TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Nuolaidų medžiotojai atsigręžė į vietos verslą

2015 12 25 6:01
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Paneigtas senas mitas, kad esame nuolaidų medžiotojai ir perkame tik ten, kur yra pigiau. O visa kita – neva mums nesvarbu. 

Tai parodė pastarąjį pusmetį vykusi banko „Swedbank“ inicijuota smulkaus verslo palaikymo akcija, kuri parodė, kad Lietuvos pirkėjų įpročiai keičiasi.

Akcijos rezultatai rodo, kad nors tebesame jautrūs kainai, tačiau geriau suprasdami, kokį pokytį gali daryti ir vieno žmogaus asmeninis pasirinkimas, tampame labiau sąmoningi pirkėjai. Tokie, kurie ne vien lygina kainas, bet ir paklausia savęs – kam atiteks mano pinigai? Ar bus jie tinkamai apskaityti ir ar bus sumokėti visi mokesčiai? Galų gale – ar grįš jie atgal į vietos ekonomiką?

Lietuvos gyventojus minėta akcija skatino bent retkarčiais išsukti iš įprasto apsipirkimo maršruto ir nors vieną reikalingą prekę įsigyti iš smulkiojo vietos prekeivio ar gamintojo.

Tokios smulkiojo verslo įmonės Lietuvoje sudaro absoliučią daugumą ir veikiančių įmonių, ir besikuriančių naujų, todėl jų vaidmuo šalies ekonomikoje ypač svarbus.

Smulkusis verslas kartu su vidutiniu verslu šiuo metu įdarbina 8 iš 10 šalies gyventojų ir sukuria apie 70 proc. BVP. Kad po ekonominės krizės atsigaunantis ir apsukas didinantis smulkiojo verslo variklis nepritrūktų galios, jam būtina pritraukti pakankamą skaičių pirkėjų. Tikrai niekam nebus geriau, jei mūsų gyventojai, įkūrę verslą, bet nesulaukę pirkėjų, iškeliaus laimės ieškoti svetur.

Kritiškesni gali pradėti oponuoti, kad galbūt ir patys smulkieji verslininkai kalti, kad nesugeba sudominti pirkėjų. Tačiau panašu, kad žinią palaikyti vietos smulkųjį verslą mūsų pirkėjas išgirdo. Taip pat ir mažesniuose miesteliuose. Juose, beje, irgi aktyviai steigiami jauni smulkūs verslai, kurių vadovai nebijo kurti, improvizuoti ir patys stoti už prekystalio.

Tai – mums naujas ir kokybiškai kitoks verslas, kurio savininkas nori būti arti savo pirkėjų ir užimti aktyvią poziciją bendruomenės gyvenime. Su tokiais smulkiaisiais verslininkais mūsų pirkėjai yra pasirengę solidarizuotis ir jų iniciatyvą palaikyti vien „iš idėjos“.

Visų akcijos dalyvių apyvartos per penkis pirmuosius projekto mėnesius ūgtelėjo 20 mln. eurų. Iš viso prie projekto „Kiekvienas gali būti didelis“ buvo prisijungusios per pusantro tūkstančio smulkiųjų šalies įmonių su daugiau nei 2 tūkst. fizinių bei elektroninių prekybos vietų. Galbūt dalis pirkėjų akcijos metu ir „medžiojo“ gerus pasiūlymus, tačiau dalis jų pirko norėdami palaikyti ir stiprinti vietos smulkųjį verslą.

Gyventojų elgsenai pasikeisti ir naujiems įpročiams susiformuoti reikia daugiau laiko. Tačiau vos per pusmetį pasiekti rezultatai parodo, kad tokios akcijos vyksta pačiu laiku ir Lietuvai labai reikalingos. Sąmoningų pirkėjų gretos Lietuvoje galėtų augti dar sparčiau, jei smulkieji aktyviau įsitrauktų į jų auginimą. Paieškotų būdų, kaip skleisti smulkaus vietinio verslo palaikymo idėją savo vietos bendruomenėse, ir drąsiau pirkėjams pristatytų savo kuriamo verslo idėją.

Komentaro autorius yra „Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas Antanas SAGATAUSKAS

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"