TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pigus taksi taupančiųjų nevilioja

2009 03 28 0:00
LŽ archyvo nuotrauka

Dar neseniai iš klientų už kiekvieną nuvežtą kilometrą plėšę po 4 litus šiandien taksistai Vilniuje prašo triskart mažiau, o po Šiaulius kviečia važiuoti už O litų. Tačiau darbas, klientai jiems tebėra svajonė.

Penktadienio ar net šeštadienio vakarą Vilniuje išsikviesti taksi jau seniai buvo taip paprasta - laisvų automobilių pilnas miestas, jie atlekia žaibu, nors dar neseniai taksi būdavo visai neįmanoma sulaukti ir net "įsiūlyti" iškvietimą.

Sunkmečiu taksi iškvietimų sostinėje sumažėjo perpus, o likusius klientus bandoma išlaikyti nuleidžiant tarifus nuo buvusių aukštumų tris kartus. Vidutinė kilometro taksi kaina šiuo metu šalyje siekia 2 litus, tačiau kai kurios Vilniaus bendrovės keleivius veža vos už 1,29 lito už kilometrą.

Taksi įmonės, anksčiausiai pasiskelbusios apie tiek sumažintus taksi paslaugų tarifus, teigia pirmomis dienomis pajutusios didesnį keleivių dėmesį. Tačiau tarifus pradėjus mažinti ir konkurentams, regis, viskas vėl stojo į savo vietas. Taksi paslaugomis besinaudojantys gyventojai išlošė, tačiau jų vežėjai neatmeta, kad negalėdami išsilaikyti taksi verslo gali atsisakyti arba nedarbą keis į darbą tik iš idėjos.

Kova dėl klientų.

Taksi paslaugų teikėjų asociacijos valdybos narys Robertas Brazys LŽ sakė, kad tarifų sumažinimas veikiausiai neatneš manyto klientų padaugėjimo. "Kilometro kainos sumažinimas labiausiai aštrina konkurenciją, nes klientų, kurie naudojasi taksi paslaugomis, tikrai nepadaugės. Todėl prasideda klientų atiminėjimas ir kainų karas tarp konkuruojančių bendrovių", - teigia R.Brazys.

Paklaustas, kokios tokio karo pasekmės, pripažino, kad laimėtojas yra tik vienas - tai vartotojas. "Mano manymu, dėl to kentės ir jau kenčia valstybė, nes sąnaudos yra mažinamos vairuotojo ir pačios valstybės sąskaita. Valstybė negaus dalies mokesčių, nes neabejotina, kad ne visos taksistų darbo valandos bus oficialiai rodomos", - pripažįsta pašnekovas.

R.Brazys linkęs manyti, kad privačiai su savo automobiliu dirbančiam žmogui taksi darbas bus savotiška išeitis turėti užimtumą. "Pasinaudojus sąlyga, kad prisijungus prie kurios nors taksi bendrovės galima tris mėnesius dirbti be specialių kvalifikacijos kursų, smulkių taksi paslaugų teikėjų gali net daugėti. Tačiau stambieji taksi vežėjai konkurenciją dar labiau pajus", - svarsto R.Brazys. Jo teigimu, prabangesnes ir aukštesnės kokybės taksi paslaugas teikiančios bendrovės veikiausiai labai stipriai nenusipigins, nes to joms padaryti neleidžia gana didelės veiklos sąnaudos.

"Joms reikia mokėti lizingo bendrovėms už naujus automobilius, draudimo kompanijoms už draudimą. Todėl šios įmonės turi rodyti savo pajamas, apie nelegalų darbą negali būti nė kalbos, nes tuoj pat prispaus bankai ir uždarys. O kiek reiks mažinti tarifus, parodys paslaugų paklausa, kurią dar turi ir aukštesnius reikalavimus atitinkantys taksi", - kalba pašnekovas. Pasak jo, dabar kaip niekada taksi įmonių vadovai stebi rinką ir yra pasiruošę į pokyčius reaguoti kiekvieną dieną.

Bendrovės "Artaksa" direktorius Artūras Bumbulis LŽ dėstė, kad kitoms Vilniaus taksi įmonėms pradėjus mažinti tarifus, nebuvo kitos išeities, kaip savo klientams taip pat pasiūlyti pigesnes paslaugas. "Pasakyti, jog atsirado naujų klientų, labai sunku, tačiau, kad šiek tiek aktyvesni tapo turimi klientai, pastebėjome. Tikimės, jog žmonės važinės taksi, tačiau padėtis nėra gera. Norėtume atsinaujinti automobilių parką, tačiau dabartinė situacija sujaukė visus planus", - teigia A.Bumbulis.

Šiuo metu šalyje važinėjančių taksi automobilių senumo vidurkis yra 10-12 metų, tik 10 proc. jų yra nauji arba iki 3 metų senumo.

Keičia taksi įvaizdį

Šiaulių mieste taksi paslaugas teikiančios NEO taksi direktorius Darius Klevinskas LŽ sakė, kad tarifų mažinimo kova tarp taksi bendrovių šiame mieste kilo prieš pora savaičių, kai kurioms taksi bendrovėms pasiskelbus, jog veža klientus už 0,00 lito už kilometrą.

"Nėra taip, kad taksi vežtų visiškai nemokamai. Už įsėdimą prašome 5 litų, o už tai 8 kilometrus vežame nemokamai, po to kiti kilometrai apmokestinami įprastu tarifu. Šiuo sprendimu siekiame panaikinti blogą taksi įvaizdį - tai nėra keleivių plėšimo mašina. Tokiu būdu siekiame pritraukti daugiau klientų", - LŽ sakė D.Klevinskas.

Jo manymu, šiuo metu tiek Šiauliuose, tiek Vilniuje ir visoje Lietuvoje taksi rinka perpildyta, todėl turėtų suveikti ir konkurencinės atrankos svertai.

"Žinoma, vežame už tokią kainą, kuri yra mažiau savikainos, tačiau iš didesnio klientų srauto - daugiau naudos. Šiauliečiai jau suprato -kam važiuoti autobusu ar maršrutiniu taksi, jeigu galima dviese ar trise sėsti į taksi automobilį ir grįžti į namus ar nuvykti į darbą žymiai pigiau. Realus klientų srautas padidėjo tris kartus ir vis dar kiekvieną dieną stebime jų gausėjimą, o savaitgaliais vos spėjame dirbti", - dėstė jis.

Pašnekovas pripažino, kad nors taksi automobiliai nuvažiuoja daugiau kilometrų, tačiau surinktų pinigų kiekis nėra didelis.

Bendrovės "Šiaulių taksi" direktorius Dilgam Damirov LŽ sakė taksi tarifus dar laikantis ties 1,50 lito už kilometrą, tačiau jau pajuto konkurentų "darbą" ir neatmeta galimybės, kad reiks daryti išvadas.

"Mes tos ribos dar nepasiekėme ir laikomės iš paskutiniųjų. Jeigu reikės, tarifus mažinsime arba ieškosime kitų rezervų, tačiau vairuotojų likimais nežaisime, reiks kažkaip dirbti", - pripažino jis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"