TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pigesnių drabužių teks palūkėti

2014 03 14 6:00
Kol kas prekybininkai neskelbia, ar naujas rinkos žaidėjas iš tiesų paveikė kainas. LŽ archyvo nuotrauka

Prekybos tinklui H&M Lietuvos rinkoje praėjusių metų vasarą atvėrus pirmąją parduotuvę, kalbėta apie vietos prekybininkų laukiantį rimtą konkurentą ir tikėtiną drabužių kainų kritimą. Nors švedai Lietuvoje atidarė jau trečią parduotuvę, rinka kainų revoliucijos neišgyveno.

Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių asociacijos (LATIA) generalinis direktorius Linas Lasiauskas LŽ anksčiau prognozavo, kad švedų drabužių mažmeninės prekybos tinklo „Hennes & Mauritz“ (H&M) atėjimas į Lietuvos rinką lems 5-10 proc. kainų sumažėjimą.

Dabar paklaustas, ar praėjus maždaug pusmečiui nuo pirmosios H&M parduotuvės atidarymo prognozės pasitvirtino, jis sakė, kad pokyčiai bus ryškesni po ilgesnio laikotarpio. „Prognozavau ilgalaikes tendencijas, atsižvelgdamas į kitų šalių panašaus dydžio rinkas, ir toks kainų sumažėjimas yra tikėtinas. Aišku, dar reikėtų palūkėti, bet kainų mažėjimo tendencijų, mano nuomone, yra. ES šalių rinkose pasiūlos konkurencija yra tikrai labai didelė, ir, be abejo, tai turi įtakos kainoms – turbūt ne kartą teko girdėti teiginį, kad užsienyje pigiau. Aišku, reikėtų, kad tokios konkurencijos būtų kuo daugiau, ir į rinką ateitų daugiau žaidėjų“, - aiškino jis.

Tuo tarpu Lietuvos prekybos įmonių asociacijos (LPĮA) vykdantysis direktorius Laurynas Vilimas teigė kol kas neturįs tikslių žinių, ar naujas rinkos žaidėjas iš tiesų paveikė kainas. Mat prekybininkai neskelbia savo rezultatų ir informacijos apie užimamą rinkos dalį. „Negaliu pasakyti, ar kuris nors rinkos žaidėjas smarkiai nukentėjo dėl H&M tinklo atėjimo į Lietuvą. Praėjusiais metais lyg ir visų įmonių apyvartos bei rezultatai gerėjo. Sunkiai įmanoma nustatyti, kol pačios įmonės neparodo, kiek jos augo, kokią dalį užima, kokie jų planai ir kokia apyvarta. Vienintelis žinomas dalykas yra tas, kad tinklas H&M yra numatęs atidaryti Lietuvoje dar keletą parduotuvių. Vadinasi, žmonių srautų jis pritraukia“, - sakė pašnekovas.

Anot jo, Vilniuje ir Klaipėdoje prekybos centrai, kuriuose atidarytos pirmosios H&M parduotuvės, informavo, kad tuo metu padidėjo pirkėjų srautai. Tačiau vėliau vėl viskas grįžo į įprastas vėžes. Todėl esą galima manyti, kad naujas prekės ženklas rinkos smarkiai nepakeitė.

Generavo milijonus

L.Lasiausko teigimu, H&M - grėsmė tik panašaus segmento prekes importuojantiems prekybininkams, o Lietuvos gamintojai yra ramūs. / Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Viešais kompanijos H&M duomenimis, pardavimas dviejose jos parduotuvėse Lietuvoje pernai siekė 44 mln. Švedijos kronų (apie 17,2 mln. litų), įskaičiuojant PVM. Estijoje, kurioje pernai atidarytos trys pirmosios parduotuvės, pardavimas buvo 43 mln. Švedijos kronų (apie 17 mln .litų). Tuo tarpu Latvijoje, kur pernai atidaryta viena nauja ir iš viso veikė trys šio tinklo parduotuvės, pardavimas siekė net 130 mln. Švedijos kronų (apie 51 mln. litų).

„Esame labai laimingi, kad mūsų pirmos parduotuvės Lietuvoje – viena Vilniuje ir kita Klaipėdoje – per atidarymą pernai rugpjūtį ir rugsėjį buvo priimtos fantastiškai. Matome, kad mūsų pasiūlymas – mada ir kokybė už geriausią kainą – klientų Lietuvoje yra vertinamas“, - teigė H&M ryšių su visuomene ir komunikacijos vadovė Tiina Miettinen.

Ateities planų ar lūkesčių dėl konkurencijos priežasčių ji neskelbė, tačiau pažymėjo, kad tinklas H&M Lietuvą mato kaip įdomią rinką, kurioje yra potencialo plėstis. Šiais metais kompanija Lietuvoje atidarys dar 5 parduotuves: pavasarį - 3 parduotuves Vilniuje (viena jų jau atverta prieš savaitę) ir rudenį - po 1 parduotuvę Šiauliuose bei Panevėžyje.

T.Miettinen nurodė, kad 2013 metais tinklas atidarė net 356 naujas parduotuves ir (neskaitant Lietuvos) pernai įkėlė koją dar į keturias šalis: Estiją, Serbiją, Čilę ir Indoneziją.

Spaudimo nejaučia

Tiesioginės įtakos, kaip teigė L.Lasiauskas, tinklo H&M atėjimas Lietuvos gamintojams beveik neturės. Pirma, šalies gamintojai 85 proc. produkcijos eksportuoja. O gaminių dalis, kurią jie parduoda vietos rinkoje, orientuota į kitą, aukštesnės klasės prekių, segmentą.

„Tokių tinklų kaip H&M prekės gaminamos Azijos šalyse, tad vargu, ar Lietuvos gamintojams būtų tikslinga su jais konkuruoti. Tokių tinklų strategija labai paprasta: masto ekonomija, didelė apimtis, žemos kainos. O lietuvių strategijos nišinės - absoliučiai kitokios. Parduodami vietos rinkoje jų gaminiai pasižymi tam tikra istorija, kokybe, išskirtiniais modeliais, jų kiekiai maži“, - aiškino L.Lasiauskas.

Specialistų manymu, H&M tinklo segmentą Lietuvoje labiausiai atitinka keli „Aprangos“ grupės atstovaujami prekės ženklai. Didžiausia konkurencija prognozuojama pagal franšizės kontraktus valdomoms parduotuvėms „Zara“, „Pull and Bear“, „Bershka“, „Next“ ir kt.

„Konkurenciją jaučia tik to paties segmento prekes importuojantys prekybininkai, pavyzdžiui, prekės ženklas „Next“ tikrai susiduria su konkurencija, kainos šiame segmente neabejotinai turėtų mažėti“, - prognozavo L.Lasiauskas.

"Aprangos" grupės veiklos rezultatuose neigiamų pokyčių kol kas nematyti. Naujausiais paskelbtais duomenimis, 2013 metų sausio-gruodžio mėnesiais „Aprangos“ grupės tinklo mažmeninė prekių apyvarta (su PVM) sudarė 583,9 mln. litų, arba 10,2 proc. daugiau nei 2012 metų atitinkamą laikotarpį.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"