TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pirkėjai nuolaidų karštligei neatsparūs

2013 02 09 7:25
LŽ archyvo nuotraukos/Sugundyti nuolaidų gyventojai spintas papildo nereikalingais drabužiais ir avalyne, o prekybininkai tokiu būdu išparduoda sezonines prekes.

Teigiama, kad iki pavasario besitęsiantys išpardavimai nėra prekybininkų triukas susišluoti pelno. Nors per išpardavimus jie parduoda iki trečdaliu daugiau prekių, didesnės apyvartos dėl taikomų nuolaidų neskaičiuoja.

Didelės, 70 proc. siekiančios, nuolaidos drabužiams ir avalynei kartais atrodo neįtikimos. Todėl net pirkimo karštligei pasidavę pirkėjai neretai suabejoja, ar nuolaidos nėra fiktyvios. Tačiau Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas patikino, kad didžioji dalis save ir savo pirkėją gerbiančių prekybininkų negudrauja ir skelbia realias akcijas. Jis pabrėžė, kad prekybininkai išpardavimus organizuoja norėdami pagyvinti po šventinio laikotarpio sulėtėjusią prekybą. Todėl didieji išpardavimai paprastai vyksta metų pradžioje.

"Prekybininkai nori, kad prekybos sraigteliai suktųsi, todėl taiko nuolaidas. Taip pat išpardavimai susiję su sezonų ir kolekcijų kaita - parduotuvėms reikia atlaisvinti lentynas ir sandėlius naujoms prekėms", - sakė L.Vilimas.

Išparduoda kaip ir užsienyje

L.Vilimas pabrėžė, kad didelės nuolaidos nereiškia, jog prekybininkai taiko milžiniškus antkainius ir tik dėl to prekes gali parduoti gerokai pigiau. "Žmonės dažnai klysta manydami, kad prekės pardavinėjamos su kelių šimtų procentų antkainiu. Per išpardavimus tam tikrus produktus prekybininkai parduoda netgi pigiau, nei juos įsigijo. Juk jiems geriau to sezono prekes parduoti už savikainą ar dar pigiau, nei laikyti jas kažkur sandėlyje", - aiškino jis.

Dėl šios priežasties užsienyje ieškoti pigesnių kainų ar didesnių išpardavimų, kaip patikino L.Vilimas, neverta. Pašnekovo teigimu, Lietuvoje vyksta tokie patys prekybos procesai kaip ir bet kurioje kitoje modernioje šalyje. Juolab kad Lietuvoje ir užsienyje tiekėjai bei gamintojai yra tie patys, todėl ir susitarimai su jais - labai panašūs.

"Sezonų, kolekcijų kaita visur yra tokia pati, todėl Lietuvoje galima rasti tą patį, ką ir užsienyje. Manau, pirkėjai jau suvokia, kad apsipirkinėjimas užsienyje yra veikiau egzotikos ir pretenzijų klausimas, o ne galimybė įsigyti pigiau ar daugiau nei Lietuvoje", - teigė L.Vilimas.

L.Vilimo teigimu, klaidinga manyti, kad taikyti dideles nuolaidas parduotuvės pajėgios tik dėl milžiniškų prekių antkainių.

Išaugusi apyvarta rekordų neviršija

Kauno prekybos centrą "Mega" valdančios bendrovės "Baltic RED" marketingo vadovė Rasa Vyšniauskienė sakė, kad per sezoninius išpardavimus - sausį ir liepos-rugpjūčio mėnesiais - parduodama vidutiniškai 10-30 proc. daugiau prekių negu kitais mėnesiais, išskyrus šventinį gruodžio mėnesį. Tačiau, kaip pridūrė ji, apyvartos augimas išpardavimų mėnesiais dėl taikomų nuolaidų yra apie 10 proc. mažesnis. "Per trumpalaikes, 1-2 dienų, nuolaidų akcijas atskirų operatorių pardavimas gali išaugti iki 10 kartų nei įprastomis dienomis. Tai priklauso nuo prekių aktualumo ir suteikiamos nuolaidos dydžio. Todėl galima teigti, kad pirkėjams kainos ar suteikiamos nuolaidos dydis išlieka vienas svarbiausių rodiklių priimant sprendimą įsigyti prekes", - aiškino R.Vyšniauskienė.

Šiauliuose įsikūrusio prekybos centro "Saulės miestas" rinkodaros vadovė Irmantė Sviesnienė sakė, kad kiekvienais metais dėl žiemos išpardavimų sausį pirkėjų srautai būna 8-10 proc. didesni už vasario. Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių prekybos centrus valdančios bendrovės "Akropolis LT" Nuomos skyriaus vadovė Renata Jakubčionienė taip pat patvirtino, kad sezoninių išpardavimų tradicija gyventojai naudojasi noriai. Todėl per žiemos išpardavimą lankytojų srautai, palyginti su paprastu mėnesiu, išauga iki 10 procentų.

"Žiemos išpardavimas vyksta tuo metu, kai sezonas yra pasiekęs patį piką. Tad daugelis naudojasi galimybe nusipirkti su nuolaidomis žieminius batus, striukes ar paltus. Į išpardavimus pirkėjai žiūri labai racionaliai ir, kaip pastebime, perka tai, ko reikia, o ne todėl, kad gali įsigyti pigiau", - sakė R.Jakubčionienė.

Perka ne prekes, o nuolaidas

Tačiau banko "Swedbank" Asmeninių finansų instituto vadovė Odeta Bložienė mano, kad Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, didelės nuolaidos sukuria prekės poreikio iliuziją. Ji juokavo, kad apie per išpardavimus įsigytus neracionalius pirkinius būtų galima regzti legendas. "Lietuvoje gyventojai dar nėra įpratę prie dažnų ir didelių nuolaidų, todėl jomis dažnai pasinaudoja neracionaliai - suvilioti didelių nuolaidų jie perka nereikalingus daiktus", - pažymėjo pašnekovė. Jos manymu, nuolaidomis naudotis reikia, tačiau prieš perkant svarbu įvertinti prekės būtinybę. Juolab kad nuolaidos dydis tiesiogiai veikia pirkėjo poreikį pirkti.

"Vis dėlto reikia pirkti ne nuolaidą, o pačią prekę ar paslaugą. Labai akivaizdžių to pavyzdžių pateikė grupiniai apsipirkimai, kai didžioji dalis paslaugų pirkėjų niekada nebegrįždavo pas tos paslaugos teikėją. Tai rodo, kad žmogus paslaugą nusipirko tik dėl kainos", - svarstė O.Bložienė.

Pasitaiko ir apgavysčių

Nors L.Vilimas pabrėžė, kad dauguma prekybininkų akcijas vykdo sąžiningai, pasitaiko visko. Tai patvirtino Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Nesąžiningos komercinės veiklos ir reklamos skyriaus vedėjos pareigas laikinai einanti Kristina Grigaitė. Jos teigimu, pernai dėl pažeidimų prekybos centruose nurodant kainas akcijų metu tarnyba bendrovėms "MAXIMA LT" ir "JYSK Baltic" skyrė atitinkamai 6000 litų ir 5000 litų baudas. Ir šiuo metu VVTAT vykdo tyrimą dėl pardavėjo padidintų prekių kainų prieš nuolaidos taikymą.

"Skundų dėl padidintų prekių kainų prieš akcijas pasitaiko itin retai, nes norint įrodyti tokią informaciją reikia nuolat stebėti konkretaus produkto kainą", - sakė K.Grigaitė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"