TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Nuolaidų viliotinis pirkėjams - netikras

2010 04 14 0:00
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Lietuvoje beveik nebeliko parduotuvių, kurių vitrinose nekaba įspūdingo dydžio plakatai, skelbiantys apie neįtikėtinus išpardavimus. Sunkmečiu 80 proc. kainų nuolaidos tapo populiariausiu būdu privilioti pirkėjus.

Akyliausieji klientai įsitikinę - realios kainų nuolaidos parduotuvėse taikomos tik vienam kitam daiktui, o didžioji dauguma akcijų yra, pasak žmonių, laužtos iš piršto. Neretai akcijinės prekės kainuoja netgi daugiau nei prieš akciją.

Pastebėjo kainą.

Kaunietė Lina K. LŽ sakė, kad beveik nėra dienos, kai ji neužsuktų ko nors į prekybos centrą. Būdama dažna parduotuvių viešnia mergina puikiai atsimena ne vienos prekės kainas. Taip ji pastebėjo, kad per pastaruosius kelerius metus dauguma prekybos akcijų ir kainų nuolaidų yra netikros. Lina pasakojo ilgą laiką viename prekybos centre pirkusi varškės sūrelius, kurių kilogramas nekainavo nė 10 litų. "Tačiau vieną dieną sūreliai pabrango iki 16,5 lito už kilogramą, todėl nustojau juos pirkti. Netrukus buvo paskelbta "nereali" akcija - tie patys varškės gaminiai jau kainavo 11 litų už kilogramą", - aiškino atidi pirkėja.

Panašiai jai nutiko ir su juvelyriniais aukso dirbiniais. Beveik visose parduotuvėse jie dabar pardavinėjami už pusę kainos, kaip skelbiama. Lina K. sakė susigundžiusi įsigyti "pigių" papuošalų. Tik išėjusi iš parduotuvės su pirkiniu mergina apsižiūrėjo, kad jos įsigytieji auksiniai auskarai sveria maždaug po vieną gramą, už kurį be nuolaidos būtų neva tekę mokėti daugiau nei po 200 litų. Tuomet Lina K. sako supratusi buvusi suviliota skambių išpardavimų šūkių. "Už vieną gramą aukso dirbinio nesu mokėjusi daugiau nei 130 litų. Vadinasi, papuošalų kainos iš pradžių buvo padidintos, o vėliau paskelbtos nuolaidos..." - nusivylusi apgavyste kalbėjo pirkėja.

Kad aukso dirbinių kainos yra stabilios jau bemaž ketverius metus, LŽ patvirtino ir juvelyras Arvydas Rancevas. Jo teigimu, vieno gramo kaina priklauso nuo to, kur papuošalas parduodamas - mažoje parduotuvėlėje ar prekybos centre. "Vidutinės aukso kainos išlieka stabilios ilgą laiką. Tiek pat auksas kainavo ekonominio pakilimo, tiek pat - ir sunkmečio metu", - patikino juvelyras.

Su nuolaida prekės brangesnės?

Rinkodaros strategijos specialistas Linas Šimonis patvirtino, jog LŽ skaitytojos nuogąstavimas, kad nuolaidos bei akcijos neretai būna laužtos iš piršto, yra teisingas. "Tam, kad įsitikintum, jog daiktas tikrai parduodamas pigiau, turi žinoti, kiek jis prieš akciją kainavo. Esu pats matęs, kaip televizorius, kainavęs be jokių nuolaidų 400 litų, vieną dieną pabrango iki 800 litų, bet buvo skelbiama, kad jis neva parduodamas su 30 proc. nuolaida. Kodėl jis, net atėmus trečdalį kainos, buvo brangesnis nei anksčiau? Mat verslininkams prie buvusios prekės vertės teko pridėti reklamai skirtas išlaidas", - aiškino L.Šimonis. Jo teigimu, yra prekių, kurios tikrai parduodamos su nuolaidomis, tačiau jų labai nedaug. Tai dažniausiai produktai, kurių galiojimo terminas baigiasi, arba tie, kurių kaina ekonominio pakilimo metu buvo padidinta vien dėl populiaraus vardo.

Atpinga prabangos prekės

Naujos tendencijos

"Swedbank" Asmeninių finansų instituto vadovė Odeta Bložienė mano, kad pirkėjams vertėtų atminti, jog retas pardavėjas akcijas skelbia, tarkim, norėdamas pagelbėti sudėtingoje finansinėje situacijoje atsidūrusiems pirkėjams. Pagrindinis pardavėjo tikslas vis dėlto yra parduoti. Dėl to jis imasi pardavimo skatinimo, t. y. sudaręs palankesnes prekių įsigijimo sąlygas siekia didinti jų pardavimą. Tarp tokių veiksmų - ir nuolaidos bei nukainojimai, ir prekių pristatymai, ir įvairiausi kuponai, žaidimai, loterijos, ir lojalumo programos. Patys pardavėjai neslepia, kad, gerokai smukus apyvartai, akcijos ir įvairios nuolaidos yra puikus būdas pritraukti potencialių pirkėjų dėmesį bei gauti daugiau pajamų.

Pasak O.Bložienės, dažnai nuolaidos paskelbiamos ir dėl to, kad pardavėjams paprasčiausiai reikia išparduoti tam tikras prekes, nes jų vietoje turi atsirasti naujos, arba tiesiog dėl to, kad pavyko gauti pigesnę prekių partiją ir dabar jas be jokio nuostolio galima pardavinėti pigiau nei anksčiau. "Be to, pasitaiko, kai neva išparduodamos paskutinės to sezono prekės, bet akylesni pirkėjai pastebi, jog tokių pat prekių yra ir kitą sezoną, ir dar kitą..." - perspėja finansų specialistė.

Anot jos, veikiausiai "akcijinių pirkėjų" karta ėmė formuotis jau prieš kelerius metus. Tarp šių žmonių yra daug ne tik vyresnių, pensinio amžiaus asmenų, kuriuos domėtis nuolaidomis skatina menkos finansinės galimybės, bet yra ir jaunesnių - iki 29 metų žmonių.

Finansų specialistės įsitikinimu, reikia pripažinti, jog sudėtinga finansinė padėtis pastaruoju metu taip pat smarkiai pastūmėjo pirkėjus ieškoti pardavėjų siūlomų akcijų ir pasinaudoti jomis, siekti tą patį prekių krepšelį įsigyti už mažesnę kainą. "Tačiau prieš pasiduodant akcijos provokacijai siūlau visiems vartotojams neskubėti ir patikrinti kelis svarbiausius dalykus - ar tos prekės tikrai reikia, galbūt galima rasti tokią pat kito gamintojo prekę už mažesnę kainą, ar įmanoma šią prekę įsigyti kitur už mažesnę kainą, nei čia ji kainuoja pritaikius nuolaidą", - pataria ji.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"