TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Nusipirkai pigų bilietą - primokėk

2012 09 22 8:52
LŽ archyvo nuotrauka/Įsigijęs itin pigų lėktuvo bilietą internetu pirkėjas gali turėti papildomų išlaidų arba visai neišvykti į planuotą kelionę.

Jeigu internetu sumokėjai už lėktuvo bilietą nurodytą kainą, tai dar nereiškia, kad už ją ir skrisi. Internetinės prekybos tarpininkai kelia ne vienam pirkėjui pasipiktinimą dėl sugaišinto laiko ir įšaldytų pinigų. Nukentėjusieji užvertė skundais vartotojų teises ginančią tarnybą.

LŽ skaitytoja Rūta pasakojo įsigijusi lėktuvo bilietus iš Vilniaus į Londoną ir atgal per internetinę bilietų rezervavimo sistemą "happyfly.lt". "Internete pamačiusi man tinkamą lėktuvo bilietą per 10 minučių sumokėjau 330 litų ir gavau patvirtinimą elektroniniu paštu, kad mokėjimas atliktas sėkmingai, taigi bilietą neva įsigijau. Bet po poros dienų sulaukiau dar vieno laiško iš bendrovės. Jame "happyfly.lt" mane informavo, kad... kol buvo sumokėta už bilietus, jie neva pabrango 90 litų", - piktinosi Rūta.

Pralaukusi savaitgalį Rūta paskambino šį portalą valdančiai bendrovei UAB "Happy Travel Lt" ir gavo paaiškinimą, jog laiškas su patvirtinimu, kad mokėjimas atliktas sėkmingai, iš tiesų nėra pirkimo patvirtinimas, o tik informacija, jog už bilietus sumokėta. "Kai paklausiau, kodėl apie pabrangimą man pranešta tik po dviejų dienų, atsakė, kad užsakymai peržiūrimi eilės tvarka, o mano eilė neva atėjo tik praėjus dviem paroms, todėl nuo mokėjimo trečiadienį iki penktadienio užsakymo kaina pakilo 90 litų. Bet penktadienį aš papildomos sumos nesumokėjau, tad pirmadienį bilietas dar pabrango ir primokėti jau reikia nebe 90 litų, o iš viso 100 litų. Kadangi bendrovė negalėjo garantuoti, kad bilietai dar nepabrangs, kol bus laukiama papildomo mokėjimo, aš atsisakiau jų paslaugų ir paprašiau grąžinti pinigus. Nors man buvo žadėta tai padaryti, praėjus 3 savaitėms pinigų vis dar neatgavau", - pasakojo ji.

Nepatinka - nepirk

Paklaustas, kodėl portalas siūlo bilietus pirkti už vieną kainą, o realiai jie parduodami už kitą, didesnę, "Happy Travel Lt" vadybininkas Karolis LŽ atsakė, kad "žmonės laisvi ir gali rinktis - naudotis tokiais internetiniais tarpininkais ar ne". Jis dėstė, kad perkant lėktuvo bilietą esą reikia perskaityti taisykles, kuriose nurodoma, kad jeigu bilietas po sumokėjimo pabrangsta, pirkėjas turi teisę atgauti pinigus.

Vėliau redakcijai paskambinusi kita šios bendrovės atstovė Gintarė tikino, kad bilietas neva gali pabrangti ir per 10 minučių. "Geriausia už bilietą sumokėti kuo greičiau, juk pardavimas nesustoja, jis vyksta, o pigesni bilietai išperkami labai greitai", - tikino ji.

Pasiekė 23 skundai

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Turizmo ir atlygintinų medicininių paslaugų skyriaus vedėja Solveiga Kuzienė LŽ pranešė, kad dėl bendrovės "Happy Travel Lt" yra gauti net 23 vartotojų skundai. Ji pasakoja, kad vartotojai prašo atlyginti patirtą žalą tuo atveju, kai jie primokėjo už bilietą papildomai, tačiau bendrovė nepateikė įrodymų, kad pagrįstai pabrangino bilietus. Taip pat vartotojai prašo atlyginti žalą, kurią jie patyrė, kai sumokėję už pigesnius bilietus sužinojo, kad bendrovė jiems neužsakė apmokėtų bilietų. Kai kuriems vartotojams bendrovė negrąžina sumokėtų pinigų, kai šie atsisako mokėti už bilieto pabrangimą.

"Iš 23 skundų 15 jau išnagrinėta, iš jų 7 ginčai buvo išspręsti taikiai - bendrovė įvykdė vartotojų reikalavimus. Kitais 8 atvejais buvo priimti nutarimai tenkinti vartotojų prašymus, tačiau bendrovė įvykdė tik 4 iš jų", - pateikė statistiką tarnybos atstovė.

Be to, Valstybinė vartotojų teisų apsaugos tarnyba pagal vartotojų skundus yra pradėjusi tyrimą dėl UAB "Happy Travel Lt" galimo Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimo.

Klaidina pirkėjus

Kita LŽ skaitytoja Edita pasakojo, kad tik per atsitiktinumą ji išvengė lėktuvo bilietų pabrangimo, kai juos rezervavo ir sumokėjo kredito kortele portale "piguskrendu.lt". Suvedusi savo kortelės duomenis ji gavo elektroninį laišką: "Rezervacija pateikta teisingai. Po pinigų nuskaitymo nuo kortelės nedelsiant bus pateiktas aviabilietas el. paštu."

"Gavusi šį pranešimą, norėjau išjungti kompiuterį, tik, laimei, to nepadariau, - pasakojo Edita. - Po kelių minučių atėjo dar vienas laiškas, kuriame informuojama: "...Šiuo metu neaptarnaujamos kreditinės kortelės. Prašome apmokėjimą atlikti grynaisiais arba pavedimu, o pavedimo patvirtinimą atsiųsti elektroniniu paštu."

Atlikusi bankinį pervedimą Edita sako paskambinusi pasitikrinti, kodėl siūloma portale atsiskaityti kredito kortele, jeigu ta funkcija neveikia. Jai buvo atsakyta, kad "bendrovės darbuotojai nesuspėjo ištaisyti klaidos".

Siūlo užsienio agentūrų paslaugas

Interneto pirkėjų tyko ir kitos grėsmės prarasti arba įšaldyti savo pinigus, sumokėtus už keliones pirkimų portaluose. Mat juose gausiai siūloma kelionių su kainos nuolaida, o jas organizuoja ne Lietuvos, bet užsienio kelionių agentūros. Tarp jų nelengva atpažinti sąžiningus pasiūlymus.

Kelionių agentūros "Estravel Vilnius" generalinė direktorė Žydrė Gavelienė tikina, kad rimtos lietuviškos turizmo agentūros per grupinių pirkimų portalus kelionių nepardavinėja, nes parduodant daugiau negu vieną turizmo paslaugą reikalingas kliento parašas paslaugų pardavimo sutartyje.

Pavyzdžiui, jeigu parduodi skrydį ir vežimą autobusu, kliento parašą gauti būtina. "Todėl grupinių pirkimų portalais naudojasi užsienio kelionių organizatoriai, kurių patikimumą ir reputaciją įvertinti yra gerokai sudėtingiau paprastam piliečiui. O grupinių pirkimų portalai neprisiima jokios atsakomybės už bėdas. Ir Lietuvoje pasitaiko agentūrų, kurios per tiesioginius pristatymus klientams siūlo keliones už 900 litų į penkių žvaigždučių viešbučius, tačiau  atsipeikėję pirkėjai supranta, kad nusipirko tik viešbutį be jokio skrydžio. Viena taip veikianti agentūra jau pakeitusi gal 5 pavadinimus", - pasakojo ji apie vartotojų tykančius pavojus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"