TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Partneriai - po didinamuoju stiklu

2009 07 17 0:00
Atsisakyti laikinai su sunkumais susidūrusio gero kliento būtų neprotinga, bet gailėtis bankrutuojančio draugo - taip pat.
LŽ archyvo nuotrauka

Ekonomikos pakilimo metu įmonės džiaugėsi klientų gausa ir ne itin atidžiai vertino jų riziką. Tai dabar pripažįsta dažnas verslininkas, kurio galvos skausmu šiandien tampa partnerių patikimumas.

Pagal tikimybę, kad per 90 dienų nepažeis savo įsipareigojimų, šalyje yra vos 5 proc. itin gerai vertinamų įmonių, kita dalis pasiskirsto per pusę - tiek pat itin rizikingų ir normaliai vertinamų veiklų. Tokie kreditų biuro "Creditinfo Lietuva" duomenys.

Pareigos - aiškiaregis vadybininkas

Kaip LŽ pasakojo šio biuro teisininkas Anatolijus Kisielius, klestėjimo laikotarpiu verslas turėjo galimybę susirasti daug klientų ir taip lengva ranka "prigaminti" daug sutarčių. Jas dabar tenka svarstyti iš naujo, o tai turi lemiamą įtaką rizikos valdymui.

"Šiuo metu šalies įmonės priverstos dirbti su turimais partneriais bei klientais ir tai dažnai tampa sudėtinga užduotimi. Dažnai nudega tie verslininkai, kurie linkę pasikliauti tik savo turima informacija ir nežino, kad tuo metu už nugaros vyksta visai kiti, jiems nepalankūs dalykai", - dėsto pašnekovas.

Pasak A.Kisieliaus, ekonomikos pakilimo laikotarpiu įmonės naudojo ydingą praktiką - pardavimą vykdantis ir už jį komisinį užmokestį gaunantis vadybininkas atlikdavo ir kliento rizikos vertinimą. Tai leido piktnaudžiauti.

"Anksčiau rizikos vertinimas prasidėdavo ir faktiškai baigdavosi tuo, kad nauji verslo partneriai vienas apie kitą mūsų turimoje sistemoje pasidomėdavo tik partnerystės pradžioje. Kaip toliau klostysis verslo santykiai, būdavo nesvarbu. Dabar to neužtenka, nes reikia partnerį stebėti nuolatos. Verslas su savo klientais taip glaudžiai susijęs, kad jeigu vienam blogai, kitam greitai taip pat bus blogai", - dėsto pašnekovas.

Stokoja informacijos

A.Kisielius atkreipia dėmesį, kad nemokių klientų pagal vieną kurpalį vertinti taip pat negalima - reikalingas strategiškas darbas, nes atsisakyti laikinai su sunkumais susidūrusio gero kliento būtų neprotinga, bet gailėtis bankrutuojančio draugo - taip pat.

Vertindamos partnerių patikimumą įmonės, pasak A.Kisieliaus, dažniausiai stokoja informacijos, nes gauna ją iš labai siauro šaltinio. "Kiekvienas verslininkas turi žinoti savo klientų portfelio kokybę. Vakar visiems be išimties buvo aktualu parduoti. Rūpėjo ne kaip klientas gyvena, bet kaip jį pritraukti. Šiandien situacija yra priešinga. Tinka bankų pavyzdys: jie dabar rūpinasi ne paskolų portfelio didinimu, o jo valdymu. Vakardiena praėjo, o šiandien tvarkant piniginius srautus reikia įvertinti tai, ką turi", - mintį papildo kredito biuro "Creditinfo Lietuva" generalinis direktorius Andrius Bogdanovičius. Pasak jo, dauguma įmonių nemoka tvarkytis su savo klientų portfeliais. Galbūt vadovas to nori ir reikalauja, bet dažnai jo darbuotojai neturi tokios patirties ir išteklių. Atliekant verslo partnerių patikimumo stebėseną, šiuo metu jau tampa svarbu žinoti, kaip ta įmone domisi kiti rinkos dalyviai.

Dingstantys prekiautojai

Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) Kontrolės departamento pavaduotoja Vaimira Jakienė LŽ sakė, kad pastaruoju metu šalies verslininkai susiduria su problemomis, sudarydami sandorius su Europos Sąjungos (ES) PVM mokėtojais, kuriems apmokestinti taiko 0 proc. PVM tarifą. Kadangi mūsiškiai nepakankamai įvertina savo partnerių patikimumą, PVM nesumokamas nė vienoje ES valstybėje narėje. Visos problemos iškyla tada, kai PVM mokėtojas negali įrodyti, kad prekių tiekimui 0 proc. PVM tarifas pritaikytas pagrįstai - toks tiekimas apmokestinamas taikant standartinį PVM tarifą arba lengvatinį, jei jis šioms prekėms nustatytas.

Pavyzdžiui, prekių eksportui pritaikęs 0 proc. PVM tarifą, mokėtojas privalo turėti dokumentus, įrodančius, kad prekės išgabentos iš ES teritorijos. Prekių tiekimui į kitas ES valstybes nares 0 proc. PVM tarifą pritaikęs PVM mokėtojas privalo turėti ne tik įrodymus, pagrindžiančius prekių išgabenimo iš Lietuvos faktą, bet ir įrodymus, kad asmuo, kuriam prekės išgabentos, yra kitoje valstybėje narėje registruotas PVM mokėtojas.

"Verslininkams patariame iki galo įsitikinti, kad jie prekiauja su sąžiningais verslo partneriais, kurie yra įregistruoti atitinkamuose registruose ir teisės aktuose nustatyta tvarka vykdo veiklą bei visas mokestines prievoles. Šiuo tikslu mokesčių mokėtojai turėtų išnaudoti visas turimas galimybes bei imtis papildomų - reikia absoliučiai įsitikinti verslo partnerių patikimumu, mokestine drausme ir sudaromų sandorių nulemtų mokestinių prievolių įvykdymu", - aiškina V.Jakienė.

Prieinami patikimumo ištekliai

VĮ Registrų centro interneto svetainėje pateikiama informacija apie juridinio asmens teisinį statusą, pristatytus dokumentus; išskiriami asmenys, ilgiau nei 24 mėnesius nepateikę finansinės atskaitomybės dokumentų.

ES valstybių mokesčių mokėtojų identifikaciniai duomenys - PVM mokėtojų kodai ir pavadinimai gali būti tikrinami Europos Komisijos interneto svetainėje.

UAB "Creditreform Lietuva" suteikia galimybę nemokamai gauti duomenis apie juridinių asmenų (įmonių) turimą nekilnojamąjį turtą. Ši informacija, parengta apibendrinus tiesiogiai iš VĮ Registrų centro gaunamus duomenis, teikiama duomenų bazėje apie visų Lietuvos įmonių kreditingumą.

Kreditų biuras "Creditinfo Lietuva" siūlo nemokamai internete naudotis automatiniu indikatoriumi, kuris vertina esamą įmonės kreditingumo riziką, atsižvelgdamas į daugelį įmonės statistinių rodiklių. Pateikiamą vidutinę kreditavimo riziką sudaro įmonės ekonominės būklės, kredito istorijos ir atsiliepimų spaudoje vertinimas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"