TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Parodų rinkoje darosi ankšta

2015 04 02 6:00
LŽ archyvo nuotraukos

Lietuvos verslas, ieškodamas naujų užsienio rinkų, nepamiršta ir namų. O bene geriausias būdas rasti partnerių ir klientų, pajusti konkretaus ūkio sektoriaus nuotaikas ir vartotojų lūkesčius - dalyvauti specializuotose parodose, kurios sutraukia ne tam tikros srities įmones, bet ir būrius tikslinių pirkėjų ar tiesiog smalsuolių.

Kad verslas iš dalyvavimo specializuotose parodose gauna realios naudos, rodo ne tik nemažėjantis tokių renginių dalyvių, žiūrovų skaičius, bet ir rinkos naujokų drąsa rengti naujas parodas bei paveržti dalį įmonių ir lankytojų iš rinkos senbuvių.

Savo ruožtu kelių dešimtmečių specializuotų parodų rengimo patirtį turintys organizatoriai teigia, jog naujokai šiek tiek sujaukė rinką ir verčia ieškoti būdų, kaip išlaikyti aukštus standartus, tačiau egzistencinės grėsmės kol kas neįžvelgia.

Padeda daugiau parduoti

Vienoms įmonėms dalyvavimas parodose tėra prestižo reikalas, kitoms – intensyvios darbo dienos, per kurias dedami būsimos sėkmės pamatai. Kad jos teikia realią naudą, LŽ pripažino ne vienas kalbintas verslininkas.

Kaip pasakojo Šiaulių bendrovės „Line-x“ savininkas Agnius Gideika, jo įkurta įmonė, parduodanti besiūlę šiltinimo medžiagą poliuretaną ir jo purškimo paslaugas, parodoms rengiasi itin atsakingai, nes per kelias dienas tinkamai informuoti būsimus klientus pavyksta bene geriausiai. Verslininkas teigė atkreipęs dėmesį, kad ne visi dalyviai kelia sau panašius tikslus. Kai kurioms įmonėms, ypač stambioms nekilnojamojo turto bendrovėms, dalyvavimas parodose, jo nuomone, tėra prestižo reikalas. Tuo metu mažai įmonei tokiame renginyje tenka suktis kaip vijurkui, nes kelių dienų sėkmingas darbas gali lemti jos metinius rodiklius.

„Pastebėjau, kad kai kurių bendrovių vadybininkai formaliai atsakinėja į lankytojų klausimus, pataria informacijos ieškoti įmonės interneto svetainėje. Pavyzdžiui, žmogus klausia, ar ilgai laikys koks nors konkretus daiktas, ir išgirsta atsakymą: „Kol kas niekas nesiskundė...“ Mano manymu, tai itin blogas atsakymas. Ar kas darė tyrimą? Kokie jo rezultatai? Mūsų atsakymai į tokius klausimus yra labai konkretūs ir pagrįsti faktais. Keliame sau aiškius tikslus ir parodoje tikrai dirbame rimtą aiškinamąjį darbą“, - dėstė „Line-x“ vadovas.

Tačiau jis pripažino, kad per penkerius įmonės veiklos metus požiūris į darbą parodoje taip pat keitėsi. „Iš pradžių tiesiog prekiavome produktu. Dabar labiau stengiamės supažindinti žmones su gaunamu efektu, aiškiname, kaip priimti tinkamus sprendimus, bandome "atverti akis“. Kai bendraujame su klientais ne kaip pardavėjai, o kaip konsultantai, jie labiau paiso patarimo“, - neslėpė A. Gideika. Įmonės vadovo nuomone, daugelis žmonių yra suklaidinti informacijos, kurią gauna iš statybų meistrų, nes dažnas jų nėra kompetentingas, nors ir dedasi visažinis.

Tikslingo pasirengimo ir darbo su lankytojais parodose rezultatai - akivaizdūs. „Jaučiame, kad klientų ir užsakymų daugėja“, - tikino verslininkas.

Renkasi, kur dalyvauti

Dvidešimt metų didžiosiose nacionalinėse ir regioninėse statybų parodose dalyvaujanti santechnikos ir patalpų klimato valdymo sprendimų tiekėja gyvenamųjų bei komercinių pastatų rinkai bendrovė „Uponor“ šiais metais iš kelių parodų rinkosi vieną vietą savo produkcijai pademonstruoti. „Paprastai prisistatome kartu su tiekėjais, o šiemet parodoje „Supernamai“ įrengsime atskirą savo įmonės stendą“, – aiškino „Uponor“ rinkodaros vadybininkė Raminta Narutavičiūtė.

Vilniaus „Siemens“ arenoje pernai vykusioje parodoje „Supernamai“ dalyvavo 188 įmonės.

Pasak jos, specializuotos parodos - puiki vieta supažindinti su naujovėmis ir tiesiogiai pabendrauti su visais, kurie domisi konkrečios įmonės produktais. „Kita vertus, ten sužinome žmonių nuotaikas, jiems aktualius klausimus. Į tai kreipiame dėmesį rengdamiesi būsimoms parodoms“, - kalbėjo vadybininkė.

Pernai „Siemens“ arenoje pirmą kartą surengta nemokama paroda „Supernamai“ pritraukė daug lankytojų, tad joje dirbusiems įmonės darbuotojams teko ypač sparčiai suktis. „Nors paroda nauja, žmonių srautai buvo tikrai dideli. Naudą pajutome iškart – radome naujų klientų, suinteresuotų šalių. Manome, kad paroda mums buvo labai sėkminga“, - tikino "Uponor" atstovė.

Anot jos, parodose, į kurias įėjimas būna mokamas, daugiausia lankosi asmenys, ketinantys statyti arba artimiausioje ateityje atnaujinti būstą ir ieškantys labai konkrečios informacijos. Tuo metu nemokamai lankytojus viliojantys renginiai pritraukia ir tuos gyventojus, kurie būstą planuoja statyti tolimesnėje ateityje. Dažnam jų paroda padeda apsispręsti dėl būsimų projektų.

„Tai gerai, nes kartais žmonės įsirengia sistemą ir tik vėliau sužino, kad esama ir kitų galimybių, galbūt - geresnių. Pavyzdžiui, pasirenka neblogą šildymo sistemą, bet nepasirūpina tinkama valdymo kontrole, ir panašiai“, - dėstė R. Narutavičiūtė.

Mano, kad rinka perpildyta

Biologinius nuotekų valymo įrenginius gaminančios, montuojančios ir prižiūrinčios įmonės „August ir Ko“ komercijos direktorius Raimondas Kalina sako, kad statybų parodos padeda net tik pristatyti naujus produktus, bet ir didinti tiesioginį pardavimą. „Į tokias parodas ateina žmonės, kurie statosi būstus. Jiems mūsų produkcija reikalinga, nors kartais galbūt ir nežinoma. Parodose pristatome veikiančius įrenginius, tad lankytojai akivaizdžiai įsitikina jų nauda. Tie, kurie labai skuba, čia pat pasirašo pirkimo ir pardavimo sutartį“, - pasakojo R. Kalina.

Įmonė „August ir Ko“ nuotekų valymo įrenginius yra sumontavusi daugiau kaip 10 tūkst. individualių namų, gyvenviečių, mokyklų, kavinių, motelių ir kituose objektuose Lietuvoje, Baltijos šalyse, Europos, Azijos bei Afrikos šalyse. „Valymo sistemas įrengiame ir kaimo sodybose, kur vienu metu gyvena iki 30-100 žmonių. Gaminame įvairaus našumo įrenginius“, - tvirtino pašnekovas.

„August ir Ko“ jau kelis dešimtmečius demonstruoja savo produkciją įvairiose specializuotose parodose, rengiamose Klaipėdoje, Kaune ir Vilniuje, o pernai ryžosi dalyvauti ir pirmą kartą "Siemens" arenoje organizuotoje statybų ir interjero parodoje „Supernamai“. Paklaustas, ar tokių renginių Lietuvoje – ne per daug, R. Kalina atsakė neigiamai, tačiau pridūrė manantis, kad daugiau jų jau nebereikėtų.

Parodų maratonas

Šį pavasarį vieną specializuotą statybų ir ūkio parodą keičia kita. Jų maratoną pradėjo kovo 26–28 dienomis Kauno Aleksandro Stulginskio universitete surengta tradicinė tarptautinė žemės ūkio paroda „Ką pasėsi...“ Balandžio 9-12 dienomis Kauno futbolo manieže organizuojama specializuota statybos, interjero, apdailos medžiagų ir baldų paroda „Namų pasaulis“. Balandžio 15-18 dienomis Vilniaus „Siemens“ arenoje antrą sykį vyks statybos ir interjero paroda „Supernamai 2015“. Balandžio 22-25 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO 22 kartą rengiama tarptautinė statybos ir remonto paroda RESTA. Balandžio 16-19 dienomis Klaipėdos „Švyturio" arenoje šurmuliuos net dvi parodos - 23-ioji tarptautinė statybų verslo paroda „Individuali statyba“ ir interjero bei dizaino idėjų paroda INTER DECO.

Vilniaus „Siemens“ arenoje pernai vykusioje parodoje „Supernamai“ dalyvavo 188 įmonės.

Antrą kartą vyksiančių „Supernamų“ organizatorės statybų žiniasklaidos kompanijos „Supernamai“ direktorius Darius Jokubauskas aiškino, kodėl nepritrūko drąsos rengti statybų, interjero, pastatų techninės įrangos ir aplinkotvarkos parodą Lietuvoje, kur jau antrą dešimtmetį panašius renginius organizuoja kitos įmonės. Juk daugelis bendrovių dalyvauja visose parodose, tad tikimybė, kad jos atsilieps į dar vieną kvietimą, galėjo atrodyti pernelyg optimistinė. Pasak D. Jokubausko, „Supernamai“ jau šešerius metus dirba su statybos sektoriaus įmonėmis, valdo kelias statybų žiniasklaidos interneto svetaines, leidžia periodinį specializuotą statybų žurnalą „Supernamai“, parodų katalogus, kelerius metus rengė radijo ir televizijos laidą „Supernamai“. „Vienu metu pajutome, kad subrendome organizuoti ir specializuotą statybų parodą“, - pridūrė jis.

Praėjusį pavasarį Vilniaus „Siemens“ arenoje vykusi pirmoji paroda praėjo sėkmingai. Joje dalyvavo 188 įmonės, apsilankė daugiau kaip 41 tūkst. žmonių. „Nuo pagrindinio konkurento atsilikome tik 3 tūkstančiais“, - tikino D. Jokubauskas.

„Supernamų“ vadovas neslėpė ambicingo tikslo – aplenkti konkurentus ir tapti lankomiausia statybų paroda Lietuvoje. Organizatorius pabrėžė, kad jo optimizmas pagrįstas: parodos lankytojams įėjimas nemokamas, o tai nemenkas stimulas užsukti ir žvalgytis net kelias dienas iš eilės. Vieną dieną - užmegzti kontaktą su viena kompanija, kitą – jau pasirašyti sutartį ar susitikti su kitos įmonės atstovais.

Pernykščio renginio sėkmę, anot D. Jokubausko, rodo ir tai, kad iš 30 pernai Lietuvoje vykusių parodų „Supernamai“ pagal ekspozicijų naudingąjį plotą pateko tarp dešimties, o pagal lankytojų ir dalyvių skaičių – tarp penkių rinkos lyderių. Dar vienas „Supernamų“ sėkmės ženklų - šiemet kai kurios įmonės dalyvauja jau ne dviejose didžiausiose statybų parodose, bet renkasi vieną.

Sieks išlaikyti standartą

Lietuvos parodų ir kongresų centro LITEXPO direktorius Mindaugas Rutkauskas tikino nepajutęs didesnės konkurencijos atsiradus dar vienai specializuotai statybų parodai Vilniuje. „Galbūt šiek tiek išsikraipo rinka“, - pažymėjo jis.

Vis dėlto M. Rutkauskas pripažino, jog naujas konkurentas skatina LITEXPO pasitempti. „Stengiamės, kad visos mūsų parodos, ne tik statybų ir remonto RESTA, bet ir kitos, atitiktų aukščiausius standartus. Todėl nenorėtume, jog kiti rinkos dalyviai plėtotų prastesnius projektus. Reikėtų, kad parodų rinka Lietuvoje augtų, kad žmonės į tokius renginius eitų noriai ir užsidegę. Jeigu kuri nors paroda neatitinka dalyvių ir lankytojų lūkesčių, tai kenkia ne tik jai, bet ir mums. Juk nusivylęs viena paroda žmogus gali neužsukti ir pas mus. Apie konkurentą nieko bloga negalėčiau pasakyti ir linkėčiau tik sėkmės, bet pageidaučiau, kad jis pateisintų dalyvių ir lankytojų lūkesčius“, - kalbėjo LITEXPO vadovas.

Nemokamai parodą rengiančių rinkos naujokų kainodara, pasak M. Rutkausko, neturės įtakos LITEXPO sprendimams. „Pasitikime savo produkto kokybe ir už jį esame nustatę, mūsų nuomone, tinkamą kainą. Sveikiname konkurentus. Jie skatina mus pasitempti, dirbti kūrybiškiau, tačiau didesnių grėsmių neįžvelgiame“, - teigė LITEXPO direktorius.

Statybų ir remonto paroda RESTA yra antra pagal dydį LITEXPO paroda po Vilniaus knygų mugės, kurią šiemet aplankė apie 68 tūkst. žmonių. 2014 metais RESTA sulaukė daugiau kaip 40 tūkst. lankytojų.

Pasižvalgyti po statybų ir interjero parodą „Supernamai“, pasak jos organizatorių, pernai atėjo panašus skaičius žmonių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"