TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pajūrio savivaldybės turizmo nerems?

Vakarų Lietuvos savivaldybės raginamos finansiškai prisidėti prie Palangos oro uosto reklamos priemonių naujiems skrydžiams ir turistams vilioti, tačiau šios tikina, kad jų biudžetuose pinigų turizmui skatinti nenumatyta.

Vakarų Lietuvos savivaldybės raginamos finansiškai prisidėti prie Palangos oro uosto reklamos priemonių naujiems skrydžiams ir turistams vilioti, tačiau šios tikina, kad jų biudžetuose pinigų turizmui skatinti nenumatyta.

Palangos oro uosto plėtros perspektyvos bei galimybės į Vakarų Lietuvos regioną privilioti pigių skrydžių bendroves vakar aptartos Klaipėdoje. Atsiradus naujiems skrydžiams, savivaldybių biudžetai gautų naudos - sumokėtus verslo subjektų mokesčius, padidėtų darbo vietų.

Pernai visoje Lietuvoje turistų srautai didėjo, bet vienuose regionuose jų apsilankė daugiau, kituose - mažiau. Kad Palangoje ir visame Vakarų regione atsirastų daugiau turistų, reikia naujų skrydžių krypčių, o joms įgyvendinti reikia 3 mln. litų.

Trečdalį šios sumos pasirengęs sukrapštyti pats oro uostas. Dar 2 mln. litų skubiai turėtų skirti Vakarų Lietuvos savivaldybių asociacija. Taip vakar Klaipėdoje susitikęs su viso regiono savivaldybių merais ir verslo atstovais kalbėjo susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas. Jis pateikė Kauno oro uosto sėkmės pavyzdį: kaip rodo statistika, į šį miestą pernai atgabenta itin daug užsienio turistų.

Tačiau pajūrio atstovai abejojo, ar Kauno modelis Palangos oro uostui tinka, ir atsikalbinėjo, kad greitai surinkti tiek pinigų neva nepavyks.

Šiuo metu iš Palangos oro uosto reguliariais reisais galima skristi į Kopenhagą (oro linijos SAS), Oslą (SAS ir "Norwegian Air Shuttle") ir Rygą ("airBaltic"). Vasaros sezono metu bus vykdomi reisai į Maskvą.

Ragino paskubėti

R.Vaštako teigimu, 2011 metais keleivių daugėjo visuose oro uostuose, o ypač rezultatų prieaugiu išsiskyrė Kaunas. Ten keleivių srautas išaugo iki 750 tūkst., o tai esą rodo, kad Kauno miesto ir rajonų savivaldybių su oro uostu pasirašyta reklamos sutartis buvusi veiksminga.

2011 metais tarptautinis Palangos oro uostas aptarnavo 111 tūkst.133 keleivius. Tai irgi didelis laimėjimas - daugiausia keleivių per visą Palangos oro uosto veiklos dvidešimtmetį.

"Palangoje galima viską palikti taip, kaip yra, ir tada keleivių srautas didės 10-11 proc. per metus. Tačiau pasitarę su pajūrio turizmo verslo ir Ūkio ministerijos atstovais siūlome keleivių srauto augimą paskatinti. Palanga galėtų pritraukti 1-3 skrydžių kryptis, dar 30-50 tūkst. keleivių per metus. Gal pusė jų būtų verslo atstovai, tačiau atvyktų net 25 tūkst. turistų, kurie, mūsų skaičiavimais, viešėdami išleidžia vidutiniškai po 200 eurų. Taigi papildomi turistai regione paliktų 10-20 mln. litų per metus. Kad būtų galima pradėti derybas su bendrovėmis, reikia investicijų. Galime siūlyti kad ir nulinį oro uosto paslaugų mokestį, bet bendrovės sako, kad joms to neužtenka", - įkalbinėjo 7 savivaldybes sumesti 2 mln. litų reklamos kampanijos priemonėms viceministras. Jo teigimu, savivaldybių ir verslo struktūrų apklausa rodo, kad prioritetai teikiami Vokietijos, Jungtinės Karalystės ir Rusijos skrydžių kryptims. Švedija taip pat yra tarp pageidaujamų krypčių, tačiau pernai rudenį nedideliais lėktuvais pradėjusi skrydžius į šios šalies pietuose esantį Ronebį Švedijos oro bendrovė netrukus juos nutraukė dėl menkos paklausos.

Skrydžius oro bendrovės planuoja rugsėjo mėnesį, tačiau į naujus pasiūlymus "ne laiku" kartais reaguoja lanksčiai. "Jeigu pajūrio savivaldybių tarybos per 2 savaites, dar iki vasario, pritartų siūlymui, o savivaldybių asociacija pasirinktų modelį ir sutartį pasirašytų vasarį, gegužę jau būtų galima skelbti oro linijų konkursą. Tuomet nauji skrydžiai prasidėtų birželį", - aiškino R.Vaštakas.

Visi arba nė vienas

Susisiekimo ministerijos entuziazmą palaikantis Palangos meras Šarūnas Vaitkus tikisi naujos turistų bangos iš Vokietijos ir Anglijos, kaip ir Neringos savivaldybė. Tačiau jis pažymėjo, kad Palanga pinigus aviatoriams pasiryžusi skirti su sąlyga, jog "susimes" visos 7 savivaldybės.

Vakarų regiono rajonų ir miestų atstovai sakė pirma norintys išsiaiškinti, ar tai reikalinga verslui.

Klaipėdos vicemeras Artūras Šulcas pateikė patį naujausią nepasitvirtinusios valdiškos iniciatyvos pavyzdį: savivaldybė kalėdinei prekybai Teatro aikštėje nupirko paviljonus, o verslininkai į juos prekiauti nėjo. Tad šiuo atveju, jeigu verslininkai sutiktų turistų viliojimo naštą dalytis pusiau, esą nė viena savivaldybė nedvejodama pinigų tam irgi surastų.

Bet pramonės ir verslo asociacijų atstovai dvejojo, ar per 2 savaites pavyks surinkti bent jau nuomones, kas ir kiek sutiktų prisidėti finansiškai. Tačiau jie nemano, kad šiuo metu duotų savivaldybei pinigų, kai tai neprivaloma. Esą sunku nustatyti, kaip pasiskirsto nauda regione, todėl geriausia, kai pinigus skiria savivaldybės.

"Kalba apie pinigus niekur neveda. Šitie metai turėtų būti skirti savivaldybėms pasirengti, nes dar nematome jokio dokumento, kas ir kam ką siūlo. Klaipėdai aktuali verslo kryptis, Hamburgas, Palangai ir Neringai - turizmo kryptys. Nematau galimybių, iš kur nors paimti milijoną ir kažkam atiduoti. Tarybos turi pritarti savivaldybių asociacijos priemonių planui ir kitiems metams numatyti išlaidas", - apibendrino nuomones Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorė Judita Simonavičiūtė. R.Vaštakas ragino apsisprendžiant "neprarasti tempo", tačiau iš tylinčių savivaldybių atstovų veidų tapo aišku, kad šiemet pritraukti naujų skrydžių Palangos oro uostui niekas nepadės.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"