TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Palanga ieško masalo aviacijai

2010 03 04 0:00
Prieš penkerius metus Palangoje daugėjo ir partnerių, ir oro linijų, bet jos gyvavo vos vieną sezoną.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Tarptautinis Palangos oro uostas neturi stipraus strateginio partnerio, todėl jį valdanti Susisiekimo ministerija ragina regiono savivaldybes gelbėti uostą, o pati valstybės dotacijų skirti nežada.

Klaipėdos apskrities viršininkas Arūnas Burkšas sako patyręs, kad Neringai ir Palangai anksčiau buvęs turistinis Hamburgo reisas buvo "kaip saulė". Kai bankrutavus nacionalinei aviacijos kompanijai "FlyLAL" ji prigeso, kurį laiką pajūrio turizmą gelbėjo latviai, skelbę vokiečiams, kad Liepoja - vartai į Neringą.

Tačiau vieną sezoną gyvavusi tokia "airBaltic" iniciatyva nutrūko. Ar "saulė" Palangos oro uoste vėl patekės, priklausys ir nuo valstybinių turizmo struktūrų požiūrio, ir nuo savivaldybių finansinių galimybių remti turistinį reisą. Pastebima, kad verslo skrydžių ekonominė situacija jau stabili, keleiviai grįžta.

Susigrąžinti vokiečius

Susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas Klaipėdoje siūlė apskrities savivaldybėms sudaryti darbo grupę ir per kelis mėnesius parengti siūlymus, kaip įkvėpti energijos Palangos oro uostui.

Regiono miestų ir rajonų merams R.Vaštakas aiškino, kad valstybės numatytos dotacijos aviacijai pirmiausia skirtos Vilniaus oro uostui paremti. Geriau esą, kad savivaldybės atrastų paramos rezervų vietiniame turizmo versle.

Pasak R.Vaštako, Palangos oro uosto finansinė padėtis šiuo metu yra geresnė negu Vilniaus ar Kauno. Mat šie daug nuolaidų suteikė oro kompanijoms ir tikisi, jog augant keleivių srautui per kelerius metus atsistos ant kojų. "Jie dirba nuostolingai, bet atsiranda naujų maršrutų. Ten aviacijos kompanijos jau ateina pačios. O Palanga dar neturi savo krypčių. Šiam oro uostui reikia pačiam ieškoti partnerio, siūlyti sąlygas, prašyti, kad jis ateitų", - teigė viceministras.

Kalbėdamas apie antrus metus nesėkmingai Palangos oro uosto vedamas derybas su vokiečių aviakompanija, R.Vaštakas žurnalistams derybų detalių nekomentavo: "Jiems atrodo nepakankamas keleivių skaičius, o tai skrydį daro nepelningą. Vokiečiai nieko neprašo - tai mes prašome, kad jie skristų."

Neseniai vadovauti Palangos oro uostui pradėjusi Jolanta Jucevičiūtė taip pat tvirtino, kad kol kas yra daugiau vizijų negu realių susitarimų. "Šį sezoną naujovių nedaug. Pagrindinė regiono kryptis, į kurią dairomės, būtų Hamburgas. Yra svarstoma ir kitų krypčių, bet kol rankomis nesukirsta, nieko negalima aiškiai pasakyti", - tikino J.Jucevičiūtė.

Tinka mažiesiems

R.Vaštakui atrodo, kad regiono savivaldybių atstovai geriau žino, ko norima iš Palangos oro uosto, kokios kryptys gali būti perspektyvios, iš kur geriausia pritraukti turistų. Jis ragino susirinkus informaciją suformuoti veiksmų planą, su kokiais oro uostais dirbti, kaip kompensuoti oro linijų nuostolius. "Pavyzdžiui, oro uostas teikia nuolaidą avialinijoms, o viešbučiai - turistams apgyvendinti. Tuomet kelionių agentūroms - Vokietijos ar Ispanijos kompanijoms - tai gali pasirodyti patrauklu, tarkim, medžioklės sezono, religinių švenčių metu ar vasaros laikotarpiu", - kalbėjo R.Vaštakas.

Čarterinių reisų Palangos oro uostas taip pat sulaukia nedaug, nors prieš vasarą šioks toks judėjimas vyksta. Pasak J.Jucevičiūtės, šiuo metu norą vykdyti užsakomuosius turistinius reisus iš Minsko 15 kartų per sezoną 50 vietų lėktuvais "Fokker" yra pareiškę baltarusiai. Jų sprendimas, įvertinus Palangos oro uosto finansinius įkainius ir nuolaidas, bus paskelbtas jau kovą. Ar "Tez Tour", anksčiau skraidinusi pajūrio turistus į Turkiją, šiemet tęs tokią praktiką, kol kas nežinoma.

Bet J.Jucevičiūtę džiugina Palangos oro uosto pranašumas prieš kitus teikiant pasiūlymus mažosios aviacijos klientams. "Palangos oro uostas turi nemažai galimybių pritraukti mažųjų lėktuvų. Antai skandinavai turi daug aviacijos klubų. Mes turime pakankamai stovėjimo vietų, siūlome mažas kainas", - kalbėjo direktorė apie investiciniuose planuose numatomą statyti angarą lėktuvams remontuoti.

Faktai

Šiuo metu Skandinavijos aviakompanija SAS tris kartus per dieną iš Palangos skraido į Kopenhagą. Nuo kovo pabaigos skrydžius į Oslą turėtų atnaujinti įmonė "Norwegian Air Shuttle", žiemą juos nutraukusi. Nuo birželio 15 dienos atnaujinamas Rusijos aviakompanijos skrydis į Maskvą.

Palangos oro uostas per pirmus du mėnesius aptarnavo 12,8 tūkst. keleivių - 16 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai. Keleivių srautas išaugo, nes Latvijos bendrovė "airBaltic" šiemet siūlo daugiau skrydžių į Rygą nei praėjusiais metais.

Palangos oro uostas tikisi šiemet sulaukti 107 tūkst. keleivių - 2,3 proc. daugiau negu pernai.

2006 metais Palangos oro uoste buvo aptarnauta 110 tūkst. keleivių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"