TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pinigų skiria mokymams, bet ne šventėms

2010 06 01 0:00
Renginių organizatoriai pasakoja, kad šiuo metu surasti finansinį rėmėją masinėms miesto šventėms yra labai sudėtinga.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Darbuotojų mokymų organizatorių teigimu, šįmet verslininkai sukruto mokyti darbuotojus ne tik efektyviai bendrauti su klientais, bet ir planuoti savo laiką. Tačiau šventėms, kurios organizuojamos darbuotojams ir partneriams, skiriama gerokai mažiau pinigų - taupiausi bando jas rengti savo jėgomis.

Šiais metais surasti šventinio renginio finansinį rėmėją yra itin sudėtinga. Pasak renginių organizatorių, verslininkai ypač atidžiai renkasi remtinus renginius atsižvelgdami į tikslines vartotojų grupes, kad vėliau galėtų į jas investuoti.

Kaip LŽ pasakojo Klaipėdoje veikiančios UAB "Promo plius" direktorė Mindvilė Kaušpėdaitė, renginių paklausa krito apie 30 proc., tačiau vasara yra švenčių metas, todėl šiek tiek padaugėja ir jų organizavimo užsakymų. Ji pažymėjo, jog renginių skaičiai yra gerokai sumažėję, palyginti su tais, kurie buvo prieš porą metų.

Atsisako organizatorių paslaugų

Ryškėja tendencija, jog įmonės ar didesni kolektyvai renginiams renkasi alternatyvias priemones, kartais atsisakydami renginių organizatorių paslaugų ir bandydami patys ką nors gražaus pasiūlyti savo klientams ar partneriams.

"Mūsų įmonė jau keletą metų vykdo tradicinius projektus. Jų neapleidžiame ir dabar, nors sunkmetis sukėlė papildomų problemų. Teko pakoreguoti kainas bei atsižvelgti į klientų poreikius, tačiau darbo turime ir rankų nenuleidžiame", - tikino bendrovės direktorė.

M.Kaušpėdaitė pasakojo, kad kai kurios didelės įmonės, kurios savo klientams bei partneriams anksčiau organizuodavo didžiulius renginius, dabar pasirinko taupymo režimą ir bando surengti šventę be organizatorių pagalbos. Tačiau, specialistės nuomone, tai dar nereiškia, kad jos iš tiesų sutaupo. "Juk suorganizuoti didelį renginį reikalinga ir patirtis, ir ryšiai. Jeigu neturėdami patirties ir to nedarę žmonės bandys pasisamdyti artistą, šis gali paprašyti daug didesnio honoraro, nei prašo turinčių patirties ir rinkos žinių renginių organizatorių. Mes su artistais dirbame nuolatos, tad palaikome ir kitokius bendradarbiavimo santykius", - aiškino ji.

Pašnekovės teigimu, didelių renginių rėmėjų paieška yra labai sudėtinga - net tradicinėms, daug metų organizuotoms masinėms šventėms Neringoje susirasti verslo rėmėjų dabar yra labai sunku.

Anot M.Kaušpėdaitės, pernai daugelis didelių švenčių buvo suorganizuotos iš inercijos, mat jos buvo suplanuotos iš anksčiau, o šįmet jaučiamas pasyvumas.

"Kiek lengviau sprendžiami informacinės sklaidos klausimai, bet dėl didžiųjų finansinių rėmėjų - padėtis itin sudėtinga. Verslininkai labai atsirenka tinkamus remti renginius: žiūri, kad būtų tikslinė auditorija, į kurią jie galėtų investuoti", - sakė ji.

Verslo parama šventėms aptirpo

Anykščių rajono savivaldybės Švietimo, kultūros, sporto ir turizmo skyriaus vedėja Vida Dičiūnaitė LŽ teigė, kad Anykščiai pretenduoja tapti krašto kultūrine turizmo sostine, tad atitinkamai sudėlioti ir prioritetai kultūriniams renginiams. Jos vertinimu, finansinė situacija nėra prasta. Savivaldybė patvirtino kultūros projektų rėmimo programą, tad kultūros ir viešosios įstaigos gali teikti paraiškas įvairiems viešiems renginiams.

"Finansavimo poreikiai tiek pernai, tiek šiais metais yra gerokai didesni nei galimybės paremti. Viena iš sąlygų pareiškėjui, pretenduojančiam gauti savivaldybės paramą, - turėti ir kitų šventės rėmėjų. Šiemet savivaldybė gavo paraiškų renginiams, kurių bendras poreikis siekia 500 tūkst. litų (su papildomais rėmėjais - 1 mln. litų), o skirta 150 tūkst. litų", - kalbėjo ji.

Anot V.Dičiūnaitės, savivaldybės prašymu įmonės nusistatė prioritetus, kad paraiškos būtų teikiamos tik patiems svarbiausiems miesto renginiams. Ji pabrėžė, jog visi pagrindiniai anksčiau planuoti renginiai Anykščiuose tikrai vyks, bus ieškoma ir kitų valstybės institucijų bei verslo paramos.

"Vyks mūsų tradicinė šventė "Bėk, bėk, žirgeli", ją parėmė Žemės ūkio ministerija. Tuo tarpu verslininkai šiais metais nelinkę skirti pinigų miesto šventėms, net ir tradicinėms. Jie renginius remia tikrai gerokai mažiau nei ankstesniais metais", - patikino specialistė. V.Dičiūnaitės teigimu, šiais metais Anykščių savivaldybė finansuos 44 projektus.

Darbuotojų mokymai tiksliniai

Pastaruoju metu įmonės atidžiau renkasi mokymo formą ir turinį, Kaip LŽ teigė portalo "Manager.LT" vadovė Jolanta Mileškienė, daugiausia organizuojami seminarai nedidelėms įmonių darbuotojų grupėms bei teikiamos individualios verslo konsultavimo paslaugos. "Anksčiau, ekonomikai augant, įmonių vadovai užsakinėjo daug ir pačių įvairiausių darbuotojų mokymų. Dabar jie labiau pasvarsto ir pageidauja, kad seminaro metu būtų sprendžiamos konkrečios problemos, o darbuotojai įgytų konkrečių įgūdžių, kurie padėtų jiems jau šiandien su tomis problemomis tvarkytis", - pasakojo ji.

Anot J.Mileškienės, pastaruoju metu populiariausi mokymai, susiję su darbo efektyvumu. Pavyzdžiui, jeigu darbdavys mato, kad darbuotojams trūksta žinių laiko planavimo srityje, tai tokius mokymus ir užsako. Ji pažymėjo, kad itin daug dėmesio darbdaviai skiria ir darbui su klientais. Bendravimo, pardavimo, profesionalaus aptarnavimo įgūdžiai yra svarbiausia bet kurioje verslo srityje.

Pašnekovė pasakojo, kad kai kurios įmonės pradėjo mokyti kolektyvą rinkodaros ir ieško galimybių išeiti į užsienio rinkas eksportuodamos savo produktus.

Pasak J.Mileškienės, mokymo renginių kainos yra kritusios apie 20-30 proc. ir svyruoja nuo 1,5 iki 3 tūkst. litų per dieną. "Mokymų paklausa prasidėjus ekonominiam sunkmečiui buvo taip sumažėjusi, kad rimtai svarstėme, ką daryti toliau. Įmonės peržiūrinėjo savo finansines galimybes bei veiklos kryptį. Tik dabar vadovai pradeda galvoti apie darbuotojų ugdymą, - aiškino ji. - Net tokie vasaros renginiai kaip komandos formavimas, kurie pernai vyko labai vangiai, šiemet po truputį grįžta į rinką. Tos įmonės, kurios planuoja ateitį, be abejo, rūpinsis ir darbuotojų mokymais. Tiesiog atidžiau renkasi paslaugas."

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"