TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Oro uoste - statybų vajus

2006 12 13 0:00
"Vilniaus oro uoste ateityje numatoma įvairių naujų statybų: angarų, kuro bazės, galbūt logistikos terminalų", - sakė Vilniaus oro uosto generalinis direktorius Mindaugas Ivanauskas.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Vilniaus oro uostas, oro bendrovei "flyLAL Group" neleidžiantis statyti keleivių terminalo savo teritorijoje, galvoja statyti dar vieną terminalą

Pasak Vilniaus oro uosto vadovo Mindaugo Ivanausko, jeigu taip nutiktų, kad imtų smarkiai didėti keleivių srautai, oro uostas numatęs teritoriją trečiam keleivių terminalui prie Lydos plento. Jis galėtų būti pradėtas statyti po 2015 metų. Esą realu būtų skaičiuoti, kad keleivių srautai didės po 10 proc. kasmet.

"Po 2015 metų gali būti svarstoma apie naujo, jau trečio keleivių terminalo statybą, tam yra rezervuota teritorija Vilniaus oro uoste. Jei šį terminalą statysime, jis bus sujungtas su dviem kitais keleivių terminalais Vilniaus oro uoste", - sakė Ivanauskas.

Šiuo metu Vilniaus oro uostas stato naują terminalą, leisiantį aptarnauti apie 3,5 mln. keleivių per metus.

Nori ir "flyLAL"

Savo keleivių terminalą nori statyti ir privataus kapitalo bendrovė "flyLAL Group", tačiau tam prieštarauja Vilniaus oro uostas. Ivanauskas sako, kad šiuo metu oro uoste veiklą vykdo per 30 privačių bendrovių, jos teikia automobilių laikymo, automobilių nuomos, maitinimo, apgyvendinimo, lėktuvų aptarnavimo ir kitas paslaugas.

"Tik su "flyLAL Group" kyla nesutarimų. Nesame nusistatę prieš privačias investicijas, tačiau yra taisyklės, aviacinio saugumo reikalavimai, inžineriniai apskaičiavimai, kurių reikia paisyti", - aiškina Ivanauskas.

Tuo metu "flyLAL" valdybos narys Gediminas Žiemelis sako, kad Lietuvos teisės aktai nustato, kas yra infrastruktūra. Šiuo konkrečiu atveju tai yra keliai, apsaugos zonos ir panašiai, o už tai mokestį gali rinkti tik oro uostas. Pasak jo, keleivių terminalas - tai komercinių paslaugų teikimas, dažniausiai tai daro oro uostas, nes kiti neturi pastatų. Terminale už keleivių aptarnavimą renkamas mokestis yra komercinė paslauga, jai teisėtomis priemonėmis turi būti skatinama konkurencija, kaip tai numato ES teisės aktai.

"Negalima statyti keleivių terminalo ten, kur yra inžineriniai tinklai, transporto susikirtimo taškai, suderintos judėjimo schemos. "flyLAL Group" norėtų naują savo terminalą galerijomis sujungti su oro uosto terminalu apjuosiant "Oro navigacijos" pastatą, tačiau tai pažeidžia saugumo reikalavimus, kuriuos nustato ne oro uostas", - aiškina Ivanauskas.

Ateityje netilps

Kompanijos "airBaltic" vadovas Tadas Vizgirda mano, kad ne tik oro uostai, bet ir pačios aviakompanijos turi rūpintis, kaip pritraukti keleivių. Tai nėra susiję vien tik su didesniais keleivių terminalais. Reikia atsižvelgti ir į didelius Lietuvoje oro navigacijos mokesčius, degalų bazės monopolį ir kitus svarbius dalykus.

"Oro uostas ėmėsi statybų, ir manome, kad vienus dvejus metus terminalas bus pajėgus aptarnauti didėjančius keleivių srautus, bet ateityje jis bus per mažas. Jei oro uostas vykdys plėtrą ir paisys terminų, nevėluos, viskas bus gerai", - aiškina Vizgirda.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"