TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pieno produktų nuolaidos – retos ir nedidelės

2013 07 11 6:00
LŽ archyvo nuotrauka

Lietuvos pieno sektoriuje nerimsta povandeninės srovės. Vasarą didėjantis pieno primilžis nesustabdė 3-5 proc. pieno produktų kainų prieaugio. Ūkininkų ir prekeivių akys krypsta į tarpinę grandį – rinkoje dominuojančius stambiausius pieno supirkėjus ir perdirbėjus. Kadangi šie nereaguoja, dalis prekybos centrų žengia prieš srovę ir patys riboja kai kurių firminių pieno produktų kainas.

Milžinų lyga

Komentuodamas rekordines pastarojo meto pieno supirkimo kainas, akcijų paieškos ir kainų lyginimo sistemos PriceOn.lt vadovas Tomas Gudžiauskas atkreipia dėmesį į struktūrinius Lietuvos pieno sektoriaus ypatumus. Kaip rodo Ūkinių gyvūnų registro duomenys, nuosekliai mažėja neišsilaikančių smulkių pienininkystės ūkių. Dominuoja keli stipriausi supirkėjai ir perdirbėjai. Jiems papildomų galimybių atveria tarptautinės rinkos. „Šiemet ketvirtadaliu padidėjęs pieno importas ir bemaž tris kartus išaugęs pieno eksportas į tokias šalis kaip Lenkija – puikiausi perdirbėjų svertai tiek derantis su vietos ūkininkais, tiek su prekeiviais: nenori žaisti pagal mano taisykles – dirbsiu su kitais“, - komentuoja T.Gudžiauskas.

Milžinišką pieno perdirbėjų įtaką produkcijos įkainiams vitrinose įrodo ir tos pačios rūšies gaminių skirtinguose prekybos centruose kainos panašumas. „Pasitikrinę tos pačios rūšies pieno kainas PriceOn.lt sistemoje matysite, kad pastaruoju metu pieno kainos dažniausiai būdavo identiškos arba skyrėsi vos keliais centais. Tai simptomas, kad prekybos centrų laisvė laviruoti yra ribota“, - teigia PriceOn.lt vadovas.

Kas pralauš ledus?

Palyginti su vasaros drabužių, iškylos prekių, mėsos gaminių, vaisių ir daržovių ar alkoholio nuolaidomis, pieno produktų akcijos pagrindiniuose šalies prekybos centruose atrodo gana skurdžiai. "Maxima", "Norfa", "Prisma" apsiriboja nuolaidomis pavienėms jogurto, sviesto, margarino, majonezo, ledų, sūrelių rūšims, o pačiam pienui akcijų bemaž nematyti.

Šiame kontekste išsiskiria "Rimi" kataloguose pirmu numeriu paskelbtas kvietimas lojalumo kortelės turėtojams nuo liepos 9 dienos naudotis "Rimi" pieno produktų 20 proc. nuolaidos kuponu. Pasak ekspertų, tai akivaizdus bandymas diferencijuotis nuo konkurentų, susirinkti pieno nuolaidų pasiilgusių žmonių simpatijas ir kurti įspūdį, kad „Rimi“ laikosi savo šūkio, įpareigojančio teikti pirmenybę vartotojui, o ne išoriniams rinkos veiksniams. Panašiu keliu iš paskos pasuko ir "Iki" strategai, jie nuo liepos 10-osios skelbia gaminių linijos "Rokiškio naminis" 20 proc. nuolaidą.

Tačiau tikėtis, kad pavienės iniciatyvos pakeis bendrą pieno kainų kilimo tendenciją, kurią papildomai sustiprina auganti lietuviško pieno paklausa užsienyje, būtų per drąsu. Pasak T.Gudžiausko, prekybos centrai puikiai įvertina, kokių produktų akcijos sulaukia daugiausia dėmesio, gali būti, kad pieno nuolaidos šiuo metu nebūtų efektyviausia korta pritraukti pirkėjus į prekyvietę.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"