TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pavasarį drabužiai vilioja kainomis

2010 04 06 0:00
Gyventojai taip priprato prie akcijų, kad užėję į drabužių parduotuvę ir pamatę, kad joje netaikomos nuolaidos, nustemba ir apsisukę išeina ten, kur jas taiko.
LŽ archyvo nuotrauka

Kur žmonės atsinaujina apdarus pasitikdami pavasarį? Nors ir smarkiai sumažintos drabužių kainos bei rengiami išpardavimai, šių prekių parduodama apie 20 proc. mažiau, turguose pirkėjų taip pat sumažėjo, o rinka vis dar traukiasi.

Sunkmečiu gyventojai drabužius rečiau perka ne tik madingose, specialiose parduotuvėse, bet ir turguose ar prekybos centruose. Per pastaruosius metus drabužių kainos gerokai sumažėjo, antai džinsus ar marškinėlius išparduotuvėse galima nusipirkti vos už 10 litų.

Daugelis LŽ skaitytojų pasakojo, kad užėję į drabužių parduotuvę ir pamatę, kad čia nėra taikomos jokios nuolaidos, nustemba ir apsisukę išeina, nė neketindami mokėti visą kainą. Neva jie per pastaruosius metus taip priprato prie nuolat taikomų išpardavimų ir akcijų.

Aprangos pardavimu nesidžiaugia ir didieji šalies prekybos centrai, kuriuose šalia maisto prekių parduodami ir drabužiai. Pastebima, kad pirkėjai daugiausia dėmesio kreipia į prekės kainą.

Akcijos tampa nevaldomos

Drabužių parduotuvių tinklo AB "Lėvuo" finansų direktorius Alvydas Morkvėnas LŽ aiškino, kad nevaldomą reiškinį - "akcijų lenktynes" išprovokavo didelė pardavėjų konkurencija. Jo teigimu, kartais sveiku protu nesuvokiamos nuolaidos išbalansuoja pirkėjų mąstymą, nevalingai verčia juos dėmesį sutelkti į kainą. Esą tokią padėtį pajuto visi pardavėjai, o prekei taikoma nuolaida tapo būtinu pardavimo atributu.

"Padėti suvaldyti šią situaciją galėtų mūsų valdžia, atsižvelgdama į kitose šalyse galiojančią tvarką, kai yra nustatyti išpardavimų laikotarpiai. Tada pirkėjas nebebūtų viliojamas aukoti kokybę kainos sąskaita, o tarp pardavėjų įsivyrautų sveika konkurencija", - samprotavo jis.

Anot A.Morkvėno, padidinus PVM tarifą 3 proc. daugelis įmonių, taip pat ir "Lėvuo", sumoka šio mokesčio prieaugį iš savo pelno dalies, nes branginti prekių nesiryžta.

A.Morkvėno teigimu, drabužių per krizę parduodama apie 20 proc. mažiau. Pasak jo, nors ir atidaryta naujų prekybos centrų bei specializuotų parduotuvių, drabužių rinka vis dar traukiasi.

"Natūralu, kad mažėjant pajamoms pirkėjai ieško pigesnių drabužių. Sunkmečiu geriausiai laikosi tie prekių ženklai, kurie dar iki krizės buvo gana gerai pristatyti, pamėgti pirkėjų ir jau turėjo savo klientų. Žinomų prekių ženklų apyvartos krito daug mažiau negu bendras mažėjimo vidurkis. Ši tendencija galioja visuose krašto miestuose", - dėstė jis.

Siuvykloms daugiau užsakymų

Gariūnų prekyvietę administruojančios UAB "Posūkis" generalinis direktorius Arūnas Dirvinskas LŽ teigė matantis, kad bendra žmonių perkamoji galia yra sumažėjusi apie 30 procentų. Esą šis mažėjimas yra pastebimas tiek vertinant vietinės rinkos klientus, tiek pirkėjus, atvykstančius iš užsienio.

Pašnekovo teigimu, jau 20 metų į Gariūnus apsipirkti atvažiuoja žmonių iš Latvijos, Estijos, Kaliningrado ir Baltarusijos. "Ypač sumažėjo pirkėjų iš Latvijos, taip pat iš Estijos, tačiau daugmaž stabiliai atvyksta pirkėjai iš Kaliningrado srities. Pastebime, kad daugėja atvykėlių iš Baltarusijos", - dėstė jis.

Tiesa, bendrovės generalinis direktorius pažymėjo, kad pastarosiomis savaitėmis dalis latvių ir kaliningradiečių, kurie anksčiau važiuodavo prekių į Lenkiją, dabar pasuko į Gariūnus. Tam, jo nuomone, įtakos turėjo ir atstumas, ir sezoniškumas, mat Lenkijoje dabar jau prekiaujama tik vasarinėmis, o Gariūnuose galima įsigyti įvairių sezoninių prekių.

Anot A.Dirvinsko, prekyba drabužiais smarkiai sumažėjo, o labiausiai - prabangos prekėmis, pavyzdžiui, drabužiais iš kailių, odos ir pan. Džinsų, megztinių, marškinėlių ir panašaus asortimento gaminių pardavimas sumažėjo ne taip smarkiai.

Anot jo, turgavietėje veikia kelios siuvyklos, kurios džiaugiasi didesniais darbo užsakymais. "Siuvyklose gerokai padaugėjo darbo, mat žmonės atneša taisyti senus drabužius, užlopyti skyles", - pasakojo "Posūkio" vadovas. Pasak A.Dirvinsko, kol kas dar anksti sakyti, jog blogiausias laikotarpis Gariūnams praėjo, esą tai turėtų paaiškėti po kelių mėnesių.

Parduotuvės su turgumis nekonkuruoja

Bendrovės "Maxima LT" atstovė ryšiams su visuomene Renata Saulytė LŽ tikino, kad šio tinklo parduotuvėse drabužių per pastaruosius metus parduota apie 10 proc. daugiau, nors bendras vartojimas ir yra sumažėjęs. Daugiausia gyventojai "Maximos" parduotuvėse nuperka vaikiškų drabužių. R.Saulytės nuomone, sunkmečiu žmonės nesiryžta mokėti kelių šimtų litų už vaikams skirtą aprangą, nes ji greitai susidėvi ir išaugama. Pašnekovė pažymėjo, kad pirkėjai paprastai ieško viršutinių drabužių - kelnių, megztinių, striukių, kurie kainuoja apie 30-50 litų.

Ji patikino, kad šio tinklo parduotuvės nejaučia konkurencinio turgaus spaudimo. "Matome priešingą tendenciją. Pastebime, kad per metinius drabužių išpardavimus pas mus įsigyti drabužiai atsiduria ant turgaviečių prekystalių. Teko ne kartą matyti, kad žmonės drabužius pas mus perka masiškai, o vėliau juos parduoda sostinės Kalvarijų ar kituose turguose, tiesa, brangiau", - pasakojo bendrovės "Maxima LT" atstovė ryšiams su visuomene.

Pasak R.Saulytės, prekybos centrai šiuo atveju turi pranašumą. Pirkėjas parduotuvėje gali rasti viską po vienu stogu, be to, čia šilta, yra vieta automobiliui pastatyti, tad šie patogumai daugeliui žmonių yra patrauklesni.

UAB "Rimi Lietuva" atstovė ryšiams su visuomene Jovita Bagdonaitė LŽ teigė, kad sunkmečiu ne pačių būtiniausių prekių, tarp jų ir aprangos gaminių, yra perkama mažiau nei anksčiau. "Mūsų tinkle šios prekių grupės pardavimas taip pat mažėjo. Išlaikyti gana aktyvią prekybą padeda platus drabužių asortimentas, be to, teko apkarpyti ir jų kainas", - aiškino ji. Pasak J.Bagdonaitės, 2008 metais pirkėjai net kojines rinkosi pažymėtas garsesnių prekių ženklais, o šiuo metu populiariausios yra vidutinio lygio prekės.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"