TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Per jubiliejų - žvilgsnis į ateitį

2013 03 02 6:03
Memorandumą pasirašė AB "Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius S.Dailydka ir Rumunijos geležinkelių įmonės "CFR Marfa" S.A. atstovas Aleksas Boiciucas. /Algio Palionio nuotrauka 

Ketvirtadienį Vilniuje įvyko akcinės bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" surengta konferencija "10-ties metų krovinių vežimo konteineriniu traukiniu "Vikingas" veiklos patirtis ir nauji iššūkiai", kurioje buvo įvertintos tolesnės galimybės didinti krovinių srautus tarp Baltijos ir Juodosios jūros pakrantės šalių.

Konferencijoje, kuri kartu buvo ir "Vikingo" jubiliejaus paminėjimas, dalyvavo ministerijų bei valstybinių institucijų atstovai, taip pat Baltarusijos, Ukrainos, Turkijos, Bulgarijos, Rumunijos, Gruzijos, Azerbaidžano, Suomijos, Švedijos geležinkelių transporto sektorių pasiuntiniai, užsienio ir Lietuvos verslo partneriai, Lietuvos ekspedijavimo ir logistikos įmonių bei krovos kompanijų atstovai.

Atidarant konferenciją sidabriniais atminimo medaliais buvo apdovanoti žmonės, stovėję prie konteinerinio traukinio projekto ištakų. Tarp jų - Vilniaus Gedimino technikos universiteto Intermodalinio transporto ir kompetencijos centro vadovas, Rytų-Vakarų transporto koridoriaus asociacijos (East West Transport Corridor Association - EWTCA) prezidentas dr. Algirdas Šakalys, Baltarusijos transporto ir komunikacijos viceministras Evgenijus Rogačiovas, kiti renginio svečiai ir dalyviai.

"Vikingo" projektas įdomus Europai ir žinomas Europos Komisijai (EK) kaip pavyzdinis bendradarbiavimo projektas Europos Sąjungos (ES) Rytų partnerystės transporto srityje. Šiandien "Vikingu" jau domimasi ir Jungtinėse Amerikos Valstijose. "Vikingo" stiprybė šioje globalios prekybos ir krovinių gabenimo rinkoje - krovinių saugumas, gabenimo greitis ir rekordinis, vos per pusvalandį, ES sienos kirtimas. Šiuo aspektu projektas yra unikalus, neturintis analogų ES", - sveikindamas konferencijos dalyvius sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Aplink Žemę - 545 kartus

Stebina konteinerinio traukinio pasiekti rezultatai. "Vikingas" pradėtas kaip bendras Lietuvos, Baltarusijos ir Ukrainos geležinkelių projektas, sujungiantis Baltijos ir Juodąją jūras. Visas maršrutas (1734 km) įveikiamas mažiau nei per tris paras, o tiksliau - per 52 valandas. "Vikingu" vežami universalūs ir specializuoti konteineriai, o ateityje numatoma gabenti ir vilkikus su puspriekabėmis - kontreilerius. Tai prisidės prie vilkikų eilių Baltarusijos pasienyje mažinimo.

Traukinys vikingų keliu nuo Juodosios iki Baltijos jūros ir atgal, maršrutu Iljičiovskas-Kijevas-Minskas-Vilnius-Klaipėda, pradėjo kursuoti 2003 metų vasarį. Skaičiuojama, kad per dešimtį metų šis traukinys nuvažiavo apie 2,3 mln. kilometrų. Tokio atstumo užtektų aplink Žemės rutulį apvažiuoti 545 kartus.

Per dešimtmetį "Vikingas" pervežė daugiau nei 300 tūkst. TEU (sąlyginių konteinerių), arba daugiau nei 4,8 mln. tonų krovinių. Kaip teigiama brošiūroje "Viking train", šiandien šis traukinys reguliariai kursuoja 7 kartus per savaitę, o jo vidutinis greitis yra 770 km per parą. Konferencijoje buvo pažymėta, kad, pavyzdžiui, dabar krovinius ta pačia kryptimi - iš Skandinavijos į Balkanų šalis per Austriją - vežantį traukinį "Vikingas" lenkia ir greičiu, ir siūlydamas daug mažesnes kainas.

Projektas "Vikingas" 2008 metais EK koordinuojančio PROMIT projekto tyrimo pripažintas gerosios praktikos pavyzdžiu. 2009 metais Europos intermodalinio transporto asociacija (EIA) projektui skyrė apdovanojimą "Geriausios praktikos intermodalinis projektas".

Rumunų korta

Prie "Vikingo" projekto prisideda vis daugiau valstybių. Jau anksčiau į projektą buvo įsitraukusi Bulgarija. Dabar prie jo prisidėjo ir Rumunija - per konferenciją buvo pasirašytas bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" ir rumunų nacionalinės geležinkelių krovinių bendrovės "CFR Marfa" S.A. memorandumas.

Kaip dienraščiui LŽ teigė "Lietuvos geležinkelių" generalinis direktorius Stasys Dailydka, kad prie projekto "Vikingas" nutarė prisidėti ir Rumunija, yra "labai geras ženklas". "Tai suteikia papildomas galimybes gabenti krovinius į Graikiją, Turkiją ir kitas Pietų valstybes atsisakant keltus per Juodąją jūrą eksploatuojančių kompanijų paslaugų. Dirbdami kartu su rumunais tampame dar lankstesni, tarkim, galėdami klientams pasiūlyti dar pigesnius krovinių vežimo tarifus. "Vikingo" naudai liudija ir tai, kad pastaraisiais metais užsakovai kainoms tapo ypač jautrūs", - teigė pašnekovas.

Žvelgdamas į ateitį S.Dailydka sakė, jog šiuo metu deramasi, kad prie "Vikingo" projekto prisidėtų Gruzijos, Turkijos, Azerbaidžano, Skandinavijos šalių geležinkelių administracijos. "Kalbėjome su Švedijos atstovais, kuriems yra aktualu gabenimas geležinkeliu, galbūt kalba pasieks derybų stadiją. Suomiai irgi domisi galimybe "Vikingu" vežti popierių į Turkiją. Žinoma, tie pokalbiai nėra lengvi, procesas nėra greitas, galbūt galėtų judėti ir greičiau, tačiau ir taip viskas krypsta į gera. "Vikingo" projektas stiprėja, jis plečiasi, ir visiems jis labai įdomus", - sakė "Lietuvos geležinkelių" vadovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"