TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pasaulio uostai varžosi dėl kruizinių laivų

2016 03 17 6:00
Šių metų kruizų sezoną, kaip ir pernai, atidarys 193 metrų ilgio vokiečių laivas „AIDA cara“. Vidos Bortelienės nuotraukos

Šiemet Klaipėdos uoste laukiama daugiau kruizinių laivų ir keleivių nei pernai.

Lietuvos uostamiestyje kruizinės laivybos sezonas šiemet prasidės gegužės 9 dieną. Jį, kaip ir pernai, atidarys su Italijos vėliava plaukiojantis kruizinis laineris „AIDA cara“. Tikimasi, kad į Klaipėdos uostą kruiziniai laivai užsuks 53 kartus.

Pristato Lietuvą Majamyje

Tryliktą kartą dalyvaudama didžiausioje pasaulinėje kruizinės laivybos parodoje Majamyje (JAV) Klaipėda siekia neiškristi iš jūrinio turizmo organizatorių akiračio.

Dėl Majamio parodų centro remonto šiemet kovo 14–17 dienomis vykstanti paroda perkelta į netoli esantį Fort Loderdeilį. Tris dešimtmečius organizuojamas renginys kasmet sulaukia dešimčių tūkstančių lankytojų, paslaugas pristato beveik 740 eksponentų iš įvairių pasaulio šalių.

Majamio parodos konferencijoje aptariamos kruizinės laivybos tendencijos bei perspektyvos, padėtis kruizinių laivų statybos pramonės rinkoje, pristatomos laive teikiamos paslaugos ir technologijos, keleivių aptarnavimas kruiziniuose terminaluose bei kitos temos.

Majamio parodoje dalyvaujanti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros specialistė Gabrielė Kneižytė teigė, kad Majamis – viso pasaulio kruizinės laivybos sostinė. Todėl galimybė pristatyti savo šalį ir Klaipėdos uostą tokio masto renginyje yra įrodymas, jog Lietuva ir Klaipėda yra įdomios tiek kruizinių linijų atstovams, tiek kruiziniams keleiviams. „Tai unikali proga potencialiems klientams atskleisti, kas mūsų uoste ir šalyje patraukliausia, kas gali sudominti kruiziniais laivais keliaujančius turistus, ir, žinoma, kokias galimybes turi Klaipėdos uostas, saugiai priimdamas vis didesnius kruizinius lainerius“, – sakė G. Kneižytė.

Parodoje „Seatrade Cruise Global 2016“ 18 kvadratinių metrų ploto Lietuvos stende prisistato Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centras, bendrovės „Limarko“ jūrų agentūra, „Klaipėdos Mėja“, „Krantas Travel“.

Tikisi daugiau keleivių

2015 metais kruiziniai laivai Klaipėdos uoste lankėsi 51 kartą ir atplukdė rekordiškai daug keleivių – 60 202. Todėl šiemet, anot G. Kneižytės, tikimasi naujų keleivių rekordų.

Klaipėdos uostas, 2003 metais pastačius kruizinį terminalą, užsibrėžė tikslą pritraukti bent pusšimtį laivų. Pernai, atidarius Centrinį Klaipėdos terminalą, piko dienomis taip pat priimantį kruizinius laivus, imta dairytis ne tik į Rygą, nuo kurios atsiliekama nedaug, bet ir Taliną, į kurį 2015 metais laivai įplaukė 244 kartus ir atplukdė pusę milijono kruizinių keleivių.

Lygiuotis šioje rinkoje net Talinui yra į ką: Europoje kruizų lydere 5 metus iš eilės išliekanti Kopenhaga tikisi, kad 2016 metais laivai įplauks 304 kartus ir atplukdys daugiau negu 740 tūkst. svečių, kurių dalis atvyks į šį miestą pradėti kruizą ir čia jį užbaigti. Praėjusiais metais Kopenhagoje įrengtas trečiasis kruizinis terminalas, į kurį patogu atvažiuoti traukiniu iš oro uosto ar automobiliais išsukus iš greitkelio.

Klaipėda – ne sostinė, pajūrio regiono įžymybių sąrašas trumpas: Kuršių nerija, Palangos gintaro muziejus, Ventės ragas, Plungės militarizmo muziejus ir dar keli objektai – pagrindinis ekskursijų rinkinys. Tačiau miesto turizmo specialistai neatsisako svajonės po kelerių metų sulaukti šimto kruizinių laivų.

Konkurentų daugėja

Europos jūrų prekybos panoramoje daugelį metų aukščiausiai iškilę trys bokštai: Roterdamas, Antverpenas ir Hamburgas. Kruizinėje laivybos rinkoje turistinių šviesulių daugiau: vien Šiaurės ir Baltijos jūrų kryptimi populiariausių uostų yra penketas: Kopenhaga, Helsinkis, Stokholmas, Sankt Peterburgas, Talinas.

Už tai, kad patektų į jūrinį maršrutą kaip tarpiniai įplaukimo uostai, nuolat rungiasi Oslas, Ryga, Gdanskas, Gdynė, Klaipėda, Helsingborgas, Rostokas, Varnemiundė bei dešimtis mažesnių Skandinavijos salyno miestų, įskaitant jungtiniam Talino uostui priklausantį Saremos salos kruizinių laivų terminalą. Čia išlipusiems į krantą keleiviams siūloma pasivaikščioti miško tyloje arba vykti į ekskursiją pasižvalgyti po kaimo turizmo vietoves.

Amerikos kruizų bendrovės, tokios kaip „Royal Carribean“, „Princess“, siūlo keliones po Europą neakcentuodamos Baltijos šalių, parduodamą paslaugą apibūdina kaip Skandinavijos – Rusijos kruizą. Todėl mūsų kaimynai rusai viliasi, kad ant šios bangos pavyks iškelti ir naują keleivinį Pionerskio terminalą prie Kaliningrado. Jį tikimasi pastatyti iki futbolo čempionato 2018 metais, kai vienas jo etapų vyks vakarinėje Rusijos srityje. Tad svečiams bus siūloma ne tik atskristi, bet ir atplaukti keleiviniais laivais ar jachtomis.

Šiuo metu vyksta Pionerskio uosto projektavimas, parengiamuosius darbus nurodyta atlikti iki spalio. Prie pat jūros įrengto žvejybos uostelio būklė labai prasta, situacija panaši kaip Šventojoje – laivai į akvatoriją neįplaukia. Skirtumas tik tas, kad ten senas molas išlikęs.

Centrinė Rusijos valdžia kuria planus, kad naujos prieplaukos galėtų priimti ilgesnius kaip 300 metrų kruizinius laivus, kaip Klaipėdoje ir Gdynėje. Tačiau vertindami reikalingus tokiems laineriams gylio parametrus net Kaliningrado uosto specialistai abejoja tiek navigacinėmis uosto galimybėmis, tiek turistiniu vietovės patrauklumu.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"