TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pirkėjai po truputį keliasi į internetą

2015 02 04 6:00
E. prekybos apimtys pernai augo daugiau nei trečdaliu, tad išaugo siuntų kiekiai, ypač drabužių. LŽ archyvo nuotrauka

Prekyba internetu ir toliau Lietuvoje siekia rekordus. Nors pirkėjų, galima sakyti, nedaugėja, internetinės parduotuvės skaičiuoja maždaug 28 proc. išaugusią apyvartą. Svarstoma, kad plėstis Lietuvoje jau nebėra kur, tad žvalgomasi į Lenkiją. O pernai į e. prekybą pasukę keli didieji prekybos centrai tikisi spartesnio augimo.

Vertinant vidaus prekybą, labiausiai pernai augo užsakomasis pardavimas paštu arba internetu. Statistikos departamento duomenimis, apyvarta 2014 metais, palyginti su 2013-aisiais, šiame sektoriuje padidėjo veik 28 proc. ir, išankstiniais duomenimis, siekė veik 155 mln. eurų.

Pirkėjų nedaugėja

Pardavimo mastas augo visose prekių srityse, bet pirkėjų skaičius kito nedaug. Į šį aspektą atkreipė dėmesį Vytautas Vorobjovas, Lietuvos elektroninės komercijos asociacijos (LEKA) vadovas. Jis pažymėjo, kad e. komercijos sektoriaus akivaizdų augimą galima aiškinti tuo, jog pagal prekybos apimtį Lietuva vis dar vejasi Vakarų Europą – atsiliekama maždaug pusantro karto. „E. komercijos skvarba Jungtinėje Karalystėje – apie 60 proc., Lietuvoje - tik apie 40 procentų. Kuo toliau, tuo labiau augimas lėtės. Tokio tempo, kokį turėjome, jau nebus. Tie patys žmonės, kurie pirko internetu anksčiau, šitaip perka vis daugiau prekių. Bet naujų pirkėjų skaičius beveik nedidėja“, – sakė V. Vorobjovas.

Jo skaičiavimais, Lietuvoje aktyviai elektroninę prekybą vykdo kiek daugiau nei 400 bendrovių, nors popieriuje jų gali būti priskaičiuojama tūkstančiai. Vienintelė praėjusių metų naujovė, kad e. prekybą iš naujo atrado didžiausi prekybos tinklai. „Maxima LT“ pristatė internetinę parduotuvę „Barbora“, e. prekybos taip pat ėmėsi ir tinklas „Fresh Market“. „Prekyba maistu sudaro dar labai nedidelę dalį internetinės prekybos Lietuvoje. Reikšminga tik tai, kad ji apskritai prasidėjo“, – apie pokyčius kalbėjo V. Vorobjovas.

Internetinės pardavimo bendrovės „Barbora“ direktorius Tomas Kibildis atsakymuose LŽ atkreipė dėmesį, jog vertinant, pavyzdžiui, šiuo metu esančią elektroninės prekybos maisto produktais ir kasdienėmis prekėmis apimtį Didžiojoje Britanijoje ar JAV su ta, kuri yra Lietuvoje, akivaizdu, kad mūsų šalyje šiam verslui yra potencialo augti.

„Barbora“ šiuo metu yra pradedančioji įmonė. Mūsų svarbiausia užduotis – sukurti geriausią paslaugą, kurią teigiamai įvertintų pirkėjai. Pirkėjų internetu skaičius pernai augo maždaug po 10 proc. per mėnesį, padidėjo ir vidutinis užsakymo krepšelis, išaugo lojalių pirkėjų dalis. Tad tikslai, kuriuos keliame sau, yra vykdomi“, – paprašytas apibendrinti „Barboros“ ligšiolinius rezultatus ir šių metų perspektyvą, komentavo T. Kibildis.

Žvalgosi į Lenkiją

Gabrielius Bilevičius, siuntų gabenimo bendrovės „DPD Lietuva“ pardavimo direktorius Baltijos šalims, skaičiavo, kad bendra e. prekybos apimtis pernai augo daugiau nei trečdaliu, jis nurodė išaugusių siuntų kiekį, ypač drabužių, ir pabrėžė, kad be išplėtotų logistikos paslaugų apie e. komercijos sėkmę nebūtų galima kalbėti.

Vis dėlto ne vienus metus augusi e. prekyba Lietuvoje šiemet, tikėtina, augs lėčiau nei pernai. „Pirma, koncentracija rinkoje didėja, o antra, – pati bazė auga. Nuo didesnės bazės negali tikėtis didelio augimo. Manau, netrukus kai kurios parduotuvės pradės galvoti apie geografinę plėtrą“, – svarstė „DPD Lietuva“ atstovas. G. Bilevičius tvirtino, kad problemų dėl logistikos nėra, taigi plėtra – tik investicijų klausimas.

V. Vorobjovas priminė, kad ir dabar kai kurie pardavėjai jau dirba Latvijos ir Estijos rinkose. Kadangi logistika šiame regione išplėtota puikiai, šios kaimynės šalys net nelaikomos užsieniu. „Mūsų plėtros perspektyva yra milžiniška Lenkijos rinka. Lenkai lengvai pasiekiami, jų perkamoji galia nėra menka. Be to, privalome judėti ir į Vakarų šalis – tai galioja ir mūsų gamintojams, ir pardavėjams“, – kalbėjo LEKA valdybos pirmininkas

Neatnaujina taisyklių

Nors apyvarta ir auga, lietuviška e. prekyba turi kur tobulėti. Zita Čeponytė, Lietuvos vartotojų instituto vadovė, LŽ nurodė, kad didžiausia e. prekybos vartotojų skundų dalis yra susijusi su prekių pristatymo problemomis. „Skundžiamasi arba dėl to, kad užsakyta prekė visai nepristatoma, arba pristatoma pavėluotai. Kita skundų dalis susijusi su teise grąžinti prekę ar jos atsisakyti per 14 dienų nuo tada, kad ji nupirkta. Vartotojai kai kada negali pasinaudoti šia teise“, – sakė Z. Čeponytė.

Ji priminė, kad praėjusių metų viduryje Lietuvoje buvo patvirtintos naujos taisyklės, ginančios vartotojų teises. Lietuvos vartotojų instituto vadovės teigimu, kai kurios e. parduotuvės iki šiol minėtų taisyklių nėra atnaujinusios. „Informavome jas, kad atnaujintų taisykles, tačiau dar netikrinome, ar jos tai padarė. Pastebėjome, kad kai kur skelbiamos taisyklės yra labai senos, jau nebegaliojančios, nors nauji teisės aktai dėl nuotolinės prekybos galioja daugiau nei pusmetį“, – dėmesį atkreipė Z. Čeponytė. Vartotojus ginančiose taisyklėse naujai reglamentuotas išankstinės informacijos pateikimas, vartotojo teisė grąžinti prekę per 14 dienų, nesvarbu, ar ji kokybiška, ar ne. Z. Čeponytė neslėpė pastebėjusi, kad kai kurioms lietuviškoms internetinėms parduotuvėms trūksta geranoriško požiūrio į vartotojus. Tačiau ji nėra griežto reguliavimo šalininkė: esą prižiūrėti visko detaliai neįmanoma.

Užsakomasis pardavimas paštu arba internetu auga

MetaiApyvarta to meto kainomis (be PVM, mln. eur)
200931
201045
201174
2012108
2013120
2014155*

Šaltinis: Lietuvos statistikos departamentas

*Išankstiniai duomenys

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"