TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Oficialiai baigtas SGD terminalas

2014 12 04 6:00
LŽ archyvo nuotrauka

Vakar buvo įjungtas laivo-saugyklos „Independence“ nuomos skaitliukas. Baigtas statyti per 350 mln. litų kainavęs suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalas dujas į tinklą pradės tiekti nuo sausio.

Prieš ketverius metus Vyriausybės sumanyto SGD terminalo projekto istorija nuolat papildoma naujais faktais. Lapkričio 28 dieną Klaipėdos uoste iškilmingai sutiktas laivas saugykla „Independence“, lapkričio 29-ąją įvestas ir terminale prišvartuotas pirmasis dujovežis, lapkričio 27-ąją Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija priėmė sprendimą suteikti bendrovei „Klaipėdos nafta“ dujų skystinimo licenciją - taigi ji tapo SGD terminalo operatore. Gruodžio 3-ioji yra oficiali visų statybos darbų pabaiga.

Klaipėdoje vakar lankęsis energetikos ministras Rokas Masiulis teigė, kad įvykis labai reikšmingas, tačiau pažymėtas be iškilmių.

Sistemos suderintos

SGD terminalo infrastruktūrą sudaro plaukiojanti saugykla su dujinimo įrenginiu, uosto krantinė ir jungiamasis vamzdynas iki magistralinio dujotiekio. „Klaipėdos naftos“ vadovas Mantas Bartuška sakė, kad dujotiekio statybos nesklandumai (dėl kieto Kuršmarių grunto lūžo rangovų grąžtas ir vandenyje teko tiesti paviršinę trasą) bus šalinami iki kitų metų II ketvirčio. Bet tai nesukliudė gauti visus statybos pabaigos aktus, nes dujos teka atsarginiu vamzdynu. Pasak jo, prieš šv. Kalėdas, kai atplauks tanklaivis „Arctic Aurora“ su pirmuoju komerciniu apie 150 tūkst. kub. m SGD kroviniu, prasidės komercinė veikla. Numatyta, kad laivai atplauks kartą per du mėnesius. Šiuo metu SGD terminalo komandoje dirba 80 lietuvių. “Independence“ įgulą sudaro norvegų kompanijos „Hoegh LNG“ samdyti darbuotojai.

Nuo spalio pabaigos, kai Klaipėdos uoste prisišvartavo SGD laivas-saugykla, vyko terminalo įrangos ir sistemų bandymai. Buvo atplukdytas bandomasis krovinys – apie 100 tūkst. kub. m SGD, išdujinus - daugiau nei 60 mln. kub. m dujų. „Terminalas sėkmingai veikia nuo lapkričio 15 dienos, iki šiol jau išdujinta per 2 mln. kub. m dujų. Nuoma už laivą norvegams pradėta skaičiuoti nuo gruodžio 3 dienos – po 148 tūkst. dolerių per dieną“, - sakė M. Bartuška.

Pagal „Litgas“ ir Norvegijos „Statoil“ sutartį, penkerius metus Lietuvai kasmet bus tiekiama 540 mln. kub. m dujų.

Statyba nevėlavo

SGD terminalo statybos pabaiga susieta su Lietuvos įsipareigojimu įgyvendinti Europos Sąjungos reglamento dėl SGD tiekimo saugumo reikalavimus - iki gruodžio 3-iosios diversifikuoti dujų tiekimo šaltinius. Pažymima, kad terminalas užtikrins gamtinių dujų tiekimo saugumą Lietuvoje bei padidins šalies konkurencingumą Baltijos regione.

„Užlipęs ant laivo įsitikinau, kad visos sistemos veikia kaip numatyta, kad terminalas paruoštas darbui. Daug teko patirti sunkumų, bet visi įveikti ir džiaugiuosi, kad pavyko viską atlikti taip, kaip planuota. Projektas nuo pat pirmos akimirkos neturėjo nė dienos rezervo, teko dirbti viršvalandžius, naktimis. Bet šis etapas – dar ne pabaiga. Terminalas privalo veikti efektyviai, labai norėčiau, kad jis būtų pavyzdys kitiems, energetinis centras, kad mūsų žinios, mūsų praktinė patirtis būtų panaudotos ir kitose šalyse“, - džiaugėsi nuveiktu darbu R. Masiulis.

Pasak energetikos ministro, jau dabar dujas iš Klaipėdos terminalo gali imti tiek Latvijos, tiek Estijos vartotojai. Visiškai panaudoti jo galimybes bus galima nuo 2016 metų, nutiesus dujotiekį Klaipėda–Kiemėnai Latvijos kryptimi, tuomet iš Latvijos dujas galės paimti estai. Vienintelis klausimas, kuris kelia susirūpinimą, tai trečiojo energetikos projekto įgyvendinimas Latvijoje, kad dujos galėtų tekėti netrukdomai. „Bet pirmiausia turime įsitikinti, kad Lietuvos vartotojai saugiai gaus dujas, kad mūsų technologiniai sprendimai pasitvirtino. O kitas etapas – vertinti terminalo komercines galimybes, kaip jį geriau panaudoti. Jau žinome, kad kyla susidomėjimas šias dujas naudoti kaip laivų degalus, iš terminalo pilti į mažesnius SGD laivus ir jas išvežioti po Baltijos ir Šiaurės jūras“, - kalbėjo ministras R. Masiulis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"