prekes su 50-70 proc. nuolaida. Prasidėjus naujai savaitei prasideda naujas "paskutinis" išpardavimas. Pasidžiaugę nuolaidomis, gyventojai netruko prie jų priprasti ir jau nuoširdžiai piktinasi, kai kurioje nors maisto, buities, aprangos prekių ar baldų parduotuvėje negauna nuolaidų. Tačiau kaip rodo neseniai paskelbti statistikos departamento duomenys, nepaisant didžiulių nuolaidų, mažmeninės prekybos apyvarta per pusmetį krito beveik 30 procentų. Ekspertų teigimu, tam didžiausią įtaką turi šalyje augantis nedarbas.

Prekybininkai sutinka, jog nuolaidų klientams nebepakanka, todėl neriasi iš kailio stengdamiesi pritraukti pirkėjus ir siūlo netradicinių paslaugų, kad tik žmonės užeitų - gal tuomet ir kokia preke susigundys. Todėl dabar maisto prekių parduotuvėje galima įsigyti ne tik bilietą į koncertą, bet ir susimokėti už atliekų tvarkymą, komunalines paslaugas, apsidrausti ar net pasiimti greitąjį kreditą.

Papildo ryšio sąskaitas

Valdas Lopeta, parduotuvių tinklo IKI atstovas ryšiams su visuomene LŽ pasakojo, kad IKI parduotuvėse yra teikiamos įvairios paslaugos - papildomos mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo sąskaitos, parduodami bilietai į renginius, taip pat teikiamos kopijavimo, nuotraukų gaminimo ir net pašto paslaugos. "Tai darome dėl vienos pagrindinės priežasties - norime, kad apsipirkti atėjęs klientas taupytų savo laiką ir galėtų toje pačioje vietoje susitvarkyti įvairius reikalus. Pirkėjai aktyviai naudojasi šiomis paslaugomis, ypač populiaru yra papildyti mobiliojo ryšio sąskaitas ir įsigyti bilietus į renginius. Matydami tokį susidomėjimą mes aktyviai ieškome kitų papildomų paslaugų, kurias galėtume pasiūlyti pirkėjams, todėl ateityje jų asortimentas tik plėsis", - patikino jis.

Už dešrą ir komunalines paslaugas

Bendrovės MAXIMA LT atstovė ryšiams su visuomene Renata Saulytė teigė, kad pirkėjai vis rečiau apsilanko prekybos centruose ir perka gerokai mažiau prekių nei prieš metus, žmonės dabar mieliau renkasi mažesnes parduotuves, kur randa kasdienio vartojimo maisto produktų ir pirmo būtinumo prekių.

Pasak R.Saulytės, labiausiai smukimą jaučia dideli prekybos centrai, kurie orientuoti į daugiau išleidžiantį ir didesnio pasirinkimo galimybių ieškantį pirkėją. Jos įsitikinimu, gyventojai stengiasi mažiau išlaidauti ir daugiau taupyti, todėl į didelius prekybos centrus atvyksta kur kas rečiau, dažniausiai tik savaitgaliais.

"Nors ir anksčiau konkurencija mažmeninės prekybos sektoriuje buvo itin didelė, tad neleido snausti, tačiau sunkmečiu siekdami pritraukti pirkėjus privalome būti dar išradingesni. 10 ar 20 proc. kainos nuolaida jau nestebina pirkėjų, todėl organizuojame tiek vienkartines išskirtines akcijas, tokias kaip Išpardavimų naktis, tiek ilgalaikius projektus, tokius kaip naujų paslaugų pristatymas", - dėstė ji.

Šiuo metu visose "Maxima" parduotuvių kasose galima atsiskaityti ne tik už telekomukacines paslaugas, bet ir už dalies komunalinių įmonių, atliekų tvarkymo centrų paslaugas, įsigyti mėnesinius miesto viešojo transporto bilietus (Kaune ir Klaipėdoje), atsiskaityti už keliones, apsidrausti, gauti kreditą, pasigaminti nuotraukas ir kt.

"Maxima" duomenimis, populiariausia paslauga yra galimybė sumokėti už dalį komunalinių patarnavimų. Šia paslauga per mėnesį pasinaudoja daugiau kaip 200 tūkst. prekybos tinklo klientų. Itin sparčiai populiarėja greitojo kredito suteikimo paslauga, šiuo metu per mėnesį toks kreditas suteikiamas 300-400 klientų. Kreditų sumos svyruoja nuo kelių šimtų litų iki kelių tūkstančių litų.

Didžiųjų "Maxima" parduotuvių pirkėjai kas mėnesį nuperka apie 1000 laisvalaikio dovanų kortelių, paslauga sparčiai populiarėja ir turi nemažai perspektyvų.

Beveik 12 tūkst. pirkėjų per mėnesį Kauno mieste pasinaudoja galimybe "Maxima" parduotuvių kasose pratęsti savo elektroninių terminuotų viešojo transporto bilietų galiojimą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"