TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pakuočių spalvos gali išblukti

2008 10 27 0:00
Pirkėjus vilioja pakuočių patrauklumas, bet gamintojams dabar labiau rūpi jų kaina.

Gamintojai, iki šiol įnirtingai kovęsi tarpusavyje dėl kuo patrauklesnio produkcijos pateikimo galutiniam vartotojui, sudeda ietis. Brangstanti kartotinė pakuotė ir stiklo tara verčia kelti produktų kainas ir pamiršti naujus pakuočių tobulinimo sprendimus.

Dar neseniai nestebino, kad pamėgto produkto supakavimas keitėsi gana dažnai, veikiau nuostabą kėlė užsilikusios senos ir nuobodžios pakuotės. Kai padidėjo vartojimas, pakuotės dizainas buvo tapęs vienu pagrindinių pasirinkimo motyvų. Tos pačios rūšies, bet skirtingų gamintojų prekės įgaudavo pranašumą dėl išskirtinių pakuotės spalvų, pakavimo popieriaus, neįprastos butelio formos ir panašių dalykų.

Tačiau dabartinis laikotarpis parodė, kad tai, kas lieka panaudojus valgomą ar kitokį daiktą, jau per brangu išmesti.

Kylančios energetikos ir žaliavų kainos privertė pakuočių gamintojus branginti tiek kartoninę, tiek stiklo tarą. Įmonės linkusios rinktis pigesnes pakuotes, o niekuo nepakeičiamą stiklo tarą įsivežti iš kitų šalių.

Dėl stiklo branginami gėrimai

Alkoholio gamybos bendrovės "Stumbras" marketingo direktoriaus Algirdo Čiburio teigimu, didžiausią įtaką produkcijos savikainos didėjimui turi nuolat kylančios pakavimo medžiagų - butelių, kamštelių, dėžių - kainos. Gamintojai suskaičiavo, kad šiemet pakuotė pabrango apie 20 procentų. Todėl ir kai kurių produktų kainų didinimas buvo neišvengiamas.

UAB "Kauno stiklas" vyr. finansininkas Irmantas Zabulis stiklo taros brangimą pirmiausia sieja su kylančiomis energijos kainomis. "Labai didelę stiklo gamybos išlaidų dalį sudaro dujos. Per pastaruosius metus jos pabrango daugiau kaip du kartus. Tai ir didina mūsų produkcijos kainą. Per metus stiklo taros gamyba pabrango maždaug 20 procentų. Žinoma, užsakovai šią žinią sutinka kaip labai blogą ir patys ieško kitų galimybių. Deja, stiklo kokia nors prastesne medžiaga nepakeisi", - LŽ aiškino I.Zabulis.

Pasak jo, nesąžiningai rinkos taisyklėmis žaidžianti kaimynė Baltarusija, kurioje stiklo taros gamintojai dujas gauna kelis kartus pigiau, yra artimiausia konkurentė nelygioje kovoje. "Lietuvos įmonės stiklo tarą užsako pas mus, bet jau dairosi galimybių ir kitose šalyse", - neslėpė pašnekovas.

Trečdalis prastina kokybę

Reklamos studijos "Inspe", kuriančios pakuočių dizainą, tiekimo vadovas Algirdas Sadauninkas LŽ pasakojo, kad mažėja ne tik užsakymų, bet ir pakuočių dizaino atnaujinimo dažnumas. "Paprastai pakuotė būna vieno tipo, o rinkodaros ar kitais sumetimais ji gali būti pakeičiama kitokia, t. y. sukuriama nauja. Tačiau pastaruoju metu pakuočių dizainas atnaujinamas rečiau. Gamintojai tenkinasi tuo, kas yra jau sukurta", - kalbėjo A.Sadauninkas.

Pasak jo, ir anksčiau dizaino kaina buvo svarbi, bet šiuo metu ji užsakovams ypač rūpi. "Mes negalime nuostolingai dirbti, kai kurių paslaugų įkainiai ir taip sumažinti", - neslėpė jis.

Spaustuvės "MTL print", spausdinančios pramonės pakuotes, atstovė Tatjana Iliuk LŽ teigė, kad branginti gaminamas pakuotes privertė pakilusi kartono - pagrindinės žaliavos - kaina. "Kai kurie užsakovai jau ieško alternatyvų ir domisi, ar siekiant išlaikyti nepakitusią supakuojamo produkto kainą yra galimybė brangesnį kartoną pakeiti pigesniu. Tokių taupančių užsakovų dabar turime apie 30 procentų", - pasakojo ji.

Anot T.Iliuk, galimybę sutaupyti prastesnės pakuotės sąskaita turi ne visos įmonės. "Jeigu pakuotė liečiasi su maistu, ji negali būti blogesnės kokybės. Privaloma išlaikyti tuos pačius standartus. Yra patvirtinti gamybos sertifikatai, kad būtų gaminama būtent taip, o ne kitaip", - dėstė pašnekovė.

Didelio tiražo užsakymai priimami mieliau, nes gaminti menką kiekį pakuočių dabar neapsimoka nei spaustuvėms, nei užsakovams.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"