TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pakuočių lyderiai atsipalaiduoti neketina

2015 11 27 6:00
Bendrovei „Achempak“ praėjusieji metai buvo sėkmingiausi per visą veiklos laikotarpį: įmonė pagamino 3,3 mln. vienetų pakuočių – 7,6 proc. daugiau nei ankstesniais metais, o pardavimo pajamos augo 7 procentais. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Koncerno „Achemos grupė“ įmonė „Achempak“, mininti veiklos 20-metį, pastaruoju metu džiaugiasi geriausiais rezultatais nuo įsikūrimo. Įmonė vis sėkmingiau žengia į Europos rinkas, o Lietuvoje tvirtai užima polipropileno pakuočių gamintojų lyderio pozicijas.

Prieš 20 metų Jonavos rajone įkurtai polipropileno pakuotes gaminančiai bendrovei „Achempak“ praėjusieji metai buvo sėkmingiausi per visą veiklos laikotarpį: įmonė pagamino 3,3 mln. vienetų pakuočių – tai yra, 7,6 proc. daugiau nei 2013-aisiais, pardavimo pajamos augo 7 procentais.

„Kalbant apie „Achempak“ pardavimą, manau, šįmet pakartosime praėjusių metų sėkmę. Planuojame šiek tiek – maždaug dviem procentais – viršyti pasiektą rezultatą. Bendras parduotos produkcijos kiekis galbūt bus šiek tiek mažesnis, bet tai susiję su produktų diversifikavimu: pastaruoju metu daugiau parduodame kiek kitokio tipo konstrukcijos ir brangesnio segmento gaminių“, – „Lietuvos žinioms“ sakė „Achempak“ vadovas Tomas Krejaras.

Tomas Krejaras: „Achempak“ šiuo metu eksportuoja apie 20 proc. savo produkcijos".Ritos Stankevičiūtės nuotrauka

– Lietuvoje užimate apie 60 proc. polipropeno pakuočių rinkos. Kaip pavyko pasiekti tokį rezultatą?

– Šiame versle Lietuvoje startavome vieni pirmųjų – tai įvyko 1995-aisiais. Viską lėmė laiku daromos investicijos: buvome pirmieji, todėl sugebėjome įsitvirtinti tiek kokybės atžvilgiu, tiek patikimumu, tiek lankstumu. Išsikovojome lyderio pozciją, todėl mūsų konkurentams, be abejo, yra sunku varžytis, nes klientai turi galimybę palyginti, ką kiekvienas gamintojas gali jiems pasiūlyti.

Pagrindinė bendrovės veikla yra polipropileno pakuotės – didmaišiai ir minkštieji konteineriai (keturių kilpų didmaišiai). Kadangi polipropileno maišai yra tvirti, lengvi, atsparūs cheminiam ir ultravioletinių spindulių poveikiui, šios minkštos pakuotės yra labai populiarios, be to, ir pigesnės nei pagamintos iš medžio, plastiko ar metalo. Mūsų gaminami didmaišiai dažniausiai naudojami trąšoms pakuoti, kartais – cementui, sėkloms ir panašiai. Sudėtingesniuose minkštuosiuose konteineriuose gali būti transportuojami įvairūs maisto produktai – miltai, krakmolas, maisto papildai, taip pat žemės ūkio derlius, statybinės medžiagos (cementas, skiediniai, chemikalai, briketai, plastiko granulės) ir kita.

Šiais metais matome, jog auga būtent sudėtingesnių pakuočių pardavimas. Tokios produkcijos apimties didėjimą lemia ne tik nauji, bet ir nuolatiniai mūsų klientai, kurie, kaip pastebėjome, jau ir pernai pirko daugiau mūsų pakuočių. Manau, kad įtakos tam turi augantys jų verslai, taip pat noras bendradarbiauti su patikimais kokybiškos produkcijos gamintojais.

Jau trylika metų turime sertifikuotą kokybės vadybos sistemą, metų pradžioje gavome darbuotojų saugos ir sveikatos saugos standarto BS OHSAS 18001 sertifikatą bei maisto saugos standarto ISO 22000 sertifikatą, garantuojantį, kad tiekiame tikrai saugią ir švarią pakuotę – taigi esame sertifikuoti kaip maisto pakuočių tiekėjai, beje, vieninteliai Lietuvoje tarp polipropileninių didmaišių gamintojų. Taip pat vykdome papildomą kontrolę, turime kokybės laboratoriją, kurioje tiriame tiek žaliavų kokybę, tiek jau pagamintus produktus. Turime net pagamintos produkcijos bandymų įrenginį, kuriame galime imituoti pripildytų didmaišių apkrovas, taip įvertindami vėlesnį jų atsparumą realiomis darbo sąlygomis. Kiekvienas didmaišis turti išlaikyti ne mažiau kaip penkis nominaliai pripildyto produkto svorius – jei į pakuotę pripilama, tarkime, tona birių produktų, ji turi atlaikyti penkių tonų apkrovą, o kartais kliento pageidavimu šis atsparumas didinamas ir iki šešių, net aštuonių koeficientų, nes mūsų pakuotės naudojamos ir itin pavojingoms medžiagoms gabenti.

– Dėl įtemptos geopolitinės padėties sumažėjo „Achempak“ eksportas į Rusiją, kuriai anksčiau tekdavo beveik 10 proc. visos eksportui skirtos produkcijos. Kaip sekėsi kompensuoti šiuos praradimus?

– Visame pasaulyje, taip pat ir Lietuvoje, minkštųjų konteinerių paklausa nemažėja. Pardavimą kitomis kryptimis leido padidinti praėjusių metų pradžioje vieno didžiausių Azijos pakuočių tiekėjų priimtas sprendimas sustabdyti gamybą Europoje. Dėl šios aplinkybės padidinome parduodamos produkcijos apimtį Vakarų Europos klientams ir taip kompensavome praradimus Rytų rinkose.

„Achempak“ šiuo metu eksportuoja apie 20 proc. savo produkcijos. Ji keliauja į Latviją, Estiją, Švediją, Suomiją, Lenkiją, Vokietiją, Prancūziją, Olandiją, Jungtinę Karalystę, kitas Europos ir Rytų šalis. Naujų rinkų paiešką vykdome ir toliau – tiek dalyvaudami parodose, tiek per esamus klientus, kurie mielai rekomenduoja „Achempak“ kaip patikimą gamintoją.

– Ar Lietuvos gamintojams sunku įsitvirtinti senosiose Europos šalyse?

– Be galo sunku. Lietuvoje konkuruojame gal tik su kitais vietos gamintojais, Latvijos, Estijos įmonėmis, tuo metu Vakarų Europoje aktyviai veikia Turkijos, Indijos, Kinijos gamintojai, daugiausia dėl pigios darbo jėgos ir mažesnėmis sąnaudomis gaminamos žaliavos. Mums, kaip ir kitoms Europos įmonėms, pavyksta išsilaikyti rinkoje dėl to, kad iš Azijos transportuojama produkcija gerokai pabrangsta, be to, net kelis mėnesius trunka jos pristatymas. Europoje pagamintas pakuotes įmanoma pristatyti per savaitę ar net dar greičiau. Kita svarbi aplinkybė yra ta, jog daugelis Europos klientų, keldami griežtus kokybės, saugos standartus, pageidauja būtent Europos Sąjungoje pagamintų pakuočių.

Mūsų privalumas yra dar ir tai, kad klientams galima pristatyti mažas pakuočių partijas – ir 100, ir 50 vienetų. Įsivežant jas iš Azijos, reikėtų iš karto užsakyti tūkstančius gaminių.

– Pagal įmonės gaminamos produkcijos apimtį atrodytų, kad esate stambi bendrovė, bet iš tiesų „Achempak“ dirba ne tiek ir daug žmonių?

– Iš tiesų esame vidutinė įmonė. Šiuo metu pas mus darbuojasi 165 žmonės. Didžiąją daugumą sudaro moterys, nes Lietuvoje tradiciškai jos renkasi siuvėjo specialybę. Azijos šalyse, beje, ši darbą dažniausiai atlieka vyrai.

„Achempak“ yra socialiai atsakinga įmonė, joje galioja Kolektyvinė sutartis, numatanti nemažai socialinių garantijų darbuotojams. Tačiau ir be to stengiamės rūpintis savo žmonėmis: sveikiname kolektyvo narius, baigusius įvairius mokslus, apdovanojame veteranus, renkame įmonės geriausiuosius ir juos paskatiname. Prisidedame prie darbuotojų vaikų vasaros poilsio organizavimo, paremiame kolektyvo narius vestuvių proga, gimus vaikui ar netekus artimo žmogaus. Tokie sprendimai, matome, didina darbuotojų pasitenkinimą ir leidžia išlaikyti stabilų darbuotojų kolektyvą.

– Kokius tikslus įmonė yra užsibrėžusi ateičiai?

– Nors bendrovei šiemet sukako 20 metų ir esame gerai žinomi Lietuvoje, atsipalaiduoti negalime. Kad pajėgtume konkuruoti su vietos gamintojais ir pigesnės darbo jėgos turinčiais konkurentais iš Azijos šalių, privalome orientuotis į gamybos efektyvumo didinimą investuodami į modernius įrenginius, išlikti greičiausiais bei lanksčiausiais gamintojais, siūlančiais patrauklią kainą.

Iš tiesų svarstome ir įmonės plėtros galimybes. Galiu atskleisti, kad ateityje patys ketiname apsirūpinti žaliavomis, kurių stygius pasaulinėje rinkoje šiuo metu kelia problemų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"