TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pajūryje - statybos be prastovų

2011 04 16 0:00
Modernus ir dvigubai išplėstas viadukas gerokai padidins geležinkelio linijos pralaidumą, pagerins Klaipėdos uosto susisiekimą su tarptautiniu geležinkelių tinklu, leis aptarnauti didesnius krovinių srautus.
Edgaro Valecko nuotrauka

Vakar uostamiestyje vyko geležinkelio viaduko per Varnėnų gatvę pabaigtuvės, o kitame marių krante pažymėta šviesolaidinio kabelio iš Klaipėdos į Neringą tiesimo pradžia.

Ankstesnės Vyriausybės planuose buvo įrašyta, kad iki 2009 metų liepos, valstybės vardo paminėjimo rašytiniuose šaltiniuose tūkstantmečio datos, Klaipėdoje bus atidarytas keleivių ir krovinių terminalas. Tačiau tada, prieš dvejus metus birželį, buvo pradėtas rekonstruoti tik geležinkelio mazgas. Šiam projektui tąkart teko užduotis kaip lokomotyvui traukti investicijų į terminalą traukinį. Nors Europos Sąjungos sprendimas iš dalies finansuoti objektą dar nežinomas, veiksmas šiemet pajudėjo: Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos užsakymu ir lėšomis jūrinę dalį už 112 mln. litų įsipareigojo pastatyti konkursą laimėjusi bendrovė "Latvijas tilti". Viso objekto, kartu su kranto dalimi, kurią statys bendrovė Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas, atidarymo iškilmių galima tikėtis 2013-ųjų turizmo sezoną pradžioje. Iki tol turi būti rekonstruota Minijos gatvės ir Baltijos prospekto sankryža. Visa investicija į terminalą su prieigomis sudarys arti 300 mln. litų.

Pagerės eismo sąlygos

Klaipėdos uoste, kur hidrotechninių objektų įrengimo darbai trunka ne vienus metus, gana reti atvejai, kai tas pats susisiekimo ministras oficialiai pradeda ir baigia statybas. Kas kita - geležinkelių objektai. Eligijus Masiulis vakar dalyvavo geležinkelio viaduko, į kurio pamatus pats prieš dvejus metus įkasė kapsulę su laišku ainiams, atidarymo iškilmėse. Šventinėse sveikinimo kalbose buvo pažymėta, kad statybininkai, bendrovės "Hidrostatyba" ir "Viadukas", objektą užbaigė net keliais mėnesiais anksčiau nei planuota.

"Modernus ir dvigubai išplėstas viadukas gerokai padidins geležinkelio linijos pralaidumą, pagerins Klaipėdos uosto susisiekimą su tarptautiniu geležinkelių tinklu, leis aptarnauti didesnius krovinių srautus. Jis taip pat užtikrins patogų susisiekimą su Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalu", - sakė E.Masiulis.

Rekonstruojant viaduką greta senos geležinkelio linijos buvo pastatyta nauja viaduko dalis, ant jos įrengtas antras geležinkelio kelias. Iš viso nutiesta ir rekonstruota apie kilometras geležinkelio kelių. Viadukas taip pat pailgintas, taip sudarant sąlygas išplėsti Varnėnų gatvę ir padidinti jos pralaidumą prieš pastatant Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalą. Dabar viaduku traukiniai važiuoja dviem kryptimis.

Praplėsti šią liniją buvo svarbu dėl didėjančio krovinių srauto į bendroves "Bega", "Klaipėdos Smeltė", "Birių krovinių terminalas". Dėl nepakankamo geležinkelio pralaidumo buvo sudėtinga šias įmones laiku aprūpinti vagonais, atvežti ir išvežti krovinius. Rekonstruotu viaduku bus galima pervežti daugiau krovinių, pagerės traukinių eismo sąlygos ir sauga. Bendra šio projekto vertė - apie 9,5 mln. litų, jam suteikta 5,3 mln. litų Europos regioninės plėtros fondo parama.

Greitės interneto ryšys

Kitame Kuršių marių krante vakar taip pat vyko statybų šventė - prie Alksnynės oficialiai pradėti šviesolaidinio kabelio tiesimo iš Klaipėdos į Neringą darbai. Susisiekimo ministerija nurodo, kad šviesolaidinis kabelis nuo Klaipėdos iki Neringos bus klojamas Kuršių marių dugnu, apie 30 metrų žemiau vandens lygio. Toks gylis pakankamas, kad nebūtų padaryta žala Kuršių marių ekosistemai. Darbai bus atliekami saugant aplinką, taikant gamtą tausojančias betranšėjas technologijas. Marių dugne daromo gręžinio ilgis sieks apie 1,6 kilometro, jis bus vienas ilgiausių Baltijos šalyse. Šviesolaidinio kabelio apsauginio vamzdžio svoris - apie 20 tonų.

"Šviesolaidinės infrastruktūros išplėtimas į Kuršių neriją - vienas iš technologiškai sudėtingiausių projekto etapų, tačiau jis būtinas siekiant visiems Lietuvos gyventojams sudaryti galimybę naudotis sparčiuoju internetu. Neringos gyventojams bus patogiau naudotis elektroninėmis viešosiomis paslaugomis, naudoti internetą švietimui, verslui. Be to, spartusis interneto ryšys taps dar vienu pranašumu į Neringą atvykstantiems turistams", - teigia susisiekimo ministras E.Masiulis.

Įgyvendinant projektą RAIN-2, Neringos savivaldybėje planuojama nutiesti apie 70 kilometrų šviesolaidinių kabelinių linijų bei įrengti 45 prisijungimo prie tinklo taškus. Atsižvelgiant į regiono specifiką, projektas vykdomas bendradarbiaujant su Neringos savivaldybe ir Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcija. Projektui RAIN-2 visose Lietuvos kaimiškose vietovėse įgyvendinti skirta 173 mln. litų Europos regioninės plėtros fondo ir valstybės biudžeto lėšų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"