TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pigesnis dyzelinas - nebijantiesiems šalčių

2008 05 22 0:00
Tikimasi, kad sudarius sąlygas importuoti kitokių standartų dyzeliną ir benziną, pavyktų sustabdyti kainas.
LŽ archyvo nuotrauka

Per penkis mėnesius - nuo sausio iki gegužės - dyzeliniai degalai Lietuvoje pabrango maždaug 60 ct už litrą ir jų kaina, persiritusi per 4 litus, tebekyla. Todėl siūloma sudaryti sąlygas importuoti kitokių standartų dyzeliną ir benziną, o degalų importo muitų išvis atsisakyti.

Vakar parlamentarai per Seimo Ekonomikos komiteto posėdį tvirtino, kad vienintelė degalus Lietuvoje gaminanti "Mažeikių nafta" esą gali naudotis savo monopoline padėtimi, todėl būtina skatinti benzino ir dyzelino importą. Siūloma peržiūrėti būtinus degalų rezervus jų importuotojams.

"Monopolininkui reikia sudaryti konkurenciją, o ne kontroliuoti kainas", - per komiteto posėdį tvirtino ir Konkurencijos tarybos pirmininkas Rimantas Stanikūnas.

Žiemos nebebus?

Šiuo metu Lietuvoje žiemą leidžiama prekiauti tik "Arctic 1" ir Arctic 2" standartus atitinkančiu dyzelinu, kuris užšąla esant 35 laipsniams šalčio. Seimo Ekonomikos komitetas mano, kad galima būtų leisti importuoti F klasės dyzeliną, taip pat atitinkantį ES standartus. Lietuvos degalinėse jo galėtų atsirasti jau rudenį.

Šis dyzelinas, užšąlantis esant 20 laipsnių šalčiui, prieš kelerius metus buvo parduodamas Lietuvoje. Ūkio ministerijos sekretorius Anicetas Ignotas teigė, kad dokumentai dėl F standarto dyzelino kokybinių reikalavimų jau derinami su valstybės institucijomis ir degalų gamybos bei prekybos įmonėmis. Tačiau šios rūšies degalai, anot sekretoriaus, negarantuoja vežėjams, kad jie nepatirs problemų. "Turime suderinti šį klausimą su "Linava". Ji skundžiasi, jog dėl šio dyzelino užsikemša degalų filtrai, mašinos stoja", - aiškino A.Ignotas. Pasak jo, kol kas reikia išspręsti problemą, ar degalinėse vienu metu galėtų būti trejopo dyzelino. "Jeigu pareikalausime, kad būtų ir trečios rūšies dyzelino, kils logistikos problemų", - sakė A.Ignotas.

Be to, jis įspėjo, jog F standarto dyzelinas nebus gerokai pigesnis už dabar parduodamą, tačiau mažins bendrą degalų kainų lygį. A.Ignotas atkreipė dėmesį, kad įvežti į Lietuvą pigesnių dyzelinių degalų sudėtinga dėl brangios logistikos, o arčiausiai esančios Baltarusijos dyzelinas esąs nelabai geros kokybės.

Pasirengę gaminti

Lietuvos naftos produktų mažmeninės prekybos įmonių asociacijos prezidentas Mindaugas Palijanskas tvirtino, kad F klasės dyzeliną gamina visos šioje geografinėje platumoje veikiančios gamyklos. "Visi gamina tokį dyzeliną, nes niekas šiandien nevažinėja esant 32 laipsniams šalčio", - kalbėjo jis.

Bendrovė "Mažeikių nafta" taip pat neatmeta galimybės gaminti 20 laipsnių šalčio temperatūroje kokybinių savybių nekeičiančius, todėl šiek tiek pigesnius dyzelinius degalus. Vakar po Ekonomikos komiteto posėdžio Seime tai patvirtino pats įmonės vadovas Marekas Mroczkowskis. "Taip, pradėsime gaminti, jeigu bus toks nutarimas, kad galima gaminti ir prekiauti", - teigė "Mažeikių naftos" vadovas. Tačiau jis pabrėžė, jog bet koks reikalavimas dėl degalų kokybės - papildomos išlaidos.

M.Mroczkowskis tikino, kad jo valdoma bendrovė nėra monopolininkė, nes į Lietuvos degalų rinką esą galima įeiti laisvai. "Pirkti mūsų degalus pardavėjus skatina tai, jog ir kaina yra geresnė, ir patys esame patrauklesni nei kiti tiekėjai. Jei nebūtų "Mažeikių naftos", degalų kainos būtų didesnės", - aiškino jis. Tai, kad sparčiau brangsta dyzelinas, anot M.Mroczkowskio, lemia situacija pasaulio rinkose.

Faktai

Šiuo metu 87,2 proc. Lietuvoje sunaudojamo dyzelino yra pagaminta "Mažeikių naftos" gamykloje, 12,4 proc. įvežama degalinių tinklo "LUKoil".

Šią savaitę dyzelino antkainis degalinėse sudaro 23 ct už litrą. Lyginant su ankstesniais mėnesiais, jis nuolat krenta. Sausį šis antkainis buvo 37 ct už litrą.

Nafta pasaulio rinkose per metus pabrango 92 procentais. Vakar naftos kainos pasaulio rinkose pasiekė naują visų laikų rekordą - perkopė 130 JAV dolerių už barelį kartelę. Kaip pareiškė Venesuelos naftos ministras Rafaelis Ramirezas, naftos kainų krizę pasaulyje sukėlė spekuliantai. Pasak ministro, "problema nėra susijusi su pasiūla ir paklausa".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"