TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pabėgusį laivo kapitoną vejasi nuobaudos

2014 04 08 6:00
Gitte-Henning-small-I.jpg wsy.lt nuotrauka

Į Danijos Skageno uostą šeštadienio rytą atplaukęs naujintelis žvejybos traleris „Gitte Henning“ oficialiai yra registruotas Klaipėdos uoste, iš kurio pabėgo ketvirtadienio rytą. Savavališkai laivą iš Klaipėdos išplukdęs Danijos kapitonas sutepė ir Lietuvos žvejybos laivų statybos pradinį puslapį, ir garsios Henning Kjeldsen šeimos verslo vardą.

Portale marinetraffic.com nurodoma, kad laivas su Lietuvos trispalve nuo balandžio 7-osios ryto stovi šio Danijos uosto reide. Kas paskatino jo kapitoną elgtis ne pagal tarptautinius reikalavimus ir išplaukti neįforminus dokumentų, aiškinasi Valstybės sienos apsaugos tarnybos Pasienio apsaugos rinktinės tyrėjai.

Pirmas žvejybinis

Klaipėdos uosto kapitonas Adomas Alekna LŽ sakė neatsimenantis panašaus incidento, todėl dar penktadienį išsiuntęs Susisiekimo ministerijai pranešimą, kad šį atvejį būtina artimiausiu metu aptarti.

„Mes pastebėjome, kad laivas plaukia pro šalį, nors nebuvome gavę jokio pranešimo, o kapitonas į mus nereagavo. Apie tai pranešėme Pakrančių apsaugos rinktinei, Lietuvos saugios laivybos administracijai, o ši dėl Klaipėdos uosto taisyklių pažeidimo informavo Danijos laivybos administraciją. Kapitonas nuobaudos neišvengs – pagal Paryžiaus memorandumo nuostatas, jei vienoje šalyje padaromas pažeidimas, bausti galima kitoje. Danai turėtų svarstyti kapitono kvalifikacijos klausimą. Kol kas dėl jo elgesio neturime iš agento jokio paaiškinimo ir jokių atgarsių iš Danijos“, - LŽ sakė A.Alekna.

Vakarų laivų gamykloje pastatyto laivo agentas, bendrovė „Vakarų laivų agentai“, taip pat aiškinasi, kas nutiko, bet situacijos nekomentuoja. Gamyklos įmonių atstovė Jolanta Toliušytė sakė, kad nematyti jokių aiškių priežasčių, kodėl laivas staiga nėrė iš Klaipėdos uosto. Kapitonas neprivalo derinti leidimo išplaukti procedūros su agentu, įmonė nėra atsakinga už veiksmus po to, kai įvykdyti visi sutarties su užsakovu reikalavimai.

Užsakovė, kompanija „Gitte Henning A/S“, yra visiškai atsiskaičiusi su statytojais ir su agentais. „Čia tik pats kapitonas galėtų paaiškinti, kodėl taip pasielgė - vietoj atšvartavimo su vilkiku nusprendė atsišvartuoti neįforminęs dokumentų“, - kalbėjo J.Toliušytė.

Traleris „Gitte Henning S349“ yra pirmasis žvejybinis laivas, visiškai pastatytas nepriklausomoje Lietuvoje. Jo statybos darbai truko dvejus metus ir savininkui kainavo daugiau nei 100 mln. litų. Laivas skirtas skumbrėms ir silkėms gaudyti Šiaurės jūroje.

Nevykdė reikalavimų

Pasienio apsaugos rinktinės vado pavaduotojas Stasys Rožnys mano, kad laivo pabėgimui skirta per daug reikšmės, nors pripažįsta, kad atvejis – retas. „Medžiagos tyrimas vyksta pagal procesą, ikiteisminio tyrimo pareigūnai per šią savaitę turėtų susirinkti informaciją ir pasiderinę su prokuroru nuspręsti, ar pradėti ikiteisminį tyrimą dėl sienos kirtimo pažeidimo, ar nutraukti. Jei tyrimas bus pradėtas, tuomet kreipsimės į Danijos teisėsaugos institucijas dėl teisinės pagalbos ir prašysime atlikti veiksmus kapitono atžvilgiu. Jeigu bus atsisakyta pradėti tyrimą, kapitono veiksmus galbūt vertinsime kaip administracinį pažeidimą, pavyzdžiui, dėl reikalavimo apsukti laivą ir grįžti į uostą nevykdymo. Kapitono veiksmuose yra ir saugios laivybos reikalavimų pažeidimų“, - aiškino pareigūnas.

Pasienio apsaugos rinktinė apie kapitono savavališką išplaukimą iš Klaipėdos uosto iškart pranešė Danijos sienų apsaugos institucijai, tačiau atsakymo dar negauta. S.Rožnio pastebėjimu, kiekviena valstybės tuos pačius dalykus vertina skirtingai, todėl tikėtis greito atsakymo dėl kapitono elgesio vargu ar įmanoma.

Paklaustas, ar laivas „Gitte Henning“ reide stovi dėl to, kad neįleidžiamas į Skageno uostą, S.Rožnys spėjo, kad priežastys veikiausiai techninės, galbūt nėra vietos prie krantinės. Drausti įplaukti Europos Sąjungos laivui į bet kurį jos uostą negali būti priežasčių, kliūčių gali kilti tik sieną kertantiems įgulos nariams ar keleiviams.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"