TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Nusitaikė į negabaritinius krovinius

2009 09 08 0:00
Vilkikas su sunkiasvore platforma laukia KLASCO teritorijoje, kol krovinys bus iškrautas iš laivo.
LŽ archyvo nuotrauka

Vakar iš Klaipėdos uosto Jonavos link pajudėjo įrengimai antrajai bendrovės "Achema" kogeneracinei jėgainei statyti. Labai didelius krovinius per Lietuvą pradėjo gabenti naujas šios rinkos žaidėjas.

Koncerno "Achemos grupė" valdoma transporto UAB "Achemarida" pradeda dirbti negabaritinių krovinių vežimo rinkoje.

"Negabaritinių krovinių vežimo rinka Lietuvoje pastaruoju metu sparčiai auga. Įgyvendinama nemažai naujų projektų energetikos sektoriuje, pramonėje, o artimiausiais metais jų dar turėtų labai padaugėti regione aktyviai plėtojant atominę energetiką", - sako Česlovas Liutkevičius, "Achemaridos" l. e. p. generalinis direktorius.

Pirmoji sunkiasvorių krovinių partija, kurios gabenimą vykdys "Achemarida", bus beveik 500 tonų sveriantys įrengimai, skirti AB "Achema" statomai energetinei jėgainei.

Iš viso tai 106 įvairių matmenų ir svorio kroviniai. Didžiausi jų - 93,5 tonos sverianti turbina ir 76,2 tonos sveriantis generatorius.

Šiems kroviniams vežti nuomojama speciali 10 ašių platforma, naudojamas specialus galingas vilkikas.

"Nors bendras turbiną vežančio autotraukinio svoris sieks 162 tonas, o ilgis beveik 36 metrus, tai tikrai nebus pats įspūdingiausias krovinys Klaipėdos uoste. Neįprasta nebent tai, kad krovinys bus vežamas iš šiaurinės uosto dalies - bendrovės Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) teritorijos", - sako Rytis Badaras, "Achemaridos" spec. krovinių vežiojimo vadybininkas.

Labai didelių gabaritų krovinių vežimą šiauriniu uosto išvažiuojamuoju keliu riboja kelio viršuje nutiesti AB "Klaipėdos nafta" vamzdynai. Tačiau šiuo atveju autotraukinys, kurio aukštis sieks 4,8 metro, po vamzdynais išsiteks.

Iškraunant turbiną ir generatorių KLASCO krantinėse pasitelkti sunkiasvoriai "Strėlė logistic" kranai. Iškrovimo operacijos metu specialiomis plokštėmis sutvirtinta krantinių danga.

Pasak Igorio Šulžickio, KLASCO direktoriaus pavaduotojo vystymui ir logistikai, krovos kompanija mato labai geras perspektyvas krauti negabaritinius krovinius ir dalyvauja daugelyje konkursų, kuriuos skelbia tokių krovinių vežėjai ar siuntėjai.

Klaipėdos uostas yra konkurencingas gabenti ne tik Lietuvai, bet ir Latvijai, Baltarusijai ar Lenkijai skirtus negabaritinius krovinius. Yra atlikta speciali studija dėl negabaritinių krovinių gabenimo per Klaipėdos uostą. Į šios studijos rekomendacijas atsižvelgiama vykdant išvažiuojamųjų kelių iš Klaipėdos uosto rekonstrukcijos darbus.

"Achemarida" jau yra numačiusi dalyvauti ir kituose negabaritinių krovinių vežimo konkursuose. Planuojama, kad šiemet įmonės pajamos sieks 12 mln. litų (2008 metais - 15 mln. litų).

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"