TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pelnytis iš draugų skolų nebegalės

2013 05 14 7:22
V.Šapoka: "Greitųjų kreditų bendrovės reklamoje neturėtų siūlyti vartotojams papildomos naudos, nesusijusios su kredito sutartimi." LŽ nuotrauka

Lietuvos banko sprendimu nuo liepos bus ribojama greitųjų kreditų įmonių finansinių paslaugų reklama, siūlanti papildomą naudą už kitų vartotojų įtraukimą. Kol kas galima užsidirbti pakviečiant draugus skolintis, ir tokią savo rinkodaros poziciją verslas gina.

LŽ skaitytoja Ugnė M. (vardas ir pavardė redakcijai žinoma) pasakojo neseniai iš pažįstamo sulaukusi pasiūlymo greitai ir be didelių pastangų užsidirbti šiek tiek pinigų. Vienintelė sąlyga - paimti greitąjį kreditą.

"Pažįstamas pasiūlė pasidalyti premiją, kurią gautų iš greitųjų kreditų įmonės už tai, kad jo rekomenduotas draugas, t. y. aš, paėmė paskolą ir tapo aktyviu vartotoju. Kitaip tariant, buvau raginama pasiskolinti pinigų ir juos iš karto, nesumokėjusi jokių palūkanų, grąžinti. Esą taip nepatirčiau jokių nuostolių, priešingai - lengvai gaučiau vieną kitą litą kartu su juo", - pasakojo Ugnė M. Ir pridūrė, kad tokį "verslo planą" draugas sakė jau sėkmingai išbandęs su keliais kitais žmonėmis.

Anot pašnekovės, į jos kritiką, kad visos skolos fiksuojamos kredito istorijoje, pažįstamas numojo ranka: "Nėra jokių "kabliukų" - viskas veikia labai greitai. Bankai matys, jog grąžinai kreditą per penkias minutes, ir jiems nekils jokio įtarimo, kad esi finansiškai nepajėgi."

Ribos reklamą

Šiuo metu tokią akciją taiko įmonė "4finance", siūlanti papildyti banko sąskaitą 30 litų premija už kiekvieną kreditą gavusį draugą. "Kuo daugiau draugų užsiregistruos ir pasiims kreditą, tuo daugiau Tu užsidirbsi!" - skelbiama bendrovės svetainėje. Teigiama, jog žmogui, kuriam pakvietus užsiregistruos ir kreditą šioje įmonėje gaus 5 jo draugai, į banko sąskaitą bus pervesta 150 litų premija.

Kaip teigia Vilius Šapoka, Lietuvos banko (LB) Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius, LB laikosi pozicijos, kad vartojimo kredito reklamoje vartotojams neturėtų būti siūloma nauda, nesusijusi su vartojimo kredito sutartimi. Pavyzdžiui, tam tikros dovanos, prizai ir panašūs dalykai.

"Siūlant papildomą naudą, nesusijusią su kredito sutartimi, paprastai siekiama padidinti vartojimo kredito patrauklumą, tačiau tokiu būdu gali būti paveikiamas vartotojo ekonominis elgesys - jis gali sudaryti kredito sutartį būtent dėl tam tikros papildomos naudos ir neįvertinti kredito sutarties sąlygų bei pasekmių", - dėstė V.Šapoka. Anot jo, LB taip pat neigiamai vertina praktiką, kai reklamoje siūloma papildoma nauda už kitų vartotojų įtraukimą.

Nuo liepos pradžios įsigaliosiančiose Lietuvos banko patvirtintose Finansinių paslaugų reklamos gairėse tokia reklama, kai siūloma su vartojimo kredito sutartimi nesusijusi nauda, nurodoma kaip netinkama. Šios gairės numato ir daugiau kriterijų, į kuriuos turėtų būti atsižvelgiama vertinant, ar vartojimo kredito sutarčių reklamoje skatinamas neatsakingas skolinimasis. Pavyzdžiui, reklamoje neturėtų būti teiginių, kuriais žadama suteikti kreditą visiems, neįvertinus vartotojo finansinės padėties. Todėl tikėtina, kad greitųjų kreditų įmonės nuo vasaros vidurio reklamuosis santūriau.

Netinkamo elgesio neįžvelgia

Tuo metu bendrovė "4finance" kritikuoja LB sprendimą drausti tokio pobūdžio reklamą ir oponuoja, kad tai yra normali, pasaulyje pripažįstama rinkodaros priemonė. "4finance" generalinio direktoriaus Gedimino Veličkos žodžiais, įmonė turi fiksuotą sumą pinigų reklamai ir kas mėnesį sprendžia, kaip juos efektyviau panaudoti: ar visus išleisti reklamai televizijoje, internete arba radijuje, ar, pavyzdžiui, sumokėti fiziniams asmenims po 30 litų.

"Rezultatas toks pat - reklamuojamas įmonės vardas. O ar tai sako viena televizija tūkstančiams žmonių už didelę sumą pinigų, ar vienas asmuo - kitam asmeniui už mažą sumą pinigų, nėra jokio skirtumo. Tiesiog tokiu būdu žmones dar turi papildomą galimybę legaliai užsidirbti pinigų, o mes gauname papildomą reklamos kanalą", - paaiškino G.Velička.

Jo žiniomis, toks metodas labai populiarus užsienio šalyse. Ten beveik visos internetinės parduotuvės ar verslo įmonės už rekomendacijas moka klientams pinigus ir taip sudaro vadinamąjį savo ambasadorių tinklą.

Rinką riboja

Komentuodamas nuo liepos įsigaliosiančią nuostatą, kuri draus reklamoje siūlyti papildomą naudą už kitų vartotojų įtraukimą, G.Velička sakė, kad Lietuvos bankas yra labai aiškiai išdėstęs savo poziciją. "Jam liepta maksimaliai apriboti greitųjų kreditų verslą. Ir tai daroma visais įmanomais būdais, o ši priemonė - viena iš jų", - pabrėžė įmonės vadovas.

G.Velička priminė, kad liepą įsigalios ir 40 proc. taisyklė. Tai reiškia, kad minimalią algą uždirbantis asmuo negalės pasiskolinti net 500 litų trumpalaikio kredito. "Dešimtims tūkstančių žmonių, gaunančių mažas pajamas, reikės ieškoti pinigų kur nors kitur, ne pas mus, greičiausiai šešėlyje, nes paklausa, tiesiog priėmus naują taisyklę, neišnyksta. Pateikėme LB statistiką, kad 96,7 proc. tokių žmonių tinkamai vykdo savo įsipareigojimus. Gavome atsakymą, jog tai neva nesvarbu, nes privaloma riboti šį verslą, ir viskas. Taip Lietuvoje viskas ir vyksta", - tikino jis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"