TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Olandų žemkasės uoste užsibus ilgiau

2013 01 24 6:00
Nyderlandų kompanijos "Van Oord" technika Klaipėdos uoste užtruks iki vasaros vidurio. / LŽ archyvo nuotrauka

Susisiekimo ministerija patvirtino naują Klaipėdos uosto valdybos sudėtį ir pritarė akvatorijos gilinimo darbų sandoriui.

Į Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) valdybą paskirti: ministro patarėja Aušra Railaitė, ministerijos Biudžeto ir valstybės turto valdymo departamento direktorius Saulius Kerza, Vandens transporto skyriaus vedėjas Juozas Darulis, Vandens ir geležinkelių transporto politikos departamento direktorius Andrius Šniuolis ir ministerijos kancleris Tomas Karpavičius. Pastarasis išrinktas valdybos pirmininku.

Naujoji valdyba svarstė tik vieną klausimą - KVJUD viešųjų pirkimų komisijos sausio 4 dieną priimtą nutarimą dėl uosto kanalo gilinimo prie suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo - laimėtoju pripažino Nyderlandų kompaniją "Van Oord Dredging and Marine Contractors".

Olandai įsitvirtino

Iš viso šiame konkurse dalyvavo 5 garsios užsienio kompanijos, turinčios tokių darbų patirties ir įrangos: Nyderlandų "Van Oord" siūlė darbus atlikti už 87,807 mln. litų, Belgijos "Dredging International" - už 89,47 mln. litų, Vokietijos "Josef Mobius Bau-GmbH" - už 94,344 mln. litų, Danijos "Rohde Nielsen" - už 96,413 mln. litų ir Belgijos "Jan De Nul" - už 153,667 mln. litų.

Išskyrus belgus, kitos kompanijos yra pagrindinių Klaipėdos uosto statybų rangovės: "Rohde Nielsen" 2000 metais yra atlikusi uosto įplaukos rekonstrukcijos darbų, jos technika nuolat, taip pat ir pernai, valė iš uosto kanalo smėlio sąnašas; "Jozef Mobius" stato bendrovių "Klaipėdos Smeltė" ir Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos krantines; "Van Oord" 2011 metais laimėjo didįjį uosto gilinimo konkursą.

Pasirašyta 131 mln. litų vertės sutartis su "Van Oord" dėl Klaipėdos uosto kanalo nuo 10-osios krantinės iki Jūrų perkėlos gilinimo nuo 13 iki 14,5 metro ir platinimo nuo 125 iki 150 metrų pradėta vykdyti pernai pavasarį ir truks iki šių metų balandžio.

Pasak KVJUD atstovės spaudai Gedos Mikaločienės, gavus valdybos nutarimą konkurso laimėtojui bus siūloma sutartį pasirašyti. Tikimasi, kad šis formalumas bus atliktas per dieną ar dvi, darbai netrukus prasidės.

"Van Oord" technika ir šiuo metu dirba Klaipėdos uoste, tačiau dideliam kiekiui grunto per trumpą laiką iškasti bus pasitelkta, ko gero, dar viena žemkasė.

Tačiau būna atvejų, kai laimėtojas atsisako savo ketinimų. LŽ pernai rašė, kad ta pati "Van Oord" suabejojo, ar jai verta pasirašyti 6,8 mln. litų vertės sutartį dėl akvatorijos gilinimo prie Malkų įlankos. Netgi kreipėsi į teismą dėl, rodos, smulkmenos - 80 tūkst. litų vertės banko garantijos, kurios būtų netekusi, jei sutarties nepasirašytų arba ją nutrauktų. Po vadovų derybų byla buvo nutraukta, "Van Oord" sutartį pasirašė.

Du užsakovai

Prieš pusmetį planuodama šių metų investicijas KVJUD vadovybė nuogąstavo, kad mažiausias kainas - iki 10 eurų, kaip ir kituose uostuose - už iškastą kubą grunto anksčiau siūliusi "Van Oord" gali nedalyvauti SGD terminalo konkurse dėl didelio technikos užimtumo kituose objektuose visame pasaulyje. Nepaisydami buvusių nesklandumų, olandai nusprendė užsibūti Klaipėdoje keliais mėnesiais ilgiau, nei numato didžiojo kanalo tobulinimo sutartis, ir imtis dar vieno Klaipėdos uosto užsakymo.

Uosto direkcija, anot G.Mikaločienės, siekia laikytis Vyriausybės patvirtintų SGD terminalo statybos terminų, pagal kuriuos iki 2014 metų pabaigos ketinama sukurti alternatyvų tiekimą rusiškoms "Gazprom" dujoms. Todėl planuojama, kad idealiu atveju vieta prie SGD terminalo bus pagilinta iki liepos 3 dienos. Rangovas akvatoriją turės išgilinti iki 14,5 metro, o duobę prie Kiaulės Nugaros salos, kur bus SGD terminalas, - iki 16 metrų.

Lygiagrečiai su gilinimu turi vykti SGD terminalo dujų saugyklos - laivo švartavimo krantinės įrengimo darbai. Kol kas neaišku, kiek iš viso uostui kainuos kiti darbai, susiję su SGD terminalo veikla, kuriuos KVJUD užsakys bendrovė "Klaipėdos nafta". "Strateginių investicijų programoje įrašyta bendra išlaidų suma yra 170 mln. litų be PVM. Mes sudarome sąmatas vieniems metams, todėl 2013 metais uosto direkcija numatė 100 mln. litų, likusius - 2014 metais. Mano žiniomis, krantinių statybos konkursas įvyko, bet "Klaipėdos nafta" dar nebaigė rangovo parinkimo procedūros", - kalbėjo KVJUD finansų direktorius Martynas Armonaitis.

"Klaipėdos naftos" atstovė spaudai Indrė Milinienė LŽ patvirtino, kad derybų etapas jau baigtas, netrukus tiekėjai bus kviečiami teikti galutinius pasiūlymus. SGD terminalo projektuotojai anksčiau yra skelbę, kad investicijos į krantines gali siekti 200 mln. litų, vėliau skaičius sumažintas iki 180 mln. litų. Tikslesnę kainą atskleis pasibaigęs konkursas.

2012 metų rugpjūčio 14 dieną KVJUD pasirašytas susitarimas su "Klaipėdos nafta" numato, kad bus kompensuota tik 54 mln. litų per 20 metų, iš jų 23 mln. litų sudaro išlaidos už krantines, kiti pinigai - už navigacinę įrangą bei gilinimą, jei prireiktų platinti uosto vartus. Didžioji SGD terminalui būtinų gilinimo darbų dalis bus apmokėta iš viso uosto uždirbtų rinkliavų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"