TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Padėjo pamatus susisiekimo įmonių grupei

2015 12 10 6:00
Kuriamo susisiekimo įmonių holdingo dalimi taps ir bendrovė Lietuvos paštas, kurio pagrindinė veikla - laiškų ir siuntinių pristatymas. Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Trečiadienį Vyriausybės pasitarime buvo pritarta Susisiekimo ministerijos (SM) siūlymui įsteigti valstybės valdomą akcinę bendrovę, skirtą susisiekimo sektoriaus įmonių grupei valdyti.

Pasak SM pranešimo žiniasklaidai, toks susisiekimo įmonių struktūros pertvarkymas padidins jų pelningumą ir veiklos efektyvumą. Anksčiau valdantieji kalbėjo apie didžiulės valdymo kompanijos, kuri vienytų transporto sektoriuje dirbančias įmones, sukūrimą. Tačiau susisiekimo ministro patarėjas Ričardas Slapšys „Lietuvos žinias“ tikino, jog dar teks palaukti, kol tokia atsiras. „Šiandien Vyriausybė apsisprendė dėl akcinės bendrovės, kuriai leista panaudoti 40 tūkst. eurų iš Susisiekimo ministerijai (2016 metais – aut.) skiriamų asignavimų. Paskui turtiniais įnašais (valstybinių susisiekimo sektoriaus įmonių – aut.) bus didinamas akcinės bendrovės kapitalas, ir ji palaipsniui virs holdingu“, – sakė SM atstovas.

Buriamos šešios įmonės

Susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus teigimu, susisiekimo įmonių pertvarkymas valstybei bus ekonomiškai naudingas dėl sudarytų palankesnių sąlygų ministerijos valdymo srities įmonių veiklos efektyvumui didinti, padės siekti didesnės investuoto kapitalo grąžos. „Įsteigus susisiekimo įmonių grupę, kurią 100 proc. kontroliuos valstybinė akcinė bendrovė, bus taupomos bendrosios ir administracinės išlaidos, nebeliks besidubliuojančių funkcijų“, – tikino susisiekimo ministras.

Steigiamai įmonių grupei priklausys akcinės bendrovės „Problematika“, „Lietuvos geležinkeliai“, Smiltynės perkėla, Lietuvos radijo ir televizijos centras, „Detonas“ ir Lietuvos paštas.

Steigti susisiekimo įmonių grupę buvo sutarta Strateginiame komitete prieš kelis mėnesius. Tada teigta, kad jis bus kuriamas remiantis tokių šalių kaip Švedija, Norvegija ar Singapūras patirtimi. Kartu buvo nutarta, kad pirmajame etape bus sujungtos akcinės bendrovės ir uždarosios akcinės bendrovės, o vėliau, pakeitus įstatymus Seime ir pradėjus antrąjį pertvarkos etapą, į procesą bus įtrauktos ir valstybei priklausančios įmonės.

Dalis politikos ir kitų sričių analitikų tada nuogąstavo, kad valdantiesiems valdančioji įmonė reikalinga esą tik tam, kad galima būtų išgelbėti įmonę „Lietuvos jūrų laivininkystė“ (LJL). Buvo tvirtinama, kad susikūrus susisiekimo įmonių grupei LJL padėti bus lengviau, nes esą nebus matyti, kaip ir iš kur keliauja pinigai. Steigiamoje įmonių grupėje LJL jau nėra, nes per tą laiką įmonės bankrotas tapo neišvengiamas.

A.Kubilius: išnyks „telefoninė teisė“

Su tam tikromis išlygomis susisiekimo įmonių grupės kūrimui pritarė ir Seimo opozicijos lyderis Andrius Kubilius. Kalbėdamas su LŽ jis priminė, kad idėja kurti „Visuomį“ ir energetikos tokio pat statuso įmonių grupę „Lietuvos energija“, kuri dabar jau veikia, kilo dar valdant dešiniųjų blokui. „Svarbiausias dalykas, ko dar būdami valdžioje siekėme, ir kas susisiekimo srityje iki šiol yra mažiau pasiekta, tai – valstybinių įmonių valdymą padaryti mažiau priklausomą nuo ministrų pomėgio naudotis telefonine teise. Bet „Visuomio“ įkūrimui tuo metu opozicijoje buvę socialdemokratai intensyviai priešinosi“, – pabrėžė A.Kubilius.

Andrius Kubilius: "Visuomio“ įkūrimui tuo metu opozicijoje buvę socialdemokratai intensyviai priešinosi.“ /LŽ archyvo nuotrauka

Drauge jis įžvelgė ir skirtumus tarp jau veikiančios „Lietuvos energijos“ ir dabar kuriamo susisiekimo įmonių grupės. „Dabar į vieną krūvą yra buriamos skirtinga veikla užsiimančios įmonės, iš kurių didžiausios yra Lietuvos geležinkeliai, Lietuvos paštas ir „Telecentras“. Tad jų, skirtingai nei energetikos sektoriaus įmonių grupės, veiklos profiliai yra labai skirtingi. Su transportu tik Lietuvos geležinkeliai turi kažką bendro, o kitų pagrindinė veikla – ryšiai. Todėl man sunku pasakyti, ar į vieną grupę subūrus labai skirtingas įmones, ji galės veikti efektyviai“, – abejojo opozicijos lyderis.

Susisiekimo ministro patarėjas R. Slapšys komentavo, kad susisiekimo sektoriaus įmonių grupės sėkmingai veikia ir sujungus visiškai skirtinga veikla užsiimančias bendroves.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"