TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Per karščius išgaravo mintys apie dviračius

2010 08 23 0:00
Šiuo metu madingiausi yra hibridiniai, važiuoti mieste pritaikyti dviračiai, o anksčiau buvo kalnų dviračių mada.
LŽ archyvo nuotrauka

Dviračių pardavėjams vasara ir pardavimo sezonas yra sinonimai. Tačiau šių metų šiltasis laikotarpis pirkėjams buvo per karštas - juos prakaitas pylė vien pagalvojus, kad tektų minti pedalus, tad pirkėjų tekdavo laukti.

Sunku pasakyti, kiek Lietuvoje per metus parduodama dviračių, nors miestuose akivaizdžiai vis daugiau nardo naujus prestižinius "balnus" apžergusių dviratininkų. Provincijoje dažniau minami padėvėto "senelio" arba itin pigaus "kiniečio" pedalai. Statistiką sudrumsčia nelegaliai parduodami, neregistruoti dviračiai, kurie, kaip manoma, užima nemažą dalį rinkos. O specializuotų parduotuvių atstovai neslepia nemeilės turgaus ir nelegaliems prekeiviams. "Kokia apskaita! Turgaus prekiautojai turi vieną sąskaitą faktūrą penkiems dviračiams ir trejus metus turguje su ja prekiauja", - piktinasi nelegaliais konkurentais Egidijus Ivanauskas, UAB "Geras dviratis" direktorius.

Dar klastingesni konkurentai neva yra naudotų dviračių pardavėjai. UAB "2ratai" direktorius Ramūnas Šiugžda teigia, kad labiausiai jo parduotuvės pardavimo smukimą lemia kylantis naudotų dviračių populiarumas. O šią prekybą įtartina laiko visi prekybininkai. "Užeik į kokius internetinių skelbimų tinklalapius ir pasižiūrėk: naują dviratį parduoda 1300 litų pigiau nei mes. Aišku, kad vogtas", - nepasitenkinimo neslepia Andrius Jurkus, UAB "Topdviratis" vadybininkas.

Šešėlinės rinkos šešėlyje

Nors bendros Lietuvos dviračių pardavimo statistikos nėra, prekybininkai atskleidžia savo individualius laimėjimus. Per sezoną viena krautuvė esą gali parduoti nuo 250 iki 800 dviračių. Aišku, tai priklauso nuo to, kokio brangumo dviračiais prekiaujama, ir net nuo parduotuvės darbo valandų.

R.Šiugžda mini ir kitą konkurentą šalia šešėlinės rinkos - padidėjusią prekybą internetu. "Dar ne taip blogai, kaip Latvijoje ar Estijoje, kur parduotuvės dėl to pusę pirkėjų praranda", - ir pasiguodžia, ir apibendrina Lietuvos situaciją E.Ivanauskas.

Dauguma kalbintų prekybininkų sako, kad sunkmečiu dviračių pirkimas sumažėjo gal 10 procentų. Tai, matyt, labiausiai lemia nelegalių pardavėjų gausėjimas ir jų sudaroma konkurencija, nes apskritai gatvėse dviračių tikrai akivaizdžiai padaugėjo.

Palyginti su praėjusiais metais, šių transporto priemonių pardavimo rezultatai geresni: bendrovės "2ratai" atstovai šiemet per vasarą teigia pardavę beveik 780 dviračių, o pernai rezultatas buvo tik 520.

Tiesa, karščiai paradoksaliai sumažino dviračių pirkimą. A.Jurkus sako, kad įprastu oru parduodavęs po kelis dviračius per dieną, o per karščius kartais vos po vieną pirkėją užsukdavo įsigyti transporto priemonės.

Prekes "pritaiko" prie kainos

Lietuviams dabar dažnai tenka pamąstyti, ar gali sau leisti pirkti maisto, o čia - dviratis. Tad kyla klausimas: kiek vis dėlto pirkėjai sutinka išleisti minamoms pramogoms?

Apie tūkstantį litų - sutaria prekybininkai. Toks tvirtas pirkėjų apsisprendimas net turi įtakos jų prekių asortimentui. "Seniau prekiaudavome dviračiais, kainuojančiais iki 800 litų, dabar - nuo 1000 litų", - teigė Giedrius Bernatavičius, dviračių parduotuvių tinklo "Dviratis tau" pardavėjas konsultantas.

Dviračių kainos kinta, tačiau A.Jurkus teigia, kad seni gamintojai ir tiekėjai greitai prisitaiko prie pirkėjų norų ir gudrauja: jie gali palikti tokią pačią dviračio kainą, bet "suprastinti" produktą ar neįdiegti naujovių ir taip įbrukti prastesnį daiktą už pirkėjui įprastą kainą - tokius dalykus klientui esą sunkiau pastebėti.

Kainų svyravimai, kaip sutaria prekybininkai, labai priklauso nuo gamintojų. Kaip ateityje keisis dviračių kainos? Dažnas pardavėjas mano, kad jie pabrangs 3-5 proc., tačiau esą gali pabrangti ir 10 proc., o kai kas mano, kad dviračiai gali ir pigti. Tai, kaip sako E.Ivanauskas, priklauso nuo JAV dolerio kurso. Seniau dviračiai esą buvę dar pigesni, bet Lietuvai įstojus į Europos Sąjungą buvo nustatytas 70 proc. muitas dviračiams, įvežamiems iš už Atlanto, ir visa rinka pakilo. Taip pigus dviratis tapo brangesnis už brangų ir kokybišką.

Robertas Staniulis prekiauja dviračiais Gariūnų turguje. Jo klientai išleidžia vidutiniškai apie 600-800 litų, nors asortimente yra ir daug brangesnių prekių. Sunkmetis jaučiamas, mat dabar jis dviračių parduoda apie 30 proc. mažiau nei prieš kokius 2-3 metus. Kaip ir didesnių parduotuvių atstovai, R.Staniulis pastebėjo, jog populiarėja hibridiniai dviračiai. Taip pat jis įsitikinęs, kad verslui kenkia naudotų vogtų dviračių pardavimas, nors mano, kad Gariūnuose tokiu šešėliniu verslu užsiimančiųjų nėra.

"Ratų" mados

Dviračių pardavėjai sako, kad klientai pastaruoju metu tampa vis protingesni, atkreipia dėmesį į prekės kokybę. "Žmonės ateina pirkti dviračių jau žinodami, kokios firmos, kokio rėmo, ratų diametro nori", - pasakoja R.Šiugžda. Toks išrankusis prieš pirkdamas dviratį dar apvažiuoja keletą parduotuvių, palygina prekes ir kainas.

Šiuo metu madingiausi yra hibridiniai, važiuoti mieste pritaikyti dviračiai. Anksčiau buvo kalnų dviračių mada. Tai A.Jurkus laiko praktiškumo išraiška: lietuvis nori vienu dviračiu važiuoti visur.

Dviračių pirkėjai nori ir aksesuarų prie jų. Naujausias populiarus priedas prie dviračio - šalmas. G.Bernatavičius teigia, kad jų mada kilo prieš porą metų. "Lietuviai tampa sąmoningi, bet nelabai sparčiai, - sako A.Jurkus. - Šalmus dar perka tik kas trečias norintis naujo dviračio." E.Ivanauskas teigia, kad pats šalmų mados bumas buvo 2003 metais. Juos pralenkti populiarumu dabar kėsinasi dviratininkų krepšiai, pirštinės ir kuprinės.

Per metus pataiso tūkstantį

Ignas Lasauskas, dviračių meistras iš Dviračių taisyklos, teigia, kad per dieną čia sutaisoma maždaug po keturis dviračius. Darbo, kaip jis sako, netrūksta. Per metus susidarytų apie 1100 taisytinų dviračių, minėjo A.Jurkus. Abu sutaria, kad dažnai lietuvis dviračiu "važiuoja tol, kol tas nebevažiuoja". Tik tada jau kreipiasi į meistrus.

Meistras sako, kad dviratininkai turėtų rūpintis bendra savo transporto priemonės profilaktika. Kartais dviračiai į taisyklą esą atgabenami taip sugadinti, kad tenka pakeisti viską, išskyrus rėmą. "Atveža dėl vienos bėdos, o tada ir kitas pamatome. Pavyzdžiui, važiavo žmogus dviračiu, prakiuro kamera - tai ir toliau su tokiu važinėja. Paskui tenka tiesint ratus ir taip toliau", - klientų apsileidimą komentuoja I.Lasauskas.

Apdairiam dviratininkui apsilankymas pas meistrus atsieis maždaug 30 litų. Dviračio paruošimas važinėti - brangiau, bet tikrai ne tiek, kiek naujas dviratis. Todėl dažnai, meistro teigimu, pas juos atgabena senų ir seniai nevažiuotų dviračių. Šiuos tikimasi prikelti antrai gyvybei. Jis pastebėjo, kad padaugėjo ir pigesnių dviračių. Tačiau populiariausi yra "Pather" dviračiai. Ne todėl, kad dažniau gestų - tiesiog šių lietuviai, rodos, turi daugiausia.

R.Staniuliui, kuris ne tik prekiauja turguje dviračiais, bet ir juos taiso, kartais klientai atgabena taisyti visiškai "sugriuvusį" dviratį ir sako: "Daryk ką nori, kad tik važiuotų." Jis įsitikinęs, kad dabar labai madinga atnaujinti senus dviračius. "Pavyzdžiui, šitas dar sovietinis. Atgabeno, sakė iš garažo ištraukė. Sutaisiau, viskas tvarkinga", - rodo R.Staniulis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"