TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pagrindiniai šalies oro vartai bunda

2010 01 11 0:00
Po sunkių praėjusių metų šiemet TVOU tikisi aptarnauti trečdaliu milijono daugiau keleivių nei pernai.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Plečiantis tiesioginių skrydžių iš Vilniaus geografijai atsirado vilčių, kad patogus oro susisiekimas tarp Lietuvos sostinės ir Europos miestų taps realybe.

Prabėgus metams po nacionalinio vežėjo bankroto Tarptautinis Vilniaus oro uostas (TVOU) vaduojasi iš sunkumų verpeto. Po sudėtingos ir įtemptos 2009 metų pradžios ilgokai jautėmės atkirsti nuo pasaulio - teigiamas lūžis Lietuvos civilinėje aviacijoje įvyko tik antroje praėjusių metų pusėje.

Per pastarąjį pusmetį įvairios oro bendrovės atnaujino maršrutus ir pasiūlė keleiviams iš Vilniaus daugiau tiesioginių skrydžių į pagrindinius Europos miestus. Šiemet svarbiausi Lietuvos oro vartai žada pasiūlyti dar daugiau naujų maršrutų.

Naujienų neatskleidžia

TVOU, pernai susigrąžinęs reguliariuosius skrydžius į pagrindinius Europos miestus, šiemet žada toliau plėsti skrydžių geografiją.

Tiesa, kokių naujų maršrutų bus pasiūlyta šiemet, TVOU vadovybė kol kas neatskleidžia. Oficialiai pranešama tik tiek, kad skrydžių geografija bus plėtojama Pietų ir Rytų Europos kryptimis.

"Oro uosto skrydžių žemėlapyje matyti, kad iš Vilniaus jau atkurtos visos pagrindinės kryptys į svarbiausius ir didžiausius Europos miestus. Šiemet skrydžių geografiją dar labiau plėsime. Tačiau konkrečiau nenorėtume įvardyti, kol neturime galutinių susitarimų su oro bendrovėmis. Bet naujų krypčių tikrai bus", - pažadėjo TVOU generalinis direktorius Tomas Vaišvila.

Vis dėlto TVOU vadovas nesiryžo teigti, kad krizė civilinėje aviacijoje jau baigėsi. Pasak T.Vaišvilos, tarptautinė oro transporto asociacija šiemet pasaulio civilinei aviacijai prognozuoja milijardinius nuostolius. "Krizės pabaigos įvardyti dar nereikėtų, tačiau tai, kad TVOU atkūrė susisiekimą su Europa, yra faktas", - pabrėžė oro uosto vadovas.

2008 metais oro uostas aptarnavo daugiau nei 2 mln. keleivių, tačiau pernai šis skaičius smuktelėjo iki 1,308 milijono. Šiemet TVOU prognozuoja augimą ir tikisi aptarnauti 1,6 mln. keleivių. Praėjusių metų pradžioje TVOU dirbo su 10 oro bendrovių, o dabar oro uoste kyla ir leidžiasi 16 bendrovių orlaiviai. Nuo Naujųjų metų iš Vilniaus vykdomas 21 tiesioginis reguliarusis skrydis.

Priviliojo kainodara

Tiesioginius skrydžius iš Vilniaus į keletą Europos miestų atnaujino ir pernai TVOU palikusi oro bendrovė "airBaltic". Nuo praėjusių metų pabaigos įmonės orlaiviai iš Vilniaus vėl tiesiogiai skraido į Berlyną, Miuncheną ir Paryžių, o nuo šių metų - į Amsterdamą bei Romą.

2009 metų sausį SAS pardavė savo turimas "airBaltic" akcijas. Dėl šio žingsnio "airBaltic" turėjo keisti strategijos kryptį ir permąstyti patį verslą. Taip pat 2009 metais oro bendrovė prarado didelę dalį klientų, dėl to buvo priversta gerokai sumažinti darbuotojų ir atsisakyti daugumos maršrutų iš Vilniaus.

Pernai "airBaltic" viceprezidentas ir atstovybės Lietuvoje generalinis direktorius Tadas Vizgirda pabrėžė, kad galimybė atnaujinti skrydžius iš Lietuvos sostinės atsirado būtent dėl naujos TVOU kainodaros. "Neabejoju, kad nauji įkainiai bus visiems į naudą: tiek valstybei, tiek verslui", - kalbėjo T.Vizgirda.

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis pažymėjo, kad TVOU, oro linijų bendrovėms pristatęs naują palankią kainodarą, sieks pelnyti pigiausio oro uosto Rytų ir Šiaurės Europoje vardą. Dabar naujiems reguliariesiems maršrutams keleivio mokestis yra 4 litai. Rygoje jis siekia 10,35 lito, Taline - 31,74 lito, Varšuvoje - 55,2 lito.

Anot susisiekimo ministro, pradėjus įgyvendinti TVOU išlaidų mažinimo programą, įmonės sąnaudos šiais metais sieks 60 mln. litų, kai 2008 metais jos sudarė 140 mln. litų. E.Masiulis neabejoja, kad toks TVOU veiklos efektyvumas pritrauks daugiau oro bendrovių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"