TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Permainos sujudino laivininkų rinką

2011 01 03 0:00
F.Bermanas: "Kuo daugiau tokių užsakymų Klaipėdai teks, tuo labiau Lietuva stiprės kaip jūrų valstybė."
Vidos Bortelienės nuotrauka

Klaipėdos įmonė patyrė pralaimėjimą konkurse dėl 33 mln. eurų vertinamo Estijos karinių jūrų pajėgų laivo statybos - neva ji esanti per silpna. Šią įmonę valdantis turtingiausiu Estijos verslininku vadinamas Fiodoras Bermanas teigia, kad tai yra didžiausias nesusipratimas.

Vakarų laivų gamyklos sprendimas įsigyti "Baltijos" laivų statyklą ir jos sujungimas nuo rugsėjo su antrine įmone Vakarų laivų statykla yra bene svarbiausias Klaipėdos uosto, o kartu ir visos uostamiesčio pramonės 2010 metų įvykis. Tačiau įmonių savininkas, aplink visą Baltijos jūrą vis stipriau įsitvirtinantis koncernas "BLRT Grupp", tuo pat metu namuose patyrė kartų pralaimėjimą.

Išstūmė iš konkurso

Estijos gynybos ministerijos skelbto karinio laivo statybos konkurse dalyvavusi ir iš jo pašalinta Vakarų laivų statykla teisme Taline kovo mėnesį nesugebėjo įrodyti atitinkanti 500 mln. estiškų kronų (per 110 mln. Lt) apyvartos reikalavimą. Tuo metu sutartis dėl "Baltijos" statyklos įsigijimo dar nebuvo pasirašyta.

Valstybės konkursą laimėjo ne estų įmonė. Estija valstybinį užsakymą atidavė su Latvijos Rygos laivų statykla susivienijusiems suomiams.

Estijos spauda atskleidė, kad laimėtoja pripažinta suomių įmonė "Uudenkaupungin Tyovene OY" pagal pajėgumą anaiptol neprilygsta Klaipėdos statyklos galimybėms: ji turi tik 90 darbuotojų, o apyvarta 2008 metais buvusi netgi mažesnė negu Vakarų laivų statyklos.

Lapkričio 11 dieną 63 metrų ilgio daugiafunkcis laivas oficialiai pradėtas statyti Rygos laivų statykloje, kuri atliks tik konstrukcijų suvirinimo darbus. Po keturių mėnesių sekcijos bus nugabentos į Suomiją, o iki galo pastatytas laivas bus atiduotas estų kariškiams 2012 metais.

Estų nacionalinės simpatijos suomiams klaipėdiečių nė kiek nenustebino. Lietuvoje būta ir kur kas keistesnių atvejų. Prieš keletą metų valstybės valdoma Smiltynės perkėla 4 keltus taip pat statė ne Klaipėdoje, o Bulgarijoje, kuri esą pasiūlė mažesnes kainas.

Tačiau estai net kainai neteikė prioriteto. "BLRT Grupp" tąkart spaudos pranešime nurodė, kad pigiausią pasiūlymą buvo pateikusi Olandijos laivų statykla, o ir Vakarų laivų statyklos pasiūlymas būtų sutaupęs mokesčių mokėtojams 2 mln. estiškų kronų (apie pusę milijono litų). Taip pat buvo užsiminta, kad "BLRT Grupp" svarstys, ar nevertėtų įsigyti suomių laivų statyklos ir perimti karinio užsakymo.

"BLRT Grupp" Estijoje buvo įvertinta kaip konkurencingiausia 2009 metų pramonės ir energetikos sektoriaus įmonė. 2010 metais ji Klaipėdoje įsigijo dar vieną didelę įmonę, todėl nacionalinių prizų ir laurų už 2010 metų verslo nuopelnus jai turėtų atitekti dar daugiau.

Siūlė modernų projektą

Pakomentuoti šiuos įvykius LŽ paprašė koncerno "BLRT Grupp" bendraturtį, Vakarų laivų gamyklos valdybos pirmininką Fiodorą BERMANĄ.

- Kaip rinka įvertino žinią, kad BLRT įsigijo "Baltijos" laivų statyklos akcijas?

- Šis žingsnis atitiko mūsų strategiją Klaipėdoje sukurti modernią europinę laivų statyklą. Todėl rinka jį įvertino labai gerai. "Baltija" turėjo tas laivų statybos galimybes, kurių Vakarų laivų statyklai trūko. Tai signalas laivų savininkams, kad Baltijos šalys gali pasiūlyti priimtinas kainas ir, svarbiausia, europinę kokybę. Iškart pajutome šio veiksmo rezultatus - gavome daugiau užsakymų statyti laivus, o dėl 2011 metų turime susitarimą su danų kompanija. Ji Vakarų Baltijos laivų statyklai pasiūlė labai įdomų ir sudėtingą projektą. Ir kuo daugiau tokių užsakymų Klaipėdai teks, tuo labiau Lietuva stiprės kaip jūrų valstybė.

- Kokia yra "BLRT Grupp" valdomų Talino ir Turku laivų įmonių paskirtis?

- Įmonė Turku - didžiausia Suomijoje laivų remonto įmonė. Taline viena įmonė užsiima laivų remontu, kita gamina žuvų šėrimo kompleksus ir šioje srityje pasaulyje yra lyderė. Dar viena mūsų įmonė Baltijos rinkoje prekiauja metalu, turime daug kitų verslų.

- Kaip nutiko, kad Estijos karinės pajėgos laivą stato Latvijoje?

- Patikslinsiu - laivą statys ne latviai, o suomiai. Rygoje bus gaminamas tik korpusas. Šį klausimą reikėtų užduoti užsakovams. Aš manau, kad projektas, kurį siūlė Vakarų laivų statykla, buvo šiuolaikinis ir daug geresnis. O tas, kuris pradėtas įgyvendinti, mano žiniomis, yra 18 metų senumo. Tik dabar laivas bus pailgintas. O tai skirtingi dalykai.

- Ar kada turėjote karinių užsakymų?

- Mes visada statėme karinius laivus. Šiuo metu estų pasieniečių naudojami du laivai, kuriuos mes statėme, yra geriausi jų laivyne. Tarkime, kad įvyko nesusipratimas. Mums tai nemalonu, bet nesame nusivylę. Gyvenimas parodys, kad siūlėme gerą sprendimą. Tie, kurie jį atmetė, savo vaikams turės aiškinti, kodėl pasirinko ne visai šiuolaikiško laivo statybą Suomijoje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"