TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Perduoti MMS žinutę užtrunka parą

2014 09 13 6:00
Išmanieji telefonai dabar sudaro 57 proc. visų rinkoje esančių telefonų, tačiau beveik pusė jų savininkų nesinaudoja interneto ryšiu. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Telekomunikacijų tinklais perduoti nuotraukas ar kitus duomenis, siunčiamus MMS žinute, gali užtrukti gerokai ilgiau, nei vežti viešuoju transportu ar siųsti greituoju paštu.

Telekomunikacijų bendrovės „Bitė Lietuva“ abonentės išsiųsta MMS žinutė su įrašytomis nuotraukomis adresatą – „Omnitel“ klientą – pasiekė po paros, nors jos buvo laukiama skubiai. Abu telekomunikacijų bendrovių abonentai tuo metu buvo Vilniaus miesto teritorijoje, o abu operatoriai tikina, kad ši paslauga tebėra teikiama, nors dabar jau menkai populiari dėl mobiliojo interneto ir el. pašto konkurencijos.

Žinutė „keliavo“ 23 valandas

Vilnietės namuose rugsėjo dienos rytą netikėtai prapuolė interneto ryšys ir moteris nebegalėjo kolegai el. paštu išsiųsti vaizdo medžiagos, kurios skubiai reikėjo vykdomam projektui. Tačiau dvi MMS žinutės, rugsėjo 10 dieną 7.50 ir 7.51 val. išsiųstos iš „Bitės“ abonento, „Omnitel“ klientą pasiekė rugsėjo 11 dieną 7.10 ir 7.51 valandą.

„Nutariau, kad greičiausia bus nuotraukas kolegai nusiųsti MMS žinute. Tai ir padariau ankstyvą rytą. Tačiau po poros valandų atvykusi į darbą be galo nustebau, kad jis jokio mano pranešimo negavo. Tuoj pat, būdama šalia jo, vieną MMS išsiunčiau jam dar kartą. Abu telefonai veikė – bet MMS neatėjo. Tada vaizdo medžiagą iš telefono į kompiuterį perkėlėme USB laidu. Problemą išsprendėme ir reikalas buvo pamirštas. Tačiau kitos dienos rytą kolega pasipiktinęs pranešė, kad tik dabar, praėjus 23 valandoms, iš „Omnitel“ gavo SMS pranešimus apie MMS, išsiųstas jam prieš parą. "Visos trys MMS žinutės suplaukė kitos dienos rytą. Aišku, teks sumokėti už visas tris...“ - šypsojosi vilnietė. „Bitės“ tinkle paslauga kainuoja beveik 1 litą už MMS žinutę.

MMS žinutės (angl. Multimedia Messaging Service) – tai būdas dalytis vaizdais, garso įrašais, melodijomis ir kitais daugialypės terpės duomenimis. Jeigu MMS siunčiama į telefoną, kuriame ši funkcija neaktyvinta, telefono savininkas sulaukia SMS žinutės su nuoroda internete ir slaptažodžiu, kurį įvedęs gali peržiūrėti MMS tam skirtoje operatoriaus interneto svetainėje. MMS paslaugai teikti operatoriai naudojasi trečiųjų šalių paslaugomis.

Išsiuntė per kelias sekundes

Pagal LŽ pateiktus duomenis, „Bitė Lietuva“ nustatė, kad iš „Bitės“ tinklo siųstos minėtos klientės MMS žinutės buvo apdorotos ir į gavėjo telefoną išsiųstos per 4,2 sekundės. Tad Žana Jakevičienė, bendrovės „Bitė Lietuva“ korporatyvinių reikalų vadovė, ir patarė pasidomėti, kodėl žinučių laiku negavo kito operatoriaus abonentas.

Pasak Ž. Jakevičienės, konkretaus „Bitės“ įsipareigojimo, per kiek laiko gavėjas turėtų gauti MMS, nėra. „Mūsų duomenų analizė rodo, kad 98 proc. atvejų MMS „Bitės“ tinkle perduodama greičiau nei per 60 sekundžių“, - sakė ji.

„Omnitel“ ryšių su visuomene vadovė Daiva Selickaitė LŽ aiškino, kad adresatus, kurių telefonai palaiko MMS, žinutės turi pasiekti iškart, kai tik būna išsiųstos. SMS pranešimas apie tai, kad abonentui išsiųsta MMS, užtrunka ilgiau.

„SMS pranešimas su nuoroda siunčiamas klientui tik tada, jei nepavyksta daugkartiniai bandymai pristatyti jam MMS žinutę. Vieną ar du kartus MMS žinutės abonentas gali negauti dėl to, kad, pavyzdžiui, jo telefonas yra ne ryšio zonoje. Tačiau jeigu klientui daug kartų siunčiame MMS žinutę ir per parą jos pristatyti nepavyksta, manome, kad greičiausiai kliento telefonas nepalaiko MMS. Kad žinutė nedingtų ir informacija pasiektų adresatą, ji yra įdedama į internetą, o nuorodą į ją klientui išsiunčiama SMS žinute“, - aiškino pašnekovė.

Ji tvirtino, kad LŽ minimu laiku jokių MMS siuntimo sutrikimų „Omnitel“ tinkle nebuvo.

Keičia pažangesnės programos

MMS žinutes dažniausiai siunčia abonentai, kurie naudojasi įprastais mygtukiniais telefonais, bei išmaniųjų telefonų savininkai, nesinaudojantys interneto paslaugomis, - šių Lietuvoje yra didžioji dalis.

2013 metais išmanieji telefonai Lietuvoje sudarė 57 proc. naudojamų mobiliojo ryšio telefonų. Tuo metu internetą, leidžiantį naudoti visas išmaniųjų telefonų ir juose įdiegtų programėlių galimybes, užsisakė tik pusė šių vartotojų.

Ž. Jakevičienė priminė, kad MMS buvo pirmoji paslauga, nuo kurios prieš daugiau nei dešimtmetį prasidėjo apsikeitimas vaizdais mobiliuosiuose telefonuose. „Vis labiau populiarėjant mobiliajam internetui ir daugėjant išmaniųjų telefonų vartotojų, naudojimasis MMS paslauga mažėja. Tai jau pasenusi technologija, vartotojams siūlome naudotis pažangesnėmis skaitmeninio turinio dalijimosi programomis, tokiomis kaip „Facebook“, „Skype“, „App“, „Instagram“, „Viber“ ir kitomis“, - sakė ji.

D. Selickaitės teigimu, tarp Šiaurės šalių klientų MMS žinutės populiaresnės nei Lietuvoje. „Omnitel“ turi ypač gerai išplėtotus 3G ir 4G LTE tinklus, todėl mūsų klientams labiau įprasta vaizdais, vaizdo ir garso įrašais greitai ir patogiai dalytis socialiniuose tinkluose, per aplikacijas išmaniuosiuose“, - teigė ji.

Teisės aktai SMS ar MMS žinučių pristatymo terminų nenustato. Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, pajamos, gautos už išsiųstas MMS, 2013 metais sudarė tik 0,2 proc. visų operatorių pajamų, gautų už mažmeninių viešojo judriojo ryšio paslaugų teikimą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"