TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pajūrio plane - baltosios dėmės

2008 11 26 0:00
Klaipėdos apskrities bendrojo plano rengėjai raginami įsiklausyti į miesto ir rajonų savivaldybių specialistų pastabas.
LŽ archyvo nuotrauka

Gruodį baigiasi Klaipėdos apskrities bendrojo plano rengimo terminas, tačiau architektai ir mokslo žmonės ragina jo organizatorius nesidairyti į kalendorių, kol nepaaiškės naujosios valdžios požiūris į naujų uostų ir energetinių objektų poreikį.

Klaipėdos apskrities bendrąjį planą rengianti įmonė "Atkulos projektai" į vienas apskrities regiono tarybos dar vasarą pareikštas pastabas atsižvelgė, į kitas - ne. Savivaldybių merai tąkart patvirtino koncepciją, bet nurodė brėžiniuose ištaisyti klaidas, pažymėti juose transporto ir energetikos infrastruktūros vietas. Juk

parengtu planu, valstybei kainuojančiu daugiau kaip pusę milijono litų, 10 metų turės remtis visi ūkio dalyviai, kad ir kokio rango jie būtų: ir įgyvendinantys ekonominius šalies tikslus, ir ramiai gyvenantys priemiesčio kaime.

Šiuo metu visuomenei susipažinti pateikti sprendimai nesuprantami nei planavimo specialistams, nei Klaipėdos universiteto mokslininkams. O apskrities savivaldybių tarybos net nėra mačiusios plano. Kur ateityje turės būti keliai ir pramonės zonos, popieriuje žaliuoja žemės paskirties plotai.

Plano autorei Laimai Janulienei, atrodo, svarbu baigti svarstymą iki gruodžio 8 dienos - "dėl paukščiuko" valdininkų ataskaitose, o kokia tokio plano nauda, lyg ir nėra jos rūpestis. Anot projektuotojos,

suformuluoti sprendinius trukdo skirtingas Klaipėdos miesto ir uosto valdžios požiūris į giliavandenį uostą. Kol nėra aiškumo, ar Klaipėdai daugiau reikia duonos, ar pramogų, tol negali būti patikslintos transporto infrastruktūros teritorijos. Esą per anksti nurodyti, tada ten gali pabrangti namai ir žemė.

Tačiau planas turi ir daug kitų trūkumų: neaišku, kur ir kiek bus pramoginių jachtų uostų, kur eis aplinkkeliai, nepažymėtos aukštos įtampos elektros linijos iš Telšių į Klaipėdą ir naftos produktų vamzdyno Mažeikiai-Klaipėda trasos.

Klaipėdos universiteto dekanas Petras Grecevičius ir profesorius Stasys Vaitekūnas ragino niekur neskubėti, nes valdančiųjų partijų programose numatoma apskritis stambinti. O Klaipėdos vyriausiasis architektas Almantas Mureika piktinosi elementariu aplaidumu, mat apskrities gamtinis ir susisiekimo karkasas neatitinka Lietuvos Respublikos bendrojo plano.

Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos skyriaus pirmininkė Ramunė Staševičiūtė pastaboms išdėstyti prašė atskiro susitikimo. Dar vasarą architektai sukritikavo L.Janulienės parengtą darbą ir jam nepritarė, tačiau į kritiką buvo neatsižvelgta.

"Esminės klaidos demonstruoja stebinantį Klaipėdos miesto urbanistinės, ekonominės, socialinės plėtros nesupratimą. Negana to, net trumpai analizuojant medžiagą krenta į akis pateiktų brėžinių neatitikimas vienas kitam ir jų prieštaravimai aiškinamajam raštui. Manome, kad atsainus požiūris į miesto ir apskrities plėtrą turi būti nedelsiant peržiūrėtas, autoriai privalo pristatyti dokumentą miesto visuomenei ir Lietuvos architektų sąjungai, skubiai taisyti planą", - raštu savo nuomonę dėl koncepcijos tąkart reiškė Klaipėdos architektai. Dabar jie tik priminė, kad išvydę sprendinius nuomonės nepakeitė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"