TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Paskutinė "Lisco Gloria" kelionė

2011 02 21 0:00
Ekspertams nustačius, kad sudegusio kelto "Lisco Gloria" remontas siektų 60 mln. eurų, nuspręsta jį pjaustyti į metalo laužą.
LŽ archyvo nuotrauka

Ekspertams apskaičiavus milžinišką sudegusio Lietuvos bendrovės "DFDS Lisco" kelto remonto kainą, jis parduotas į metalo laužą ir bus pjaustomas Klaipėdoje.

Vietoj sudegusio kelto "Lisco Gloria" šį mėnesį "DFDS Lisco" įsigytas ro-pax tipo laivas "Liverpool Seaways" plaukios su Lietuvos vėliava. Praėjusią savaitę "DFDS Lisco" Lietuvos saugios laivybos administracijai pateikė prašymą laivą įregistruoti ir jo dokumentai įforminti vasario 17 dieną. Pasak įstaigos atstovų, laivas galėjo plaukioti iš Klaipėdos ir nekeisdamas Didžiosios Britanijos vėliavos į lietuvišką. Tačiau bendrovė tokiu būdu kompensavo mūsų šalies laivyno nuostolį dėl sausio 20 dieną išbraukto iš laivų sąrašo kelto "Lisco Gloria".

Planuota, kad "Liverpool Seaways" jau nuo vasario 21 dienos plaukios iš Klaipėdos į Švedijos Karlshamno uostą. Tačiau dėl užsitęsusio techninio parengimo reisui keltas, pasak "DFDS Lisco" atstovo Vaido Klumbio, dar kurį laiką, maždaug iki kovo pradžios, stovės prie krantinės jūrų perkėloje.

1997 metais pastatytas ir Airijos jūroje plaukiojęs DFDS laivas "Liverpool Seaways" visų pirma asocijuojasi su šauniojo ketvertuko "The Beatles" gimtine ir yra tokio tipo, kaip šiuo metu į Švediją plaukiojantis keltas "Lisco Optima". O antra, jis klaipėdiečiams nepadarys tokio įspūdžio, kaip 2003 metais iškilmingai pakrikštytas "Lisco Gloria".

Šis gaisro sunaikintas buvęs modernus, vos 8 metus naudotas keltas, šiomis dienomis vilkikų tempiamas į Klaipėdą, pratęsė spalio 9 dieną nutrauktą lemtingą kelionę iki galutinio paskirties uosto.

Pjaustys lietuviai

Ekspertams nustačius, kad sudegusio kelto remontas siektų 60 mln. eurų, nuspręsta, kad remontuoti neapsimoka. Nutarta jį pjaustyti į metalo laužą, ieškota metalo supirkėjų. Draudimo bendrovė, kaip LŽ rašė anksčiau, už prarastą laivą paskelbė išmokėsianti Lietuvos įmonei apie 195 mln. litų, taip pat dar apie 49 mln. litų turėtų būti sumokėta už apdraustus ekonominius interesus. Pasak V.Klumbio, tikimasi, kad pinigai bendrovę pasieks kovo mėnesį.

Naujienų tarnyba "Maritime Danmark" vasario 9 dieną išplatino žinią, kad "Lisco Gloria" buvo parduota į metalo laužą Baltijos šalių įmonei, kurios pavadinimas neskelbiamas. Laivas iš Fajardo laivų statyklos, kur stovėjo nuvilktas po gaisro, pagal sutartį turėjo būti išgabentas nedelsiant. Metalo laužo krūva virtusį turtą perėmus draudimo bendrovei, numatyta, kad už jo pardavimą gautos lėšos bent iš dalies kompensuos draudimo nuostolius.

Baltijos jūros regionas toks peršviečiamas, o susidomėjimas "Lisco Gloria" toks didelis, kad laivo pirkėjo ir tolesnio jo likimo buvo neįmanoma ilgai nutylėti. Skandinavų informacijos agentūra "Shipgaz" išsiaiškino, kad vasario 16 dieną "Lisco Gloria" buvo išplukdyta iš Odensės uosto. Laivo pirkėjas - estų koncerno "BLRT Grupp" valdomos Vakarų laivų gamyklos Klaipėdoje antrinė įmonė "Vakarų Refonda". Agentūra "Shipgaz", remdamasi koncerno atstovės spaudai Katjos Ljubobratets žodžiais, nurodo, kad Klaipėdą "Lisco Gloria" neva turėtų pasiekti vasario 20 dieną. Numatyta, kad pjaustymo procesas truks 5 mėnesius.

Vakarų laivų gamyklos atstovai LŽ sakė šią žinią komentuosią tol, kol sudegęs laivas bus atitemptas į Klaipėdą. Pagal mūsų uosto priežiūros tarnybai pateiktą išankstinę informaciją, atplaukti prie Klaipėdos plūduro "Lisco Gloria" turėtų vasario 22 dieną 12 valandą. Rašant šią informaciją dar buvo neišsiaiškinta, prie kurios Vakarų laivų gamyklos krantinės tokį ilgą, daugiau negu 196 metrų, laivą bus nutarta prišvartuoti.

Perskirstė įtaką rinkoje

Didžiausia Šiaurės Europos regione Danijos keltų laivybos bendrovė DFDS pastaruoju metu pateikia daugiausia intriguojančių naujienų, siunčiančių rinkai ženklus apie pozicijų stiprinimą ir nuostolių likvidavimą. Pernai liepą DFDS įsigijo laivybos ir logistikos bendrovę "Norforlkline", vykdė veiklos restruktūrizaciją.

"DFDS Lisco" ženklas rinkoje, kaip ir "Norforlkline", buvo pakeistas į "DFDS Seaways". Artimiausiu metu į "DFDS Seaways" numatoma pakeisti ir Klaipėdos bendrovės pavadinimą.

Gruodį DFDS Airijos jūroje už 50 mln. eurų atsisakė verslo švedų kompanijos "Stena" naudai ir savo dėmesį sutelkė į laivybą Baltijos jūroje. Tiesa, Airijos konkurencijos tarnyba dėl pastebėtų pažeidimų iš pradžių sandorį pavadino niekiniu, vėliau nusprendė atlikti papildomą tyrimą. Ataskaita turėtų būti paskelbta ne anksčiau kaip balandžio mėnesį, bet ne vėliau kaip liepą.

Kompanijos DFDS valdybos pirmininkas Nielsas Smedegaardas pranešime spaudai teigia, kad verslas nuo 2008 metų patyrė didelių nuostolių dėl keltų pajėgumo pertekliaus ir laivybos paklausos nuosmukio. Todėl be permainų buvę neįmanoma parengti verslo plano, kuris padidintų paslaugų pardavimą Airijos jūroje ir pagerintų rezultatą. Dėl atsisakytos Airijos rinkos DFDS teigia apgailestaujanti, tačiau, nepaisant darbuotojų pastangų ir rinkos analizės, gyvybingo veiklos scenarijaus esą nepavykę ten sukurti.

Perskirsto laivus

Nauji sandoriai sukėlė laivų rokiruotes linijose. Airijos jūroje iki sausio 31 dienos plaukiojo du DFDS keltai: "Liverpool Seaways" ir "Dublin Seaways". Vasario pradžioje DFDS pranešė apie jų naują paskirtį. "Dublin Seaways", parduotas už 24 mln. eurų kompanijai "Stena North Limited", plaukios ten pat, o Liverpulio vardą garsinantis keltas nukreiptas į Klaipėdą. Trečias, mažesnis už šiuos du krovininis keltas bus paskirtas į kitus tinklo maršrutus arba išnuomotas. Bilietų pardavimo Dubline agentūros nuo vasario uždarytos.

"DFDS Lisco" teigimu, bendrovė pirko keltą "Liverpool Seaways" iš DFDS įmonių grupės. Konkreti sandorio suma neviešinama. Kadangi šis laivas pagal parametrus ir statybos metus panašus į parduotąjį švedų kompanijai, galima būtų daryti prielaidą, kad sandorių vertė panaši, tada "Liverpool Seaways" kaina sudarytų per 80 mln. litų.

Pradėjus dirbti naujajam keltui, "Lisco Optima" iš Švedijos krypties bus perkelta į liniją Klaipėda-Kylis, į sudegusio kelto "Lisco Gloria" vietą. Šiuo metu vietoj jo kursuoja aštuoniems mėnesiams išnuomotas keltas "Baltic Amber". Nuomos sutartyje, pasak įmonės atstovo, numatyta galimybė sutartį nutraukti anksčiau. Tačiau kol "Liverpool Seaways" tvarkomas, į Švediją pakaitomis su "Lisco Optima" nuo šio šeštadienio plaukioja keltas "Kaunas".

Šis anksčiau buvęs latviams išnuomotas keltas porą savaičių, kol Rusija ir Lenkija sprendė leidimų vežti krovinius sausuma klausimus, buvo nukreiptas papildomiems reisams iš Klaipėdos į Zasnico uostą Vokietijoje. Deryboms tarp mūsų šalių kaimynių pasibaigus ir sumažėjus jūrinių paslaugų poreikiui, nuo vasario 12 dienos jis stovėjo be darbo Klaipėdoje. Tolesnė jo panaudojimo perspektyva dar nežinoma. Neatmetama galimybė, kad Kauną garsinančiam keltui bus ieškoma naujo savininko.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"