TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pasaulio jūriniame metraštyje - Vilniaus forumas

2009 05 04 0:00
Uostininkų konferencijoje pranešimą skaitęs pasaulio ekonomikos ekspertas pateikė daug temų diskusijoms.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Vilniuje vykusi pasaulio uostų piltinių krovinių terminalų konferencija pirmą kartą buvo surengta Europos Sąjungos (ES) pakraštyje esančios vienintelės Rytų Baltijos regiono atstovės - Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) - iniciatyva.

Prekybos globalizacija, modernūs inžineriniai krovos sprendimai bei naujų tipų laivų atsiradimas paskatino vieno jūrinio segmento - sausų biriųjų krovinių - terminalus pradėti rengti vieningus standartus, analizuoti techninę informaciją, nuolat aptarti darbų saugos bei aplinkos saugumo klausimus.

Sausakrūvių terminalų organizacija (DBTG -"International Dry Bulk Terminals Group") buvo įsteigta 1998 metais. Jos nariai šiuo metu valdo 200 terminalų, kurių suminė krovinių apyvarta sudaro 1,5 mlrd. tonų, o atskirų terminalų - nuo 1 iki 50 mln. tonų per metus. DBTG kasmet rengia dvi konferencijas: veiklos apžvalgos ir tarpinę - techninę. Dalyvių geografija apima visus žemynus.

KLASCO, kuri į šią organizaciją įstojo dar 2002-aisiais, surengti tarpinę konferenciją Lietuvoje siekė pora metų. 2007 metais klaipėdiečiai savo įmonę pristatė Jungtinėse Valstijose vykusioje konferencijoje, vėliau surengė DBTG atstovams vizitą į savo ir kitų Baltijos šalių uostus. Daugelis tuomet pirmą kartą sužinojo apie naujų ES narių galimybes ir technologinį lygį.

2008 metais į 7 atstovų vykdomąjį komitetą išrinktas KLASCO gamybos direktorius Algis Latakas pažymi, kad dar rudenį Monrelio susitikime Kanadoje niekas neprognozavo tokio gilaus jūrų prekybos sąstingio, koks yra dabar. "Į konferenciją Vilniuje neatvyko 11 narių, atstovaujančių daugiausia metalų bei rūdos terminalams, tik todėl, kad jų kompanijose dėl ekonominės krizės atšauktos visos kelionės. Tačiau tie, kurie dalyvavo, liko patenkinti ir pranešimais, ir KLASCO globojamu renginiu", - sakė A.Latakas.

DBTG teikia apibendrintą praktinę patirtį Tarptautinei jūrų organizacijai (IMO) ir Europos Komisijai, rengiančioms teisinius normatyvus, todėl savo nariams garantuoja konferencijų konfidencialumą, kad dalyviai kalbėtų atvirai. Ši taisyklė nebuvo laužoma ir Vilniuje. Pasak A.Latako, organizacija nesiekia komercinių tikslų ir finansinių dalykų neaptarinėja, nes jai svarbiausia - visur aiškios taisyklės, laivo ryšys su krantu ir saugi krova.

Būdama DBTG nare KLASCO gali plačiau matyti rinkos naujoves ir konfliktus, be to, įgyja praktinės patirties. "Dabar norime sukurti standartizuotą terminalų atstovų nuotolinio jūrinio mokymo sistemą, nes tai būtų didelė praktinė nauda. Juk kai kurie vadinamojo trečiojo pasaulio valstybių uostai yra "akmens amžiaus" lygio. Organizacijos nariai gali prisijungti prie žiniatinklio ir gauti informacijos apie laivų ar įgulų problemas, patys parašyti pranešimus. Jeigu, tarkim, iš Australijos išplaukė laivas, kuriame gali būti techninių sutrikimų arba konfliktiška įgula, tai kituose terminaluose jo laukiama jau pasirengus ir išvengiama galimų netikėtumų", - dalijosi įspūdžiais KLASCO gamybos direktorius. Iš kitų uostų patirties jam ypač imponuoja ispanų sukurtas ir įdiegtas virtualus krovos technikos treniruoklis, kuris leidžia kranininkams treniruotis biuro patalpoje. Kitas šių elektronikos naujovių etapas - valdyti kraną ir iškrauti laivą žmogui neišeinant iš patalpos. Tuomet uoste galėtų dirbti ir neįgalieji.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"