TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Paslėptos prekės pirkėjas neieško

2013 12 07 6:00
Apie 60 proc. žmonių dažnai lankomoje parduotuvėje vaikšto išmoktu keliu ir į kitas prekes nesidairo. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Tikriausiai kiekvienam yra tekę gerai pažįstamoje parduotuvėje vieną rytą pasijusti svetimam: įprastas maršrutas tarp parduotuvės lentynų nebeatveda prie dažniausiai perkamų prekių, mat prekybininkai kone per naktį pakeitė jų išdėstymą. Nors taip bandoma pažadinti pirkėjų budrumą ir priversti žvalgytis į kitas prekes, abejotina, ar tokia gudrybė veiksminga.

„Jei prekybininkai nori, kad pirkėjas išleistų daugiau, jie pirmiausia turi susirūpinti, kaip vartotoją padaryti laimingą“, - teigė bendrovės TNS mažmeninės prekybos ir pirkėjų elgesio ekspertas Barry Lemmonas. Kompanijos pasaulinė prekybos duomenų bazė ir pirkėjų studijos parodė, kad yra aiškus ryšys tarp pirkėjų pasitenkinimo ir jų išlaidų dydžio.

Specialistas pažymėjo, kad dažnai apie apsipirkimą galvojama klaidingai - kaip apie teigiamas emocijas keliantį užsiėmimą. Tačiau realybė, anot jo, visiškai kitokia. B.Lemmono teigimu, apsipirkdami žmonės susikoncentruoja ties juos dominančiomis prekėmis, taip atmesdami nereikalingas, ir tokia prekių atranka iš tiesų nekelia pasitenkinimo. Pirkėjas, anot jo, pozityvumo patiria tik tuomet, kai pamato aktualų, tinkamą produktą. Taigi prekybininkai turi pasistengti, kad šis reikiamą prekę įsigytų lengviau. Užduotis, atrodytų, nesudėtinga, tačiau prekybininkai dažnai pasuka priešingu keliu.

Įsiterpia į prekių paiešką

Skaičiuojama, kad moderniame prekybos centre gali būti 80 tūkst. prekių, o pirkėjas dažnai perka tik keletą jų. Be to, tyrimai rodo, kad 69 proc. prekybos centrų pirkėjų išsirenka to paties prekės ženklo produktą kaip ir praėjusį kartą, nes apsipirkimas labai susijęs su įpročiais - daug sprendimų priimama dar prieš pasiekiant prekių lentyną. Todėl ieškodami specifinio, iš anksto suplanuoto produkto pirkėjai kitų prekių nė nepastebi.

Vis dėlto parduotuvių vadybininkai ir rinkodaros specialistai, kaip teigė B.Lemmonas, dažnai stengiasi į šį procesą įsiterpti ir priversti pirkėją pagalvoti apie kitas prekes. Pavyzdžiui, keisdami įprastą lentynų ar prekių išdėstymą. Nors bet koks pirkėjo nukreipimas nuo išsikeltos užduoties, tikėtina, sugaišins jį ir sukels susierzinimą. Apskaičiuota, kad vidutiniškai 30 proc. pirkėjų, kurie priversti naršyti lentynas, pasitraukia tuščiomis rankomis ir 20 proc. prekių, kurias pirkėjas planavo nusipirkti, nepatenka į prekių krepšelį.

Kelionė po visą parduotuvę

Įmonės „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ verslo plėtros vadovas Justas Gavėnas nurodė, kad keisdamas prekių išdėstymą prekybininkas gali siekti suvienodinti pirkėjų aktyvumą skirtingose parduotuvės vietose. Mat parduotuvėje yra aktyvios ir pasyvios prekybos vietos. „Gero prekybininko tikslas yra kiek įmanoma efektyviau išnaudoti prekybos plotą. Kadangi tam tikros prekybos ploto dalys yra mažiau lankomos, atsiranda dvi galimybės: arba atsisakyti šių vietų, arba prekybos plotą perplanuoti taip, kad aktyvumas jame būtų kuo tolygesnis. Kitaip tariant, sukurti tokią aplinką, kad pirkėjas pasidairytų visoje parduotuvėje ir pamatytų visas prekes arba bent jau turėtų tam teorinę prielaidą“, - paaiškino jis.

Be to, kaip pabrėžė pašnekovas, imtis pertvarkos prekybininką gali paskatinti ir tikslas išparduoti sezonines prekes. Sezonui baigiantis tokias prekes įprasta išdėstyti matomiausiose prekybos vietose.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"