TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Parama „Rail Balticai“ – ant stalo

2014 09 12 6:00
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Europos Komisija (EK) ketvirtadienį pakvietė Europos Sąjungos (ES) valstybes teikti paraiškas dėl 11,9 mlrd. eurų (apie 41,088 mlrd. litų) paramos transporto jungtims, į kurias gali pretenduoti ir „Rail Balticos“ projektas. 

Paraiškas galima teikti iki vasario 26 dienos. Baltijos šalys nepavėluos Europos Komisijai pateikti paraiškos dėl transeuropinės vėžės „Rail Baltica“ finansavimo, jei bendra įmonė bus įsteigta spalį. Tai sakė ministro atstovas spaudai Ričardas Slapšys. Esą Lietuva yra pasirengusi pasirašyti akcininkų sutartį, o kitą savaitę ministras Rimantas Sinkevičius Milane neformalioje transporto ministrų taryboje planuoja kalbėti su Estijos kolegomis. Estijos ministerija praėjusią savaitę informavo, kad bendrovę, kuri taptų bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail“ dalininke, įsteigs rugsėjį, o spalį yra pasirengusi pasirašyti bendros įmonės akcininkų sutartį. Susisiekimo ministerijos Plėtros ir tarptautinių ryšių departamento vadovas Arenijus Jackus BNS sakė, kad paraiškoje EK bus prašoma konkrečios sumos „Rail Balticos“ projektui, tačiau jos kol kas jis negalėjo atskleisti. EK pranešime teigiama, kad svarbiausiu transporto jungčių modernizavimo programos projektu laikoma „Rail Baltica“. ES transporto sektoriui 2014-2020 metais skirta iš viso 26 mlrd. eurų (89,8 mlrd. litų), o 2007-2013 metais buvo skirta 8 mlrd. eurų (27,6 mlrd. litų). Bendras „Rail Balticos“ trasos ilgis Lietuvoje turėtų siekti apie 360 kilometrų, Latvijoje - kiek daugiau nei 300 kilometrų, Estijoje - apie 300 kilometrų. Įvairiais skaičiavimais, bendra projekto vertė turėtų siekti 13-18 mlrd. litų, EK galėtų finansuoti 85 proc. projekto vertės. Europinės vėžės geležinkelis sujungs Helsinkį, Taliną, Rygą, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, pratęsiant jį iki Berlyno.

LŽ, BNS

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"