TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Paklausiausi Lietuvoje – pardavimų specialistai

2013 03 19 13:27
Reuters/Scanpix nuotrauka

Remiantis kompanijos „CV-Online“ 2013 m. duomenimis, pardavimų vadybininko specialybė – paklausiausia darbo rinkoje: kiekvieną mėnesį daugiau nei pusantro šimto Lietuvos įmonių personalo atrankos tinklalapyje paskelbia 400 skelbimų pardavimų sektoriaus darbuotojo vietai užimti.

Pasak „CV Online“ marketingo skyriaus vadovės Ritos Karavaitienės palyginus pastarųjų metų statistinius duomenis, matyti, kad pardavimų vadybininkų poreikis Lietuvos darbo rinkoje išlieka itin didelis. Net ir augant darbo pasiūlymų skaičiui kitose srityse – pardavimų sektorius vis tiek užima pirmą vietą pagal darbo pasiūlymų skaičių per mėnesį.

Tarptautinėse rinkose pardavimų specialistams keliami vis didesni reikalavimai. Ši profesija tampa įvairiapusiškesnė ir reikalauja vis daugiau gebėjimų, tikina ISM Executive School vyr. konsultantas Algirdas Miklyčius.

„Pardavėjo kaip verslo konsultanto vaidmuo vis labiau vertinamas. Nepakanka klientui nupasakoti prekės ar paslaugos charakteristikų, tai neprivers jo pirkti. Pardavėjas turi suprasti kliento verslą ir jo problemas, siūlyti prekes kaip problemų sprendimo būdą. Pardavėjas turi sudominti klientą, priversti susimąstyti, perspėti dėl galimų klaidų. Tokia pridedamoji vertė klientui kur kas svarbesnė nei išskirtinės prekės ar paslaugos charakteristikos“, – sakė A. Miklyčius.

Jis pridūrė, kad Lietuvos pardavimų specialistams vis dar stinga konsultavimo kompetencijų: „Rodos, svarbiausia Lietuvos pardavimo specialistų darbo užduotis – aiškintis kliento problemas. Vis tik ne mažiau svarbu įtikinti jį spręsti iškilusias bėdas ir nepatogumus, keisti kliento nuostatas. Lietuvos pardavimo specialistams būtina lavinti gebėjimus pristatyti paslaugas ar prekes kaip konkrečių kliento problemų sprendimo būdus. Kiekvienam potencialiam klientui pirmiausia reikia patarti, pateikti racionalius pastebėjimus verslo ar asmeninių problemų atžvilgiu ir tik tada pasiūlyti sprendimus, susijusius su konkrečia preke ar paslauga“.

Lietuvoje pardavimų specialistų poreikis lenkia pasiūlą. Dėl šios priežasties Lietuvos darbdaviai nelinkę kelti papildomų kvalifikacinių reikalavimų pardavimo specialistams. Standartiniuose pardavimų vadybininkų paieškos skelbimuose reikalaujama aukštojo išsilavinimo (kartais nurodoma konkreti išsilavinimo sritis – atitinkanti įmonės veiklos, produkto sritį), bent 2 metų panašaus darbo patirties (dažniausiai pageidaujama aktyvių pardavimų), gerų darbo kompiuteriu, bendravimo ir derybų įgūdžių, turėti bent vienos užsienio kalbos žinių.

Pasak R. Karavaitienės, Lietuvos darbdaviai pasiryžę investuoti į darbuotoją ir specialių pardavimo sričiai reikalingų žinių išmokyti darbo metu, didžiausias iššūkis jiems – rasti motyvuotą kandidatą. R. Karavaitienė tikino, kad pardavimų specialistu gali tapti kiekvienas pardavimų sritimi besidomintis studentas, nesvarbu, ką jis studijuoja. „Neretai įmonės ieško konkrečios srities specialistų dirbti pardavimų srityje. Nebūtina baigti vadybos studijų, kad taptumėte pardavimų ekspertais. Šis darbas reikalauja ne tik žinių, tačiau ir išskirtinių būdo savybių, talento. Kiekvienam studentui rekomenduočiau išbandyti save pardavimų srityje. Juk niekada negalite žinoti, galbūt ši itin paklausi specialybė – kaip tik jums“.

ISM informacija

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"