TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pigesnio šokolado gamintojai nežada

2013 05 02 6:00
R.Bagdonienė: "Šokoladas yra šalies ekonominės sveikatos rodiklis: kai jo suvartojimas auga, galima tvirtai teigti, kad šalies ekonominė padėtis gerėja. " Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Nors pasaulinėse rinkose kakavos kaina šiek tiek svyruodama krinta, gamintojai pigesnio šokolado ateityje nežada. Priešingai - dėl augančių sąnaudų šis produktas tik brangs.

Šiuo metu kakavos kaina, palyginti su 2011 metais, pasaulinėse rinkose yra gerokai smukusi. Tačiau parduotuvių lentynose šokolado kaina pernelyg nepakitusi. Įmonės "Kraft Foods Lietuva" korporatyvinių reikalų vadovė Baltijos šalims Rasa Bagdonienė paaiškino, kad 2011 metais žaliavos kaina buvo pasiekusi aukštumas ir kurį laiką krito, bet 2008 metų lygio taip ir nepasiekė. Todėl nors kartais svyruodama kakavos kaina auga.

Pašnekovė taip pat pridūrė, kad šokolado kainai įtakos turi ne tik žaliavos kaina, bet ir kiti makroekonominiai veiksniai: energetikos ištekliai, darbo jėgos kaina ir pan.

Šokolado paklausa auga

Nuo 2008 metų augančią žaliavos kainą R.Bagdonienė aiškino pasiūlos svyravimais ir vartotojų elgesiu. Ji pabrėžė, kad kakavą, kaip visus augalus, veikia oro sąlygos, todėl pupelių pasiūla svyruoja. "Kita pasiūlą veikianti galia - vartotojų elgesys. Kartais juokaujame, kad šokoladas yra šalies ekonominės sveikatos rodiklis: kai jo suvartojimas auga, galima tvirtai teigti, kad šalies ekonominė padėtis gerėja. Natūralu, kad po krizės atsitiesiant ekonomikai, augant namų ūkių pajamoms visose šalyse auga ir šokolado vartojimas", - sakė ji.

Be to, kaip pabrėžė pašnekovė, istoriniai duomenys rodo, jog augant namų ūkių pajamoms vartotojai veikiau renkasi geros0 kokybės produktus, nei masiškai vartoja bet ką. Todėl, pavyzdžiui, 2012 metais rinka labiau augo verte nei tonomis.

Nors kakavos kainos aukštumos jau praeityje, tolimesnėje ateityje dėl vis didėjančios šokolado paklausos jo kaina neabejotinai kils. Taip teigė Domantas Užpalis, įmonės "Chocolate Naive" savininkas.

"Šokolado pasaulyje suvartojama vis daugiau. Vartoti juodą šokoladą pradeda Kinija, Indija. Tuo tarpu pasiūla, t. y. žaliavos kiekis, taip greitai neauga - atsigręždami į pelningesnes, greitesnes augalininkystės rūšis ūkininkai nusigręžia nuo kakavos auginimo", - aiškino jis.

R.Bagdonienės teigimu, vienas statistinis lietuvis per metus suvalgo vidutiniškai per 3 kilogramus šokolado - panašiai kaip ir kitų Vidurio Europos šalių gyventojas, tačiau daug mažiau nei skandinavas ar šveicaras.

Mažesnės kainos nesulauks

"Nereikia būti dideliu analitiku, kad pamatytum, kiek daug šokolado gamintojų telpa vienoje parduotuvės lentynoje", - sakė R.Bagdonienė ir pridūrė, kad tai byloja apie itin didelę, bet vartotojui naudingą konkurenciją rinkoje. Anot jos, gamintojai intensyviai konkuruoja stipriais prekės ženklais, akcijomis, komunikacija, pasiūlymais ir papildoma verte, kurią vartotojas gauna pirkdamas konkretų produktą.

Pašnekovė nesiėmė prognozuoti, kaip šiemet gali kisti šokolado kaina, tačiau pabrėžė, kad apskritai produktas nepigs. Už mažesnę kainą šokolado bus galima įsigyti tik vykdomų akcijų metu.

Tuo tarpu D.Užpalis pabrėžė, kad kalbant apie šokolado kainą būtina rinką segmentuoti į masinio, pigaus šokolado gamintojus ir siūlančiuosius brangią produkciją. Anot jo, gamintojai visais įmanomais būdais stengiasi išlaikyti savo kainodarą, todėl net ir brangstanti žaliava didelės įtakos gaminių kainai gali neturėti. Tačiau geros kokybės šokolado gamintojai ilgainiui neišvengs kainos augimo.

Po trisdešimties metų plytelė gero šokolado, D.Užpalio manymu, kainuos kaip butelis gero vyno - apie 100 litų, ir tai esą nieko nebestebins. "Mūsų filosofija paprasta: netaupome pirkdami pačius geriausius bei brangiausius ingredientus ir norime, kad išlaidomis su mumis dalytųsi vartotojas. Taip patenkame į aukščiausią kainų kategoriją, ir manome, kad vartotojui nebesvarbu, ar šokoladas kainuoja 15 litų, ar 19 litų. Pirkdamas tiek kainuojantį šokoladą jis nori potyrio", - sakė jis.

Eksportas - galimybė išlikti

Nors rinkdamiesi šokoladą lietuviai jau daugiau atsižvelgia į kokybę, tačiau, kaip patikino įmonės "Rūta" direktorius Algirdas Gluodas, tai daro dar nepakankamai, kad įmonei pakaktų veikti vien vietinėje rinkoje. Pašnekovas sutiko, kad siūlant geros kokybės ir bene brangiausią Lietuvoje produktą eksportas yra vienas pagrindinių būdų išsilaikyti.

"Mūsų kainos yra praktiškai aukščiausios Lietuvoje, tačiau mes bandome ištverti šį laikotarpį - laukiame laiko, kai žmonės pradės rinktis geresnius produktus. Tokia yra mūsų strategija. Vienu metu patys buvome pasiklydę - susižavėjome visokiais pakaitalais, tačiau jau keletą metų esame kategoriškai pakeitę kryptį ir orientuojamės į kokybiškus saldainius. Žinoma, turime ir prastesnio produkto, bet pagrindinis mūsų produktas yra geros kokybės ir jį galime parodyti bet kuriai rinkai", - sakė jis.

A.Gluodas apgailestavo, kad įmonės eksportas pastaruoju metu neaugo, tačiau šiuo metu dedamos didelės pastangos jį didinti. "Nuolat dalyvaujame parodose, organizuojame išvykas tiek į Rytų šalis, tiek į Vakarus. Manome, kad situacija pagerės", - vylėsi jis.

Pašnekovo teigimu, pagrindinė stabtelėjusio eksporto augimo priežastis yra siauresnis pirkėjų ratas: įmonės gaminiai nėra stambių tinklinių parduotuvių produktas, tinkamas masiniam vartotojui. Todėl šiuo metu įmonė ieško galimybių eiti į Sankt Peterburgo rinką, taip pat stengiasi įsilieti į Maskvą. O kol kas pagrindinė įmonės eksporto šalis - Vokietija.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"