TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pardavimo specialistai save parduoda brangiai

2014 01 23 6:00
Pardavimo specialistų labiausiai trūksta logistikos ir transporto srityje. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Pardavimo profesionalai jau kelerius metus yra vieni ieškomiausių specialistų rinkoje, o pastaruoju metu jų poreikis ypač išaugęs. Nors šių darbuotojų atlyginimas į rankas gali siekti iki 7 tūkst. litų per mėnesį, pardavimo specialistų darbdaviams trūksta.

Karjeros portalo CV Market atstovė Raimonda Tatarėlytė patvirtino, kad įmonės aktyviai ieško pardavimo specialistų, turinčių patirties ir galinčių pradėti dirbti iš karto, be mokymų, tačiau tokių darbuotojų rinkoje trūksta. Pardavimo specialistų poreikis ypač išaugęs transporto ir logistikos srityje.

„Pardavimo specialistų poreikis yra labai padidėjęs, o žmonių, norinčių dirbti tokį darbą, irgi netrūksta. Bėda yra ta, kad nemažai norinčiųjų turi per mažai reikiamos darbo patirties ar kompetencijų. Tai dažnai jauni, pirmąjį darbą dirbantys asmenys. Be abejo, ieškoma ir tokių – tarkime, telerinkodaros, aktyvaus pardavimo įmonės, kuriose pardavimo vadybininkų rotacija didžiulė, į darbą priima ir nedaug patirties turinčių darbuotojų“, - kalbėjo R.Tatarėlytė.

Anot jos, pagrindinis darbdavių reikalavimas - tokio paties ar panašaus darbo patirtis, dažniausiai ne mažesnė kaip dveji metai. Taip pat pageidaujamas aukštasis arba aukštesnysis išsilavinimas, geriausia – susijęs su konkrečios įmonės veikla. „Pavyzdžiui, logistikos įmonei reikalingas pardavimo vadybininkas, turintis dvejų metų patirtį pardavimo srityje, o išsilavinimas transporto srityje būtų privalumas. Taigi galima sakyti, kad reikalavimai ne išaugo, o tiesiog šiuo metu ieškoma konkrečios įmonės veiklos sritį išmanančių pardavimo specialistų“, - aiškino ji.

Tiesioginės darbuotojų paieškos įmonės „Master Class Lietuva“ tyrimas taip pat rodo, kad pardavimo profesionalų rinkoje trūksta, jie jau kelerius metus kartu su IT specialistais išlieka geidžiamiausi.

Tačiau pardavimo specialistams keliama vis didesnių reikalavimų. „Verslo reikalavimai šiems specialistams per kelerius metus gerokai šoktelėjo. Užmirštas požiūris „parduoti gali bet kas“. Ieškoma kandidatų, turinčių ekonominį, vadybos išsilavinimą. Taip pat svarbu patirtis, iniciatyva, tikrinami kandidato darbo metodai. Labai svarbios ir žmogiškosios savybės“, – sakė „Master Class Lietuva“ vadovė Laura Duksaitė-Iškauskienė.

Lietuvos gamybos įmonių pardavimas yra labiau orientuotas į užsienio rinkas, ypač Rytų šalis, todėl neretai pageidaujama puikiai mokėti rusų kalbą, o tai nemažai daliai jaunų lietuvių yra kliūtis įsidarbinti.

Bando įdarbinti užsieniečius

Bendrovės „GPA Logistika“ komercijos direktorius Gintautas Matulevičius nurodė, kad su kiekviena užsienio rinka bendrovėje dirba vienas pardavimo specialistas. Kol kas jų pasiūla šalyje yra patenkinama, nors paprastai patyrusio specialisto bendrovė priversta ieškoti ne pagal darbo skelbimus, o pati žvalgydamasi į rinkoje dirbančius profesionalus. Šiuo metu bendrovė ieško pardavimo vadovo dirbti su Baltarusijos rinka, tačiau daugiausia sulaukia nepatyrusių kandidatų pasiūlymų.

„Ieškome žmogaus, kuris suvoktų, kas yra logistikos paslaugos ir kokie yra pagrindiniai užsakovų lūkesčiai bei poreikiai. Bet daugiausia kreipiasi žmonės, neturintys patirties, kupini ambicijų ir motyvacijos, kas nėra blogai. Tačiau ieškant profesionalo paprastai prie jo reikia eiti patiems, o ne laukti, kol jis pats pasisiūlys“, - sakė pašnekovas.

Komercijos vadovas LŽ taip pat pasakojo, kad bendrovė yra išmėginusi darbui su užsienio rinka įdarbinti atitinkamos šalies pilietį. Pašnekovas patikino, kad tokios taktikos rezultatai geri. „Darbui su Rusija pabandėme įdarbinti rusą, su Ispanija – ispaną. Pastebėjome, kad jie bendrauja lengviau, geriau išmano vietinę rinką ir verslo kultūrą“, - sakė jis.

Vis dėlto įdarbinant žmones iš trečiųjų šalių, ne Europos Sąjungos valstybių, kyla nemažai kliūčių ir procesas užtrunka pusę metų. „Tai nėra paprasta - procesas stringa, ir laikyti žmogų nežinioje, ar jis gaus darbo leidimą, nėra lengva. Kita vertus, tokie darbuotojai gali būti tam tikra įmonės pardavimo skatinimo taktika. Manau, aukštos kvalifikacijos specialistų iš trečiųjų šalių, gaunančių didesnį nei vidutinį atlyginimą, įdarbinimo klausimas turėtų būti lengviau sprendžiamas“, - svarstė G.Matulevičius.

Jis pridūrė, kad darbo užmokestis pardavimo specialistams turi būti motyvuojantis, bet nenurodė, koks siūlomas vidutinis darbo užmokestis einant tokias pareigas, tik pažymėjo, kad atlyginimas priklauso nuo rezultatų ir profesinės kompetencijos.

Priedus sieja su nestabilumu

„Master Class Lietuva“ duomenimis, patyrusio pardavimo profesionalo, dirbančio sostinėje, alga svyruoja nuo 3 iki 7 tūkst. litų į rankas. Be to, pagal nustatytą priedų už pardavimą sistemą jis gali papildomai gauti nuo 20 proc. iki 100 proc. atlyginimo. Todėl per metus Lietuvoje pardavimo specialistai prie atlyginimo esą gali papildomai prisidurti penkiaženklę sumą.

Tačiau L.Duksaitė-Iškauskienė pažymėjo, kad specifinė atlygio sistema, kai reikšmingą atlyginimo dalį sudaro už rezultatus gaunamas priedas, žmonėms sukuria nestabilumo jausmą. Juo labiau kad sektoriuose, kur vyrauja didelė konkurencija, – esama daug rinkos dalyvių, siūlančių panašius produktus ar paslaugas už panašią kainą - pasiekti gerų rezultatų sudėtinga. Tad, net ir esant didelei darbo vietų pasiūlai ir geroms finansinėms perspektyvoms, tarp ieškančiųjų darbo vis dar gajus skeptiškas požiūris į šią veiklą.

Pernai atliktas CV Market tyrimas parodė, kad vidutiniškai pardavimo vadybininkų fiksuota algos dalis, atskaičius mokesčius, svyravo nuo 1000 litų iki 1800 litų, o priedas galėjo siekti iki 2500 litų. „Tiek bazinės dalies, tiek priedo dydis tiesiogiai priklauso nuo darbo patirties pardavimo srityje, t. y. kuo patirtis didesnė, tuo ir atlyginimas solidesnis. Įvertinti algų augimą sudėtinga, nes neretai įmonės vengia skelbime atskleisti siūlomos algos dydį. Tačiau išaugus gerų specialistų poreikiui pastebima, kad įmonės yra labiau linkusios derėtis dėl atlyginimo su potencialiais darbuotojais arba siūlo papildomus socialinius priedus“, - pridūrė R.Tatarėlytė.

Ji taip pat pažymėjo, kad užsienio kapitalo įmonės siūlo panašų arba šiek tiek didesnį darbo užmokestį nei lietuviško kapitalo įmonės, be to, dažnai suteikia papildomų priedų, pavyzdžiui, draudimą, iš dalies mokamas gydytojų paslaugas, įmonės automobilį ar apmokamas darbuotojo išlaidas degalams.

"Master Class Lietuva" tyrimas parodė, kad pardavimo specialistai šiuo metu aktyviausiai dairosi darbo būtent užsienio kapitalo įmonėse.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"