TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pelenai nuostoliais nevirto

2010 04 23 0:00
Mūsų šalyje orlaiviais gabenami įvairūs nedideli kroviniai, bet ne greitai gendančios prekės, tad verslas dėl pristabdytų skrydžių rimtų finansinių nuostolių nepatyrė.
LŽ archyvo nuotrauka

Lietuvos krovinių orlaiviais vežėjai kol kas dėl Islandijoje išsiveržusio ugnikalnio patyrė daugiau nepatogumų nei finansinių nuostolių - mūsų šalyje neįprasta greitai gendančias prekes gabenti orlaiviais.

Dėl Islandijoje išsiveržusio ugnikalnio, kurio pelenai pasklido po Europos šalių oro erdves, tuštėja daugelio pasaulio verslininkų, eksportuojančių ar importuojančių greitai gendančias prekes orlaiviais, kišenės. Kaip skaičiuoja pasaulio spauda, šviežių daržovių, vaisių ar gėlių pardavėjams kiekviena diena atneša dešimtis milijonų litų nuostolių.

Tuo metu mūsų šalies vaisių ir daržovių importuotojai bei eksportuotojai tvirtina, kad išsiveržęs ugnikalnis krovinių gabenti netrukdė. Mat Lietuvos verslininkai nesinaudoja, jų teigimu, brangiai kainuojančiomis orlaivių paslaugomis ir greitai gendančius produktus gabena jūrų arba kelių transportu.

Daržovių orlaiviais negabena

UAB "Litcargus", užsiimančios keleivių ir krovinių vežimu, generalinis direktorius Vidmantas Vaškys LŽ patikino, kad 5 dienas, kai buvo sutrikdyta oro erdvė, kroviniai liko sandėliuose. Esą finansinius nuostolius kol kas sudėtinga apskaičiuoti, tiesa, jis pripažino, kad daugiausia nepatogumų dėl negautų krovinių patyrė klientai. Mat orlaiviais gabenami įvairūs nedideli kroviniai, vadinamieji greito pristatymo.

"Nepatogumų dėl laiku nepristatytų krovinių patyrė žmonės, kurie laiku negavo įrangos ar kitų jiems skubiai reikalingų daiktų. Tačiau kiek finansinių nuostolių dėl ugnikalnio išsiveržimo patirs mūsų įmonės krovinių centras, darbar sudėtinga apskaičiuoti", - sakė jis.

Anot V.Vaškio, orlaiviais gabenami kroviniai nėra greitai gendantys, tad didelių finansinių nuostolių nepatyrė nei klientai, nei bendrovė. Pasak jo, įmonės krovinių centras per dieną vidutiniškai orlaiviais gabena apie 5 tonų krovinių.

"Lietuvoje vaisiai, daržovės ar gėlės beveik negabenami orlaiviais. Kartą buvo mėginta importuoti gėles iš Kolumbijos, tačiau daugiau tokių mėginimų nebūta", - dėstė V.Vaškys.

Trūksta vežėjų

Daržovių ir vaisių importo terminalo "Samsonas" vadovas Vytautas Komskis LŽ taip pat teigė, kad dėl sustabdytų skrydžių kelių transportu gabenamų krovinių kiekis nepadidėjo. Pasak jo, šiuo metu apskritai stipriai smukusi krovinių vežimo apyvarta iš trečiųjų šalių. "Rinka vis dar neatsigauna, tiesa, prieš Velykas buvo šioks toks sujudimas, gavome daugiau užsakymų, tačiau dabar rinka vėl merdi", - pasakojo jis.

Anot V.Komskio, apie 40 proc. smuko mėsos produkcijos, taip pat vaisių bei daržovių gabenimas ir Lietuvos rinkai, ir į kitas šalis.

Jam antrino prekybos įmonių asociacijos "Vaisiai ir daržovės" prezidentė Laimutė Grybauskaitė, ji LŽ patikino, kad gabenamų daržovių ir vaisių kiekis yra gerokai aptirpęs, o atsigaunančios rinkos požymių verslininkai kol kas neįžvelgia. Be to, pasak jos, per krizę gerokai sumažėjo vežėjų, tad kartais norint vežti krovinius tenka jų gerokai paieškoti ir verslui tai brangiai kainuoja.

"Ugnikalnio išsiveržimas mūsų rinkos nepalietė, tačiau šiuo metu susiduriame su produkcijos transportavimo keliais problema. Per krizę daugelis vežėjų prarado krovinius, dėl to sumažėjo jų pajamos. Nebesugebėję atsiskaityti su bankais, jie prarado išperkamąja nuoma įsigytus krovininius vilkikus, - pasakojo ji. - Tad dabar apskritai juntamas didžiulis krovininio transporto stygius Lietuvoje, kyla jo paslaugų kainos. Dėl to šiek tiek brango daržovės ir vaisiai. Be to, šiek tiek pasikeitė ir maršrutai."

L.Grybauskaitė pažymėjo, kad įmanoma rasti, kuo parsigabenti prekes į Lietuvą, tačiau vežėjai kelia paslaugų kainas. "Lietuvos verslininkai vaisių ir daržovių negabena orlaiviais, nes tai yra labai brangu. Net ir gėles atsiveža vilkikuose įrengtuose šaldytuvuose. Tiesiog neapsimoka, nė viena asociacijai priklausančių įmonių apie tokią galimybę kol kas nė nemąsto", - patikino L.Grybauskaitė.

Pašnekovės teigimu, šiuo metu asociacijos įmonės ekonomikos pakilimo nejaučia, esą padėtis yra labai sudėtinga dėl stipriai kritusio vartojimo. "Sunku pasakyti, kaip viskas klostysis toliau, turbūt laukia sunkus ruduo, nes sunkmečio ištikti žmonės turi mažiau pajamų ir vėl prisimins, kad gyvena žemės ūkio šalyje. Manau, turintieji kokį žemės lopinėlį bandys patys augintis daržoves, todėl nebepirks jų parduotuvėse", - nerimavo ji.

Faktai

Valstybės įmonės Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro duomenimis, šių metų kovo antroje pusėje Lietuvoje lauko daržovių paklausa sumažėjo, nes padidėjo kaupuose laikytų daržovių pasiūla Lenkijoje.

Perpardavinėtojai ir didmeninės prekybos įmonės šias daržoves atsiveža mažesne nei Lietuvos augintojų kaina. Prastesnės kokybės, prastai sandėliuojamos morkos bei kopūstai atpigo ir Lietuvoje.

Statistikos departamento duomenimis, 2010 metų sausio-vasario mėnesiais daržovių ir kai kurių šakniavaisių bei gumbavaisių importas sudarė 62,8 mln. litų, eksportas - 77 mln. litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"