TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Paslaugų kuponų burbulas susprogo

2013 06 03 6:00
A.Mizero teigimu, dar pernai paslaugų įmonės manė esančios "guminės" ir per grupinio pirkimo portalus pardavinėdavo daugiau kuponų, nei vėliau galėdavo aprėpti. LŽ archyvo nuotrauka

Įsitikinimas, kad grupinio pirkimo portaluose įmonės pelnosi siūlydamos daugiau paslaugų kuponų, nei vėliau gali aptarnauti klientų, yra greičiau mitas nei realybė. Vartotojai, negavę pažadėtų paslaugų tinkamu jiems laiku, gali susigrąžinti pinigus.

Nusipirkęs ar gavęs dovanų paslaugos kuponą ir delsęs rezervuoti laiką paslaugą gauti, vartotojas iš paslaugos teikėjo gali išgirsti atsakymą, kad laisvų vietų nurodytu laiku jau nebelikę, tad jo priimti negalės.

Įmonės "Diginet LT", valdančios grupinio pirkimo portalą Kartu.lt, projektų vadovas Artūras Mizeras pripažino susidūręs su problema, kai per portalą paslaugų kuponais prekiavusios įmonės dėl didelių savo užmojų pasiūlė tiek kuponų, kad vėliau nesugebėjo aptarnauti užplūdusių klientų. Tačiau jis tikino, kad iš klaidų jau pasimokyta.

"Ši problema buvo opesnė pernai, kai grupiniai pirkimai dar buvo visiems ganėtinai naujas reiškinys. Tikrai buvo nemažai įmonių, kurios pervertino savo galimybes, - ypač mažesnės automobilių plovyklos ar mažesni grožio salonai. Bet tiek įmonės, tiek mes iš šių klaidų pasimokėme", - patikino jis.

Manė esantys "guminiai"

Anot pašnekovo, siekdamas išvengti tokio pobūdžio nemalonumų portalas taiko parduodamų kuponų apribojimus - laikomasi nuostatos, kad verčiau kuponų pasiūlyti mažiau, o akciją skelbti pakartotinai.

"Visi norėjo parduoti iš karto kuo daugiau, visi įsivaizdavo, kad yra "guminiai". Jei potencialius vartotojus paskirstai per visą kupono galiojimo laiką, paslaugą, žinoma, gali suteikti visiems. Bet susiklosto kitaip - būna, kuriuo nors momentu susitelkia daug vartotojų ir tuomet kyla problemų", - paaiškino jis.

Jeigu pasiūlymas populiarus, susiformuoja dvi vartotojų bangos, kaip pasakojo A.Mizeras. Vieni suskumba paslauga pasinaudoti tuoj pat ir registruojasi vos gavę kuponą, tuo tarpu kita didelė vartotojų grupė susiformuoja besibaigiant kupono galiojimo laikui. Tokiu atveju, anot pašnekovo, daug įmonių žiūri lanksčiai ir klientus priima net praėjus kelioms dienoms po kupono galiojimo laiko.

Pinigus grąžina

Šiandien vienas iš pagrindinių su partneriais derinamų klausimų, kaip sakė grupinio pirkimo portalus Beta.lt ir Grupinis.lt valdančios įmonės "Beta.lt" generalinis direktorius Vilius Juraitis, yra paslaugų teikėjų galimybė aptarnauti numatytą vartotojų srautą. Pašnekovas paneigė vartotojų įsitikinimą, kad įmonės sąmoningai parduoda daugiau paslaugų kuponų, nei gali suteikti, esą taip pasipelno nepajudindamos nė piršto.

V.Juraitis pabrėžė, kad negavęs pažadėtos paslaugos klientas turėtų kreiptis į grupinio pirkimo portalą ir nurodyti, dėl kokių priežasčių jis buvo neaptarnautas. Tokiu būdu grupinio pirkimo portalas grąžina vartotojui pinigus.

"Viskas priklauso nuo to, kokios sąlygos nurodytos ant kupono. Jeigu parašyta, kad vartotojas galės gauti paslaugą bet kuriuo pasirinktu laiku, o paslaugos teikėjas tuo metu aptarnauti negali, vadinasi, paslaugos teikėjo pažadas nėra įvykdytas ir vartotojas turi teisę susigrąžinti pinigus", - paaiškino V.Juraitis.

Jei tokia pastaba ant kupono nenurodyta, vartotojas turi galimybę pratęsti kupono galiojimo laiką. Anot jo, taip išsprendžiami 99 proc. nesusipratimų. "Įsivaizduokime, kuponas galioja 4 dienas ir vartotojas pageidauja būti aptarnautas vakare, tačiau paslaugos teikėjas to padaryti negali. Tokiais atvejais dažniausiai randamas sprendimas pratęsti kupono galiojimo laiką. Blogiausiu atveju, jei nesutariama, vartotojui grąžinami pinigai", - paaiškino jis.

Pakeitė atsiskaitymo sistemą

Sistemą, užtikrinančią, kad paslaugos teikėjas būtų tikrai suinteresuotas suteikti paslaugą, grupinio pirkimo portalas įdiegė maždaug prieš dvejus metus. Jos efektyvumo priežastis, kaip nurodė V.Juraitis, yra tai, kad vartotojo pinigus įmonė gauna tik suteikusi paslaugą.

"Atlikęs paslaugą, teikėjas tai pažymi sistemoje. Tuomet mes sumokame jam už paslaugą - pervedame vartotojo pinigus. Atvirai šnekant, verslo pradžioje visus surinktus vartotojų pinigus pervesdavome iš karto. Tačiau neslėpsiu, kad su kai kuriais klientais dėl to turėdavome problemų - partnerių suinteresuotumas aptarnauti klientus būdavo truputį mažesnis", - neslėpė V.Juraitis.

Kadangi kuponų vertės nėra mažos, tiek vartotojas, tiek paslaugos teikėjas, kaip pažymėjo pašnekovas, yra suinteresuotas gauti ar suteikti paslaugą. Todėl taikiai neišsprendžiami konfliktai tarp vartotojo ir paslaugos teikėjo - tėra retenybė.

V.Juraičio teigimu, labai retai pasitaiko tokių atvejų, kai paslauga nesuteikiama, tačiau vartotojas dėl pinigų grąžinimo nesikreipia.

Sulaukia skundų

Pernai Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) gavo apie 300, o šiemet - 117 vartotojų skundų dėl grupinio pirkimo portaluose įsigytų prekių ar paslaugų. 2011 metais šis skaičius siekė apie 170.

Dažniausiai vartotojai skundžiasi, kad pardavėjai ar paslaugų teikėjai atsisako pristatyti prekes ar suteikti paslaugas, už kurias iš anksto sumokėta.

VVTAT pabrėžė, kad kilus nesutarimams pirmiausia būtina raštu kreiptis į pardavėją ar paslaugų teikėją, kuris nurodytas nuolaidų kupone, ir išdėstyti savo reikalavimą. Jei pardavėjas, paslaugų teikėjas nepateikia atsakymo per 10 dienų ar atsakymas vartotojo netenkina, patariama raštu kreiptis į VVTAT.

Prie prašymo būtina pridėti turimus įrodymus: mokėjimą patvirtinančio dokumento kopiją, susirašinėjimo su paslaugų teikėju medžiagą ir pan.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"