TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Operatoriaus filtras retina skambučius

2013 09 21 6:00

Viešojoje erdvėje kyla konkurentų diskusija, ar gali mobiliojo ryšio operatorius prieš skambutį įspėti savo klientą, kad jam galbūt skambina prekybos agentas. Ryšio vartotojai tokia nemokama paslauga patenkinti, bet konkuruojančios ryšio įmonės prabilo apie neva sudaromas kliūtis verslui.

„Gerbiamas „Bitės“ kliente, perspėjame, kad šiuo metu jums galbūt skambina parduoti ketinantis prekybos agentas. Taupome jūsų laiką, tad jeigu nenorite nieko pirkti, tiesiog padėkite ragelį. Jeigu šis skambutis jums aktualus, palaukite akimirką ir galėsite pradėti pokalbį“, - tokį pranešimą išgirsta į skambutį atsiliepę „Bitės“ klientai.

Mobiliojo ryšio vartotojams tokia nemokama paslauga atrodo patraukli, mat lietuviai itin nemėgsta prekes ir paslaugas jiems telefonu brukančių prekybos agentų. Tai įrodo gyventojų apklausos. Tačiau verslo įmonės tikina, kad kyla pavojus, jog pašto kurjeriams ar draudimo bendrovių darbuotojams taip pat nepavyks prisiskambinti savo klientams, nes šie, perspėti operatoriaus apie neva skambinantį agentą, skambutį atmes.

Konkuruojančios ryšio rinkoje įmonės būgštauja, kad „Bitė“ galbūt pasišovė tokiu būdu pažaboti klientų migraciją į kitus tinklus.

Bendrovės „Bitė“ vadovas Chrisas Robbinsas LŽ nurodė, kad iš klientų nuolat gaunama skundų dėl nepageidaujamų telefoninės rinkodaros skambučių į jų numerius. Dėl to nuo liepos pradžios bendrovė ir sukūrė naują nemokamą paslaugą – perspėja klientus, kai jiems bando prisiskambinti galimi pardavėjai.

„Ši paslauga „Bitės“ klientams leidžia patiems apsispręsti, ar jie nori pradėti pokalbį, ar ne. Skambučių neribojame ir jų neblokuojame. Tiesiog vartotojui suteikiame informacijos“, - patikino kompanijos vadovas.

Konkurentai būgštauja

Bendrovė “Omnitel” konkurentų taikomą paslaugą įvertino kritiškai. Jos ryšių su visuomene vadovė Daiva Selickaitė tikino, kad klientai esą skundžiasi, jog "Bitė" į "nepageidaujamų skambučių" sąrašą neva įtraukia įmones, kurios teikia įvairias paslaugas. Pašnekovė priekaištavo, kad „Bitė“, neva stengdamasi saugoti savo klientus nuo telefoninės rinkodaros skambučių, pati jų neatsisako ir kitų operatorių klientams toliau skambinėja. D.Selickaitės teigimu, „Omnitel“ tokio pobūdžio paslaugų nesiūlo.

Analogiškos rinkodaros netaiko ir „Tele2“ - tai patvirtino bendrovės korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims Andrius Baranauskas. Jis įsitikinęs, kad bendrovės klientai gali patys nuspręsti, ar atsiliepus į pardavimo agentų skambutį pasiūlymus išklausyti, ar pokalbį nutraukti.

Įmonių grupės TEO LT komunikacijos vadovas Antanas Bubnelis pabrėžė, kad skambučių centrai teikia įvairias klientų aptarnavimo paslaugas, tad skambinti gali ne tik pardavėjai, bet ir kurjeriai, energetikai ar valstybinės institucijos.

Kiti rinkos dalyviai mano, kad galimų prekybos agentų sąrašą sudarant pagal tai, kaip dažnai numeris skambina į šį tinklą, gali nutikti taip, jog įspėjimai lydės skambučius visų, kurių darbas įpareigoja dažnai skambinti telefonu, kartais - vis į tuos pačius numerius.

Nepageidaujamus numerius nurodo klientai

Ch.Robbinsas aiškino, kad numerius, kuriais galbūt skambina parduoti ketinantys asmenys, bendrovei pateikia patys klientai arba "Bitės" darbuotojai. Bendrovė esą tikrina, ar numeris nepriklauso privatiems asmenims, ir tik tuomet įtraukia jį į nepageidaujamų numerių sąrašą. „Galimybė, kad į sąrašą patektų tiesiog dažnai skambinantis žmogus, – minimali. Net jeigu per klaidą taip nutiktų, klientų prašytume iš karto mus informuoti ir tokį numerį ištrintume iš to sąrašo. Buvo atvejis, kai į mus kreipėsi prekes į namus pristatančios bendrovės darbuotojas ir pranešė, kad jo numeris įtrauktas į šį sąrašą. Patikrinome ir to numerio jame neliko“, - sakė Ch.Robbinsas ir pridūrė, kad tokių prašymų buvo vos keli.

"Liepos pabaigoje buvome susidūrę su šia problema. Telefonu savo klientams skambiname norėdami priminti, kad laikas pratęsti sutartį, padėdami sureguliuoti žalą ar, pavyzdžiui, apskaičiuoti pasiūlymą. Nemažai mūsų klientų naudojasi "Bitės" mobiliuoju ryšiu, tad darbas tapo sudėtingesnis - skambinant klientui, jam pranešdavo, kad galbūt skambina prekybos agentas, ir tokį skambutį šis atmesdavo", - pasakojo ne gyvybės draudimo bendrovės BTA Skambučių centro vadovė Jurgita Labanauskienė. Ji patikino, kad problema buvo greitai išspręsta.

Siuntas pristatanti bendrovė „DPD Lietuva“ taip pat pripažino, kad keliems kurjeriams buvo sudėtinga susisiekti su siuntų gavėjais. „Skambinant siuntų gavėjams, šie ilgai neatsiliepdavo arba skambutį atmesdavo. Iš pradžių kurjeriai nesuprato, kas vyksta, tačiau neilgai laukę patys siuntų gavėjai pranešė apie tuos perspėjimus“, - sakė bendrovės pardavimo ir marketingo direktorius Gabrielius Bilevičius. Bendrovė problemą išsprendė greitai – susisiekė su „Bite“ ir ši bendrovės mobiliuosius numerius išbraukė iš sąrašų. „Į sąrašus, kaip suprantu, mes patekome dėl pakankamai intensyvaus vartojimo. Pristatydami siuntą mūsų kurjeriai visuomet skambina, taigi skambučių per dieną skaičius svyruoja nuo 50 iki 60 - paprastam žmogui tai yra nenormalus skaičius. Nelabai įžvelgiu kitų kriterijų ar logikos, kodėl kurjeriai buvo priskirti prie prekybos agentų“, - svarstė G.Bilevičius.

Paslaugas renkasi klientas

Lietuvos laisvosios rinkos instituto prezidentas Žilvinas Šilėnas priminė, kad ir e. paštas turi filtrą, kuris atlieka panašią funkciją – įspėja, kad tam tikros žinutės gali būti reklama, ir todėl kartais į pašto dėžutę nepatenka reikalingi pranešimai. „Tačiau juk nemanome, kad e. pašto filtras pažeidžia kieno nors teises“, - sakė jis.

Pašnekovo manymu, kyla esminis klausimas: koks yra susitarimas tarp mobiliojo ryšio operatoriaus ir kliento. Jei tokio nėra, tuomet esą galima daryti prielaidą, kad mobiliojo ryšio operatorius savo tinkle turi tam tikrą iniciatyvos laisvę. „Tačiau neįsivaizduoju, kad pats mobiliojo ryšio operatorius norėtų teikti paslaugą, kurios klientas nenori, ar kuri klientui yra žalinga. Turint galvoje ypač stiprią konkurenciją mobiliojo ryšio rinkoje, klientai renkasi, ar jiems ši paslauga priimtina“, - sakė Ž.Šilėnas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"